Temu i TikTok śrubują rekordy, polscy wydawcy ze spadkami (Mediapanel z grudnia)

W grudniu ub.r. platformy Temu i TikTok odwiedziło ponad 13,5 mln polskich internautów, spadki zasięgów zanotowani natomiast czołowi polscy wydawcy. Na smartfonach i tabletach Grupa Polsat-Interia wysunęła się przed Ringier Axel Springer Polska. Z internetu korzystało 29,6 mln Polaków.

tw
tw
Udostępnij artykuł:

Strony i aplikacje Grupy Ringier Axel Springer Polska w grudniu ub.r. odwiedziło 20,83 mln internautów, spędzając średnio po 2 godziny, 4 minuty i 4 sekundy. Miesiąc wcześniej wydawca przyciągnął 21,14 mln użytkowników, każdego przeciętnie na 2 godziny, 2 minuty i 7 sekund - pokazują wyniki badania Mediapanel.

Grupa Wirtualna Polska miesiąc do miesiąca zanotowała spadek liczby odwiedzających z 20,93 do 20,73 mln, Grupa Polsat Interia - z 20,77 do 20,66 mln, Grupa Allegro - z 20,97 do 20,6 mln, a Grupa Agora - z 18,75 do 18,45 mln.

Coraz więcej polskich internautów na Temu i TikToku

Podbijająca szturmem polski internet od połowy ub.r. platforma Temu (zapewnia cały ruch swojemu właścicielowi - Grupie Whaleco) w grudniu miała już 13,75 mln użytkowników, wobec 13,15 mln w listopadzie i 10,81 mln w październiku.

Swój rekordowy wynik poprawił też TikTok. W październiku zbliżył się do 13 mln polskich odwiedzających, miesiąc później miał ich już 13,7 mln, a w grudniu - 13,79 mln. Przy czym przeciętny czas spędzony przez każdego na platformie zmalał o ponad 45 minut: z 18 godzin, 5 minut i 42 sekund w listopadzie do 17 godzin, 18 minut i 42 sekund miesiąc później.

Pod względem liczby użytkowników i średniego czasu korzystania na czele niezmiennie są dwaj inni globalni wydawcy. Grupa Google przyciągnęła w grudniu 28,93 mln polskich użytkowników, każdego przeciętnie na 20 godzin, 7 minut i 22 sekundy, a Meta Platforms (bez klasyfikowanego osobno WhatsAppa) - 25,04 mln internautów (wobec 25,58 mln w listopadzie), średnio na 23 godziny, 30 minut i 13 sekund.

Łączna liczba internautów w Polsce według Mediapanelu od miesięcy wynosi prawie 30 mln. W listopadzie było ich 29,6 mln, tyle samo co miesiąc wcześniej, a liczba tych korzystających z sieci codziennie zmniejszyła się z 25,6 do 25,3 mln.

grafika

Facebook stracił ponad pół miliona

Google.com zanotowało w porównaniu z listopadem spadek z 27,34 do 27,19 mln polskich użytkowników, a przeglądarkowy Facebook - z 20,49 do 19,73 mln. Za to na przeglądarkowym YouTubie liczba odwiedzających nieznacznie się zwiększyła - z 19,61 do 19,64 mln, a średni czas spędzony przez każdego wydłużył z 5 godzin, 38 minut i 27 sekund do 6 godzin, 19 minut i 16 sekund.

Na Onet.pl liczba internautów zmalała z 16,97 do 16,47 mln, na Allegro.pl - z 16,83 do 16,41 mln, na WP.pl - z 16,41 do 16,25 mln, a na Interii - z 15,76 do 15,43 mln.

Przeglądarkowa platforma Media Expert przyciągnęła 13,13 mln internautów (w listopadzie było to 12,41 mln) i nadal ma sporą przewagę nad Temu.com, które zanotowało niewielki wzrost - z 9,95 do 10,01 mln.

grafika

Dłużej na Netfliksie

Na komputerach liczba użytkowników serwisów i aplikacji Grupy Google zmalała miesiąc do miesiąca z 22,2 do 21,95 mln, a w przypadku Meta Platforms - z 13,2 do 12,4 mln. Równocześnie obaj wydawcy osiągnęli wzrost średniego czasu spędzanego przez internautę.

W tej statystyce zdecydowanie na czele jest Netflix - każdy z 3,04 mln użytkowników korzystał z niego średnio przez 8 godzin, 3 minuty i 22 sekundy. W listopadzie platforma przyciągnęła 2,92 mln internautów, każdego przeciętnie na 7 godzin, 18 minut i 45 sekund.

grafika

Google.com zanotowało spadek z 20,34 do 20 mln odwiedzających, a przeglądarkowy Facebook - z 12,27 do 11,58 mln. Natomiast na przeglądarkowym YouTubie przy małym spadku liczby użytkowników (z 13,52 do 13,39 mln) przeciętny czas korzystania wydłużył się o prawie 40 minut: z 6 godzin, 47 minut i 17 sekund do 7 godzin, 35 minut i 12 sekund.

grafika

Na urządzeniach mobilnych serwisy i aplikacje Meta Platforms (bez WhatsAppa) zanotowały w porównaniu z listopadem spadek liczby użytkowników z 22,54 do 22,2 mln zł, za to średni czas spędzony przez każdego wydłużył się z 23 godzin, 16 minut i 47 sekund do 23 godzin, 52 minut i 9 sekund.

Grupa Polsat-Interia przy minimalnym spadku (z 19,57 do 19,53 mln internautów) wyprzedziła Grupę Ringier Axel Springer Polska, w której witrynach i aplikacjach liczba odwiedzających zmalała z 19,6 do 19,36 mln.

grafika

Przeglądarkowy YouTube osiągnął w mobile’u wzrost liczby użytkowników z 11,92 do 12,17 mln i średniego czasu korzystania z godziny, 34 minut i 49 sekund do godziny, 51 minut i 4 sekund.

Na Onet.pl liczba internautów zmalała natomiast z 15,79 do 15,32 mln, na Interia.pl - z 15,05 do 14,73 mln, a na WP.pl - z 14,78 do 14,73 mln.

grafika

Ponad doba w aplikacji TikToka

Aplikacja mobilna Google zanotowała niewielkie spadki: z 21,07 do 20,81 mln użytkowników oraz z godziny, 34 minut i 25 sekund do godziny, 33 minut i 26 sekund przeciętnego czasu korzystania.

W aplikacji Facebooka przy spadku liczby internautów z 18,38 do 17,85 mln średni czas spędzony przez każdego wydłużył się z 17 godzin, minuty i 58 sekund do 17 godzin, 48 minut i 19 sekund. Podobnie zmieniły się wyniki aplikacji YouTube’a: spadek z 17,49 do 17,26 mln użytkowników oraz wzrost z 16 godzin, 24 minut i 15 sekund do 16 godzin, 56 minut i 37 sekund średniego czasu korzystania.

Na ponad dobę przyciąga jedynie aplikacja TikToka. W grudniu 9,38 mln internautów spędziło w niej średnio po 25 godzin, podczas gdy w listopadzie miała 9,3 mln użytkowników i 26 godzin przeciętnego czasu korzystania

grafika

W grupie aplikacji objętych w Mediapanelu audytem, czyli należących do firm, dla których Polska jest głównym rynkiem działalności, liderujące Allegro zbliżyło się do poziomu 8 mln użytkowników, po wzroście z 7,66 do 7,95 mln.

W aplikacji Jakdojade liczba internautów zwiększyła się z 2,7 do 2,84 mln, a w WP Poczta zmalała z 1,63 do 1,59 mln.

grafika

PRACA.WIRTUALNEMEDIA.PL

NAJNOWSZE WIADOMOŚCI

Nie będzie szybkich blokad treści w polskim internecie. Wskazano 27 czynów zabronionych

Nie będzie szybkich blokad treści w polskim internecie. Wskazano 27 czynów zabronionych

Połowa TikToka w USA sprzedana. Tego samego inwestora może mieć właściciel TVN

Połowa TikToka w USA sprzedana. Tego samego inwestora może mieć właściciel TVN

Polskie Radio 24 z nową oprawą dźwiękową

Polskie Radio 24 z nową oprawą dźwiękową

Nowa prezes PwC w CEE. Agnieszka Gajewska zastąpi Adama Krasonia

Nowa prezes PwC w CEE. Agnieszka Gajewska zastąpi Adama Krasonia

New Balance MADE in USA
Materiał reklamowy

New Balance MADE in USA

Dorota Wysocka-Schnepf stawia na YouTube'a. "Poczucie powinności wobec prawdy" [TYLKO U NAS]

Dorota Wysocka-Schnepf stawia na YouTube'a. "Poczucie powinności wobec prawdy" [TYLKO U NAS]