SzukajSzukaj
dołącz do nasFacebookGoogleLinkedinTwitter

W badaniu KRRiT finał Euro 2020 śledziło 10,26 mln widzów, o 3,25 mln więcej niż według Nielsena

Z realizowanego na zlecenie Krajowej Rady Radiofonii i Telewizji pomiaru TePanel wynika, że finałowy mecz Euro 2020 miał o 3,25 mln widzów więcej niż według Nielsena. Z kolei oba półfinały w nowym badaniu KRRiT śledziło o odpowiednio 2,47 mln i 2,23 mln osób więcej - wynika z analizy Wirtualnemedia.pl.

Jednym z elementów prac prowadzonych przez Instytut Łączności w ramach Programu Telemetria Polska na zlecenie KRRiT, jest analiza oglądalności wybranych pozycji programowych. W ostatnim czasie zmierzono oglądalność meczów półfinałowych i finałowych podczas Euro 2020.

>>> Praca.Wirtualnemedia.pl - tysiące ogłoszeń o pracę

Jak wynika z udostępnionych portalowi Wirtualnemedia.pl danych TePanel, rozegrany 11 lipca o 21.00 finałowy mecz piłkarskich rozgrywek pomiędzy Anglią a Włochami w TVP1, TVP Sport oraz TVP 4K oglądało 10,26 mln widzów w grupie wiekowej 8+. Dane uwzględniają nie tylko widownię w domach, ale i także poza domem (np. w strefach kibica).

Dla porównania, według Nielsena spotkanie na trzech antenach TVP śledziło 7,01 mln osób, czyli o 3,25 mln oglądających więcej (w ujęciu procentowym jest to 46,30 proc.). Dane te nie uwzględniają gości i oglądalności poza domem, ale uwzględniają szerszą grupę wiekową populacji - 4+.

Finał Euro 2020 jeszcze wyższe wyniki miał w badaniu MOR, które na potrzeby Telewizji Polskiej jest realizowane przez Netię. Prezes TVP Jacek Kurski poinformował, że spotkanie w TVP1 i TVP Sport (nie uwzględniono danych TVP 4K, ale wyniki w tej stacji są marginalne) śledziło 11,48 mln osób.

Półfinały Euro 2020 według TePanel miały o odpowiednio 2,47 mln i 2,23 mln osób więcej niż według NAM

Z badania TePanel wynika, że średnia widownia pierwszego półfinału Euro 2020 (mecz Hiszpania - Włochy) w TVP1, TVP Sport i TVP 4K 6 lipca o 21.00 oglądało 7,45 mln widzów. Z kolei transmitowany dzień później drugi półfinał (Anglia - Dania) śledziło 7,52 mln osób.

Według Nielsena pierwszy pojedynek miał 4,98 mln osób, a drugi - 5,29 mln. Oznacza to, że według badania KRRiT oba mecze miały odpowiednio o 2,47 mln i 2,23 mln osób więcej (w ujęciu procentowym pojedynki miały widownię wyższą o 49,73 proc. i 42,05 proc.).

- Z coraz większą satysfakcją patrzymy na spływające systematycznie wyniki konsumpcji mediów TePanelu. W ich logice, składowych i dynamice widać zdecydowane przewagi nowoczesnego jednoźródłowego pomiaru nad standardowym podejściem do badań - komentuje portalowi Wirtualnemedia.pl Andrzej Olszewski, szef badań TePanelu.

Jak już informowaliśmy, Instytut Łączności zbadał również oglądalność grupowych meczów reprezentacji Polski. Spotkanie ze Słowacją 14 czerwca śledziło 10,3 mln osób, a rozegrany pięć dni później pojedynek z Hiszpanią - 11,4 mln.

Również i w tych przypadkach nowy pomiar telemetryczny wykazał wyraźnie wyższe wyniki oglądalności meczów, niż Nielsen – o odpowiednio 2,8 mln i 2,9 mln.

TePanel obejmuje 1 200 uczestników badania, choć w ciągu roku ich liczba ma wzrosnąć do 4 000.

Dołącz do dyskusji: W badaniu KRRiT finał Euro 2020 śledziło 10,26 mln widzów, o 3,25 mln więcej niż według Nielsena

12 komentarze
Publikowane komentarze są prywatnymi opiniami użytkowników portalu. Wirtualnemedia.pl nie ponosi odpowiedzialności za treść opinii. Jeżeli którykolwiekz postów na forum łamie dobre obyczaje, zawiadom nas o tym redakcja@wirtualnemedia.pl
User
SOBC
Wielkość próby TePanelu w porównaniu do tak krytykowanego za to samo Nielsena jest totalnym żartem :) 1200. Na tą chwilę kompletnie niemiarodajne i chełpienie się wynikami jest żenadą.
odpowiedź
User
Ja_2021
Zaraz każdy sobie zrobi swoje badania i nagle okaże się, że ludzie wcale nie rezygnują z tv na rzecz internetu, mało tego widzów przybywa. Nie no pośmiać się jedynie można.
odpowiedź
User
Razik
To wg Nielsena w ogóle ktoś oglądał Euro?
odpowiedź