SzukajSzukaj
dołącz do nasFacebookGoogleLinkedinTwitter

Ten Square Games: w drugim kwartale mniejsze wpływy i większy zysk, maleje popularność „Fishing Clash”

Produkująca gry mobilne firma Ten Square Games wypracowała w drugim kwartale 33,4 mln zł zysku netto, o 30,5 proc. więcej niż przed rokiem - wynika z raportu półrocznego spółki. Wynik obniżyły o 3,8 mln zł koszty rezygnacji z produkcji gry "Golf Royale". Średnia prognoz analityków ankietowanych przez PAP Biznes wynosiła 40,5 mln zł.

Article

W raporcie Ten Square Games podano, że po analizie środowiska konkurencyjnego, spółka zdecydowała o zaprzestaniu rozwijania gry „Golf Royale”. W związku z powyższym firma poniosła koszt w wysokości 3,76 mln zł.

"Biorąc pod uwagę rosnącą ilość konkurentów oferujących zaawansowane gry o podobnej tematyce oraz relatywnie wysokie koszty marketingowe w tym segmencie, dalsze inwestowanie w ten tytuł uznano za nieopłacalne" - napisano w raporcie.

"Zasoby osobowe tworzące 'Golf Royale' zostały alokowane głównie do zespołu pracującego nad dalszym rozwojem 'Fishing Clash'" - dodano.

Przychody spółki w drugim kwartale wyniosły 164,9 mln zł i były o 2,8 proc. niższe niż przed rokiem. Na początku lipca spółka podała, że przychody bez uwzględnienia wpływu rozpoznawania przychodów w czasie w II kw. wyniosły 155,1 mln zł.

Wynik EBITDA sięgnął 43,6 mln zł, co oznacza wzrost o 44 proc. rok do roku. EBITDA była niższa o 2,2 proc. od średniej prognoz biur maklerskich.

Niegotówkowy wpływ programu motywacyjnego na wyniki w drugim kwartale wyniósł 10,3 mln zł.

Mniej grających w „Fishing Clash” i „Hunting Clash”

Wydatki marketingowe Ten Square Games w drugim kwartale wzrosły do 42,4 mln zł z 40,1 mln zł kwartał wcześniej. Nakłady na promocję gry "Fishing Clash" wyniosły 24,8 mln zł i były o 2,2 mln zł wyższe niż w pierwszym kwartale. Na marketing gry "Hunting Clash" spółka wydała 17,4 mln zł, tyle samo co kwartał wcześniej.

Średnia liczba grających w „Fishing Clash” zmalała kwartał do kwartału z 3,85 do 2,93 mln zł (w drugim kwartale ub.r. wynosiła aż 6,91 mln), a tych korzystających z „Hunting Clash” - z 3,14 do 2,24 mln.

- Spadek MAU w Fishing Clash do poziomu  2,9 mln użytkowników w drugim kwartale 2021 roku jest również  skutkiem  poluzowania  lockdownu  w większości krajów, co poskutkowało, zwłaszcza w czerwcu 2021, mniejszą aktywność użytkowników w gach mobilnych - zaznaczono w sprawozdaniu Ten Square Games.

W lipcu płatności od graczy "Fishing Clash" wyniosły 38,7 mln zł, a wydatki marketingowe sięgnęły 8,2 mln zł. Gra "Hunting Clash" wygenerowała w ubiegłym miesiącu 11,5 mln zł płatności od graczy, przy nakładach marketingowych w wysokości 5,3 mln zł.

Jak podano w raporcie, w pierwszej połowie 2021 roku grupa kontynuowała zapoczątkowane pod koniec 2020 roku prace nad grą "Undead Clash". Kolejnym tytułem będącym w trakcie produkcji jest "Football Elite" - pierwsza w portfolio Ten Square Games gra sportowa oparta o mechanikę slot, m.in. dla fanów footballu amerykańskiego. Zespół w Warszawie prowadzi zaawansowane prace nad nowym tytułem, również opartym o mechanikę typu slot

Newsletter WirtualneMedia.pl w Twojej skrzynce mailowej

Dołącz do dyskusji: Ten Square Games: w drugim kwartale mniejsze wpływy i większy zysk, maleje popularność „Fishing Clash”

0 komentarze
Publikowane komentarze są prywatnymi opiniami użytkowników portalu. Wirtualnemedia.pl nie ponosi odpowiedzialności za treść opinii. Jeżeli którykolwiekz postów na forum łamie dobre obyczaje, zawiadom nas o tym redakcja@wirtualnemedia.pl