Telewizja Polska wprowadza nowy wzór umowy z zewnętrznymi producentami seriali

Zarząd Telewizji Polskiej zatwierdził nowy wzór umowy produkcyjnej dotyczący realizacji seriali telewizyjnych przez producentów zewnętrznych. Wzór przygotowano we współpracy z Krajową Izbą Producentów Audiowizualnych.

tw
tw
Udostępnij artykuł:

Umowy według nowego wzoru będą regulować m.in. prawa internetowe do produkcji, sprzedaży formatu, product placementu, merchandisingu, a także same prawa i obowiązki producenta. Telewizja Polska zapowiada, że stanowi to nowe otwarcie w jej relacjach z producentami zewnętrznymi.

Poprzednio takie umowy były zawierane zgodnie z instrukcją TVP opracowaną 18 lat temu. Nowe zasady odzwierciedlają ewolucję technologiczną i zmiany na rynku telewizyjnym, które nastąpiły w tym okresie.

Jak wynika z raportu Najwyższej Izby Kontroli, Telewizja Polska od 2011 do I kwartału 2014 roku wydała na produkcję filmów, seriali i programów 2,8 mld zł, z czego 0,8 mld zł (czyli 28 proc.) trafiło do producentów zewnętrznych.

NIK oceniła, że w TVP rzetelnie weryfikowano kosztorysy i skutecznie negocjowano ceny takich kontraktów, ale wytknęła też nieprawidłowości, m.in. zlecanie realizacji nielicznej grupie producentów, bez organizowania konkursu ofert (więcej na ten temat). Telewizja Polska tłumaczyła, że takie nieprawidłowości miały miejsce w pojedynczych przypadkach.

PRACA.WIRTUALNEMEDIA.PL

NAJNOWSZE WIADOMOŚCI

Nie żyje białoruski dziennikarz. Biełsat pokaże jego ostatnie nagranie

Nie żyje białoruski dziennikarz. Biełsat pokaże jego ostatnie nagranie

Zmarł wieloletni redaktor "Faktu"

Zmarł wieloletni redaktor "Faktu"

Tylu widzów oglądało show Małgorzaty Rozenek-Majdan o metamorfozach

Tylu widzów oglądało show Małgorzaty Rozenek-Majdan o metamorfozach

Sony zapowiada "kinową" transmisję 4K z Watykanu w święta

Sony zapowiada "kinową" transmisję 4K z Watykanu w święta

Pierwsza strategia ESG w historii PFR. Jan Domanik, CSO PFR: Inwestujemy dla przyszłych pokoleń
Materiał reklamowy

Pierwsza strategia ESG w historii PFR. Jan Domanik, CSO PFR: Inwestujemy dla przyszłych pokoleń

Wigilijne kolędowanie na ekranie. Co przygotowały największe stacje?

Wigilijne kolędowanie na ekranie. Co przygotowały największe stacje?