SzukajSzukaj
dołącz do nasFacebookGoogleLinkedinTwitter

„The Brain. Genialny umysł 2” z większą widownią niż „Hell’s Kitchen”, ale przegrał z TVP2 i TVN

Drugą edycję talent-show „The Brain. Genialny umysł” oglądało średnio 1,36 mln osób, o 160 tys. widzów więcej niż szóstą edycję „Hell’s Kitchen” pokazywaną w tym paśmie rok temu. Polsat w czasie nadawania programu był trzeci w rynku telewizyjnym. Wpływy z reklam wyniosły 28,89 mln zł.

Article

Program „The Brain. Genialny umysł” oglądać można było w Polsacie we wtorki o godz. 20.05, w okresie od 5 września do 24 października br. Z danych Nielsen Audience Measurement opracowanych przez portal Wirtualnemedia.pl wynika, że średnia oglądalność drugiej edycji produkcji wyniosła 1,36 mln widzów. Przełożyło się to na 8,89 proc. udziału stacji w rynku telewizyjnym wśród wszystkich widzów, 10,64 proc. w grupie komercyjnej 16-49 oraz 10,30 proc. w grupie 16-59.

Największą widownię, wynoszącą 1,52 mln oglądających, zgromadził finałowy odcinek programu.

Dla porównania, szóstą edycję reality-show „Hell’s Kitchen” pokazaną rok temu w tym paśmie oglądało średnio 1,20 mln osób, co przełożyło się na 7,49 proc. udziału w 4+, 11,20 proc. w 16-49 i 9,09 proc. w 16-59. Oznacza to, że „The Brain” podniósł widownię swojego pasma o 160 tys. widzów.

Z kolei średnia oglądalność pierwszej edycji „The Brain. Genialny umysł” wyniosła 1,89 mln widzów. Przełożyło się to odpowiednio na 11,90 proc., 15,41 proc. oraz 14,78 proc. udziału.

Polsat w czasie emisji „Genialnego umysłu” zajął trzecie miejsce w rynku telewizyjnym. Bezkonkurencyjnym liderem w tym paśmie była Dwójka emitująca gł. hitowe seriale „Barwy szczęścia” i „M jak miłość”, co przełożyło się na 28,87 proc. udziału. Drugi był TVN („Na Wspólnej”, „Milionerzy” i początek „Diagnozy”; 10,99 proc.), a gorzej od Polsatu wypadła TVP1 (gł. „Pogoda” i serial „Riviera”; 4,57 proc.).

Taka sama była kolejność stacji wśród widzów w grupach wiekowych 16-49 i 16-59.

Wpływy reklamowe z 8 premierowych odcinków drugiej edycji produkcji wyniosły 28,89 mln zł. Dla porównania pierwsza edycja „Genialnego umysłu” z reklam zarobiła 19,16 mln zł. (dane cennikowe netto, bez rabatów).

W każdym odcinku talent-show „The Brain. Genialny umysł” występuje pięć osób o genialnych umysłach, które podejmują różne wyzwania w studiu telewizyjnym.

Nagrodę pieniężną, wynoszącą 30 tys. zł, zdobywa tylko jeden uczestnik, wybrany przez jurorów i widownię w studio.

W jury drugiej edycji produkcji zasiadali: aktorzy Anita Sokołowska, Cezary Żak, dr Mateusz Gola, który jest pracownikiem naukowym University of California w San Diego i zajmuje się badaniami nad mózgiem oraz youtuber Remigiusz Wierzgoń. Program prowadził Jerzy Mielewski.

Format pochodzi z katalogu Endemol Shine Polska.

Z danych Nielsen Audience Measurement wynika, że w I półroczu br. udział Polsatu w rynku telewizyjnym wśród wszystkich widzów wyniósł 11,14 proc.

Newsletter WirtualneMedia.pl w Twojej skrzynce mailowej

Dołącz do dyskusji: „The Brain. Genialny umysł 2” z większą widownią niż „Hell’s Kitchen”, ale przegrał z TVP2 i TVN

14 komentarze
Publikowane komentarze są prywatnymi opiniami użytkowników portalu. Wirtualnemedia.pl nie ponosi odpowiedzialności za treść opinii. Jeżeli którykolwiekz postów na forum łamie dobre obyczaje, zawiadom nas o tym redakcja@wirtualnemedia.pl
User
gość
no to trzeci sezon na granicy będzie. może będzie a może nie, chociaż wyniki wręcz słabe. ale z drugiej strony wysokie wpływy wiec może polsat się pokusi o trzecią edycję :D
odpowiedź
User
Danio5
.....oby na jesień 2018
odpowiedź
User
tomi
Pierwsza edycja - 1,89 mln
Druga edycja - 1,36 mln.

Czyli spadek widzów aż o 0,53 mln. To sporo. 3 edycji może już nie być.
odpowiedź