SzukajSzukaj
dołącz do nas Facebook Google Linkedin Twitter

Polski producent gier mobilnych zarobił najwięcej od lat. 20 proc. mniej na marketing

W pierwszym kwartale 2025 roku firma Ten Square Games, produkująca gry mobilne, osiągnęła swój najwyższy zysk netto od ponad trzech lat. Co prawda jej wpływy zmalały o 3,5 proc, ale znacznie mocniej ograniczyła wydatki, m.in. na marketing.

Biuro Ten Square Games, fot. materiały prasowe Biuro Ten Square Games, fot. materiały prasowe

Grupa kapitałowa Ten Square Games w pierwszym kwartale 2025 roku wypracowała 96,65 mln zł przychodów sprzedażowych, o 3,5 proc. mniej niż przed rokiem.

Kwartalne płatności w grze „Fishing Clash” zmalały r/r z 61,22 do 52,64 mln zł (przy spadku miesięcznej liczby użytkowników z 2,43 do 2,4 mln), a te w „Hunting Clash” – z 23,73 do 18,64 mln zł (liczba aktywnych graczy zmniejszyła się z 3,53 do 1,66 mln).

Z kolei gra „Wings of Heroes” osiągnęła wzrost przychodów z płatności z 2,92 do 7,29 mln zł (liczba aktywnych użytkowników zmalała z 341 do 279,3 tys.), a „Real Flight Simulator” – z 4,96 do 5,3 mln zł.

– Pierwszy kwartał 2025 r. przyniósł mieszane wyniki naszej działalności. Z jednej strony odnotowaliśmy słabsze wyniki w naszych dwóch głównych tytułach, co wynikało z wolniejszego niż zakładaliśmy tempa wdrażania zmian. Z drugiej strony osiągnęliśmy mocne wyniki finansowe, rekordowy udział TSG Store w przychodach grupy, kontynuowaliśmy wzrost w Wings of Heroes i Real Flight Simulator oraz intensywnie pracowaliśmy nad nowymi projektami – stwierdził w komunikacie prasowym Andrzej Ilczuk, prezes Ten Square Games.

Ponad 4 mln zł mniej na marketing

Z drugiej strony kwartalne koszty sprzedaży grupy Ten Square Games poszły w dół r/r z 54,95 do 44,82 mln zł. Suma prowizji zmalała z 28,37 do 23,8 mln zł, a wydatki na marketing – z 19,81 do 15,6 mln (z czego te dotyczące „Fishing Clash” – z 11,24 do 8,15 mln, a te na „Hunting Clash” – z 7,73 do  7 938 295 4 40

W komunikacie firma tłumaczyła, że „inwestycje w pozyskiwanie nowych użytkowników w tym okresie nie przyniosłyby oczekiwanych zwrotów, dlatego zespoły skupiły się na przebudowie początkowego etapu rozgrywki – pierwszych 7 dni gracza w grze”. Jako cele tych działań wskazano „zwiększenie retencji nowych użytkowników, zbudowanie nawyku regularnych powrotów do gry oraz lepsze dopasowanie ofert do potrzeb gracza na różnych etapach jego zaawansowania”.

Z kolei koszty ogólnego zarządu zmniejszyły się z 7,51 do 6,38 mln zł, głównie dzięki ograniczeniu wydatków na program motywacyjny dla menedżerów z 1,53 mln do 306,2 tys. zł oraz na wynagrodzenia i usługi podwykonawców – z 3,04 do 2,83 mln.

W efekcie firma osiągnęła znaczący wzrost zyskowności. Na poziomie skorygowanej EBITDA zysk poszedł w górę r/r z 27,49 do 30,51 mln zł, na operacyjnym – z 19,11 do 30,62 mln, a w ujęciu netto – z 17,94 do 27,48 mln. Jej czysty zysk był najwyższy od czwartego kwartału 2021 roku, gdy sięgnął 30,39 mln zł.

– Naszym celem w najbliższym czasie jest poprawa efektywności działania zespołów i konsekwentne budowanie fundamentów pod długoterminowy wzrost wartości Grupy – zapowiedział Andrzej Ilczuk.

Na koniec poniedziałkowej sesji za akcję Ten Square Games płacono 94,50 zł, o 2,5 proc. więcej niż 12 miesięcy temu. Przy czym od początku stycznia br. kurs urósł o 31,2 proc.

Dołącz do dyskusji: Polski producent gier mobilnych zarobił najwięcej od lat. 20 proc. mniej na marketing

1 komentarze
Publikowane komentarze są prywatnymi opiniami użytkowników portalu. Wirtualnemedia.pl nie ponosi odpowiedzialności za treść opinii. Jeżeli którykolwiek z postów na forum łamie dobre obyczaje, zawiadom nas o tym redakcja@wirtualnemedia.pl
User
Purysta językowy
Panie Zastępco Redaktora Naczelnego!

Już w pierwszym zdaniu nieuzasadniony szyk przestawny. Samo zdanie też można było rozdzielić na co najmniej dwa. Zdania wielokrotnie złożone z szykiem przestawnym naprawdę nie dodają tekstowi "inteligencji", a jedynie utrudniają jego zrozumienie.

To miłe, że tym razem zrezygnował Pan z bezosobowych form na rzecz wskazania autorów bądź źródeł informacji.

Dziękujemy.
0 0
odpowiedź