SzukajSzukaj
dołącz do nasFacebookGoogleLinkedinTwitter

Telewizja Polska wyda ponad 214 tys. euro na modernizację systemów postprodukcji

Telewizja Polska ogłosiła postępowanie dotyczące modernizacji jej systemów postprodukcji w Centrum Usług Produkcyjnych. Zamierza na to przeznaczyć powyżej 214 tys. euro. Ponadto TVP planuje kupić system do analiz sportowych.

siedziba Telewizji Polskiej, fot. TVPArticle

Zamówienie jest podzielone na dwie części. Pierwsza obejmuje modernizację platformy sprzętowej systemu montażu dziennikarskiego Avid MediaCentral | UX, systemu zarządzania mediami Avid Interplay Production oraz zestawów montażu nieliniowego Avid Media Composer, a druga - dostawy przestrzeni medialnej Avid NEXIS.

W przypadku pierwszej części wykonawca musi udzielić gwarancji na 36 miesięcy, a w przypadku drugiej - na 12 miesięcy. Termin realizacji obu części zlecenia to 60 dni od podpisania umowy

Oferty będzie można składać do 16 marca. Jedynym kryterium ich oceny będzie cena, wadium wynosi 21 tys. zł (11,5 tys. zł dotyczy pierwszej części zamówienia, a 9,5 tys. - drugiej części).

Telewizja Polska zaznaczyła, że szacunkowa wartość tego zamówienia przekracza 214 tys. euro.

W ramach innego postępowania publicznego nadawca zamierza kupić system do analiz sportowych (wraz z jego wdrożeniem w studiu S7). W praktyce chodzi o urządzenia i oprogramowanie do analizy powtórek wydarzeń sportowych obsługujące transmisje z piłki nożnej, siatkówki, koszykówki, piłki ręcznej, hokeju na lodzie, lekkoatletyki i żużlu. Mają zawierać kilka niezbędnych elementów graficznych (strzałki, linie, kursory jako obiekty 3D, oznaczanie światłem i kolorem, zaznaczanie obszaru), oferować opcje pauza, zoom i slow motion oraz umożliwiać analizowanie ofsajdów w meczach piłkarskich.

- Wykonawca dostarczy urządzenie typu KVM umożliwiające sterowanie jednostką centralną z oddalonego stanowiska. Urządzenie powinno umożliwiać pracę na monitorze w rozdzielczości min. 1920x1080, podłączenie klawiatury i myszy w standardzie USB oraz posiadać jedno nie zajęte gniazdo USB typ A wersja 2.0 lub 3.0 umożliwiające podłączenie do jednostki centralnej nośnika danych typu flash bądź zewnętrznego dysku HDD/SSD. Opcjonalnie gniazdo USB może wystąpić jako odrębne urządzenie. Ekstendery KVM oraz USB muszą mieć zasięg działania min. 50 metrów - opisano w szczegółach zamówienia.

Oferty będzie można składać do 13 marca, zostaną ocenione tylko pod względem ceny. Nie wyznaczono wadium.

Na początku lutego TVP ogłosiła postępowanie publiczne, w ramach którego zamierza kupić dziewięć komputerów i siedem monitorów. Szacunkowa wartość zamówienia to ponad 214 tys. euro.

W 2018 r. Telewizja Polska osiągnęła wzrost przychodów o 24 proc. do 2,2 mld zł, głównie dzięki 359 mln zł więcej z abonamentu rtv. Wzrosły też wpływy nadawcy z reklam, sponsoringu, sprzedaży programów i licencji. Zatrudnienie w firmie wynosiło prawie 2,7 tys. etatów.

Dyrektorzy i ich zastępcy w Telewizji Polskiej zarabiali średnio 21,8 tys. zł miesięcznie brutto, doradcy zarządu - 20,8 tys. zł, dziennikarze motywacyjni - 7,5 tys. zł, a ci honoraryjni - 12,2 tys. zł. Członkowie zarządu Jacek Kurski i Maciej Stanecki zainkasowali łącznie 811,8 tys. zł. Wiosną 2019 r. z zarządu spółki odwołano Macieja Staneckiego, a powołano Marzenę Paczuską i Mateusza Matyszkowicza.

TVP i Polskie Radio w dwa lata dostały 2,4 mld zł pomocy publicznej

W 2017 roku Telewizja Polska i Polskie Radio otrzymały 1,677 mld zł środków publicznych, a w 2018 roku - 741,5 mln zł. Za podzielenie tych środków odpowiadała Krajowa Rada Radiofonii i Telewizji, większość przyznała Telewizji Polskiej.

I tak w 2018 roku TVP dostała 385,5 mln zł, Polskie Radio - 186,3 mln zł, a 17 rozgłośni regionalnych Polskiego Radia - 169,7 mln zł.

Według danych UOKiK-u w 2017 roku środki przyznane mediom publicznym stanowiły 5,5 proc. łącznej kwoty 30,57 mld zł pomocy publicznej, a w 2018 roku - 3,4 proc. z 21,75 mld zł.

Środki publiczne uzyskane przez TVP i Polskie Radio to przede wszystkim wpływy z abonamentu radiowo-telewizyjnego, które są klasyfikowane jako środki publiczne. W 2018 roku wyniosły 741,5 mln zł, a abonament opłacało jedynie 994,6 tys. osób i firm.

Do tego doszła pierwsza rekompensata z tytułu wpływów nieuzyskanych z abonamentu radiowo-telewizyjnego. Przyznano ją, w wysokości 960 mln zł, na przełomie 2017 i 2018 roku w ramach nowelizacji ustawy budżetowej, z tej kwoty TVP przydzielono 860 mln zł, Polskiemu Radiu - 62,2 mln zł, a działającym jako osobne spółki 17 rozgłośniom regionalnym Polskiego Radia - 57,8 mln zł.

Newsletter WirtualneMedia.pl w Twojej skrzynce mailowej

Dołącz do dyskusji: Telewizja Polska wyda ponad 214 tys. euro na modernizację systemów postprodukcji

3 komentarze
Publikowane komentarze są prywatnymi opiniami użytkowników portalu. Wirtualnemedia.pl nie ponosi odpowiedzialności za treść opinii. Jeżeli którykolwiekz postów na forum łamie dobre obyczaje, zawiadom nas o tym redakcja@wirtualnemedia.pl
User
ghcnbc
tak wlasnie szanują publiczna kase!!! Panie Banaś,konieczna kontrola!
odpowiedź
User
Adam
Czyli jakiś milion złotych- to w przeciętnym polskim filmie pełnometrażowym więcej się wydaje na postprodukcję. A to ci wielka modernizacja- kilka Avidów i jeden tricaster
odpowiedź
User
Marcin
Hura!! Korona Królów zyska nowa jakość... Już aż trę nogami.
odpowiedź