SzukajSzukaj
dołącz do nas Facebook Google Linkedin Twitter

„The Brain. Genialny umysł 2” z większą widownią niż „Hell’s Kitchen”, ale przegrał z TVP2 i TVN

Drugą edycję talent-show „The Brain. Genialny umysł” oglądało średnio 1,36 mln osób, o 160 tys. widzów więcej niż szóstą edycję „Hell’s Kitchen” pokazywaną w tym paśmie rok temu. Polsat w czasie nadawania programu był trzeci w rynku telewizyjnym. Wpływy z reklam wyniosły 28,89 mln zł.

Article

Program „The Brain. Genialny umysł” oglądać można było w Polsacie we wtorki o godz. 20.05, w okresie od 5 września do 24 października br. Z danych Nielsen Audience Measurement opracowanych przez portal Wirtualnemedia.pl wynika, że średnia oglądalność drugiej edycji produkcji wyniosła 1,36 mln widzów. Przełożyło się to na 8,89 proc. udziału stacji w rynku telewizyjnym wśród wszystkich widzów, 10,64 proc. w grupie komercyjnej 16-49 oraz 10,30 proc. w grupie 16-59.

Największą widownię, wynoszącą 1,52 mln oglądających, zgromadził finałowy odcinek programu.

Dla porównania, szóstą edycję reality-show „Hell’s Kitchen” pokazaną rok temu w tym paśmie oglądało średnio 1,20 mln osób, co przełożyło się na 7,49 proc. udziału w 4+, 11,20 proc. w 16-49 i 9,09 proc. w 16-59. Oznacza to, że „The Brain” podniósł widownię swojego pasma o 160 tys. widzów.

Z kolei średnia oglądalność pierwszej edycji „The Brain. Genialny umysł” wyniosła 1,89 mln widzów. Przełożyło się to odpowiednio na 11,90 proc., 15,41 proc. oraz 14,78 proc. udziału.

Polsat w czasie emisji „Genialnego umysłu” zajął trzecie miejsce w rynku telewizyjnym. Bezkonkurencyjnym liderem w tym paśmie była Dwójka emitująca gł. hitowe seriale „Barwy szczęścia” i „M jak miłość”, co przełożyło się na 28,87 proc. udziału. Drugi był TVN („Na Wspólnej”, „Milionerzy” i początek „Diagnozy”; 10,99 proc.), a gorzej od Polsatu wypadła TVP1 (gł. „Pogoda” i serial „Riviera”; 4,57 proc.).

Taka sama była kolejność stacji wśród widzów w grupach wiekowych 16-49 i 16-59.

Wpływy reklamowe z 8 premierowych odcinków drugiej edycji produkcji wyniosły 28,89 mln zł. Dla porównania pierwsza edycja „Genialnego umysłu” z reklam zarobiła 19,16 mln zł. (dane cennikowe netto, bez rabatów).

W każdym odcinku talent-show „The Brain. Genialny umysł” występuje pięć osób o genialnych umysłach, które podejmują różne wyzwania w studiu telewizyjnym.

Nagrodę pieniężną, wynoszącą 30 tys. zł, zdobywa tylko jeden uczestnik, wybrany przez jurorów i widownię w studio.

W jury drugiej edycji produkcji zasiadali: aktorzy Anita Sokołowska, Cezary Żak, dr Mateusz Gola, który jest pracownikiem naukowym University of California w San Diego i zajmuje się badaniami nad mózgiem oraz youtuber Remigiusz Wierzgoń. Program prowadził Jerzy Mielewski.

Format pochodzi z katalogu Endemol Shine Polska.

Z danych Nielsen Audience Measurement wynika, że w I półroczu br. udział Polsatu w rynku telewizyjnym wśród wszystkich widzów wyniósł 11,14 proc.

Newsletter WirtualneMedia.pl w Twojej skrzynce mailowej

Dołącz do dyskusji: „The Brain. Genialny umysł 2” z większą widownią niż „Hell’s Kitchen”, ale przegrał z TVP2 i TVN

14 komentarze
Publikowane komentarze są prywatnymi opiniami użytkowników portalu. Wirtualnemedia.pl nie ponosi odpowiedzialności za treść opinii. Jeżeli którykolwiek z postów na forum łamie dobre obyczaje, zawiadom nas o tym redakcja@wirtualnemedia.pl
User
gość
no to trzeci sezon na granicy będzie. może będzie a może nie, chociaż wyniki wręcz słabe. ale z drugiej strony wysokie wpływy wiec może polsat się pokusi o trzecią edycję :D
17 9
odpowiedź
User
Danio5
.....oby na jesień 2018
12 8
odpowiedź
User
tomi
Pierwsza edycja - 1,89 mln
Druga edycja - 1,36 mln.

Czyli spadek widzów aż o 0,53 mln. To sporo. 3 edycji może już nie być.
17 8
odpowiedź
User
Danka
Program, który się wyróżnia na tle innych bo pokazuje coś czego do tej pory nie było. Wsadzony na zły dzień, bo oglądalność byłaby wyższa. Natomiast jak na obecne czasy to uważam że trzeba kontynuować. Format który nawiązuje do zagranicy. I troszkę podwyższa standard "wesołego" Polsatu.
12 9
odpowiedź
User
Norbert
Teraz to spadki za spadkami. Ciężki czas dla telewizji. Ludzie idą do Internetu. Ale Brain spoko pozycja. Zauważona na tle innych.
15 9
odpowiedź