TF1 wchodzi do Metra

Największy we Francji prywatny nadawca telewizyjny ogłosił we wtorek, że zakupi udziały w spółce wydającej bezpłatną gazetę

Redakcja Wirtualne Media
Redakcja Wirtualne Media
Udostępnij artykuł:

Zapowiedź zakupu 34,3 proc. akcji spółki wydającej bezpłatną gazetę "Metro" wzbudziła krytykę analityków. Ocenili oni, że inwestycja o wartości 12 mln euro jest strategicznie bez znaczenia dla TF1. Giełda zareagowała natychmiast - notowania papierów TF1 spadły o 4 proc. Do takiego spadku przyczyniły się także słabsze, niż oczekiwano, wyniki po pierwszych sześciu miesiącach roku.

Publications Metro France należy do szwedzkiej firmy Metro International notowanej na giełdzie w Luksemburgu. Spółka ta wydaje bezpłatne gazety w 16 krajach, w 14 językach, jest obecna także w Polsce. Należąca do niej firma TPP wydaje warszawską gazetę bezpłatną "Metropol".

"Metro" ukazuje się od lutego 2002 r. w trzech miastach Francji - Paryżu, Marsylii i Lyonie - w łącznym nakładzie 450 tys. egzemplarzy. Publications Metro France poniosło w I kwartale tego roku stratę w wysokości 3,5 mln euro.

TF1 zapowiedziało, że transakcja zakupu udziałów w spółce dojdzie do skutku w przyszłym miesiącu.

PRACA.WIRTUALNEMEDIA.PL

NAJNOWSZE WIADOMOŚCI

"Rzeczpospolita" tuż przed zmianą właściciela. Znika węgierski miliarder

"Rzeczpospolita" tuż przed zmianą właściciela. Znika węgierski miliarder

Były dziennikarz dalej na czele komisji kultury. Tak poseł PiS nazwał innych

Były dziennikarz dalej na czele komisji kultury. Tak poseł PiS nazwał innych

Konkurent Netfliksa nie odpuszcza. Będzie wrogie przejęcia właściciela TVN?

Konkurent Netfliksa nie odpuszcza. Będzie wrogie przejęcia właściciela TVN?

Nowa audycja muzyczna w Radiu 357. Autorem lider Riverside

Nowa audycja muzyczna w Radiu 357. Autorem lider Riverside

Nowe narzędzie WPP Media pozwala na pogłębiony wgląd w działania konkurencj
Materiał reklamowy

Nowe narzędzie WPP Media pozwala na pogłębiony wgląd w działania konkurencj

Pod prąd. Jak Trojmiasto.pl robi media po swojemu

Pod prąd. Jak Trojmiasto.pl robi media po swojemu