SzukajSzukaj
dołącz do nas Facebook Google Linkedin Twitter

The Dust sprzedał nowe akcje ze 1,8 mln zł. W br. przy 963 tys. zł wpływów miał 400 tys. zł straty

Produkująca gry mobilne i wideo firma The Dust sprzedała trzem inwestorom 225 tys. swoich nowych akcji za 1,8 mln zł. W trzech kwartałach br. spółka zanotowała wzrost wpływów o 47 proc. do 962,9 tys. zł, a jej strata netto zmalała z 465,8 do 400,4 tys. zł.

Article

W komunikacie giełdowym podano, że 225 tys. akcji The Dust z serii E zostało objętych przez trzech inwestorów w cenie 8 zł za sztukę.

- Co oznacza pozyskanie przez Spółkę środków pieniężnych w wysokości 1,8 mln zł (kwota brutto, która zostanie pomniejszona o koszty emisji). Objęcie przedmiotowych akcji nastąpi za wkłady pieniężne (przelewy bankowe) - opisano.

- Jesteśmy zadowoleni, że w tak krótkim czasie udało nam się pozyskać kapitał w pełnej zaplanowanej kwocie, mimo obecnie trudnego i bardzo wymagającego rynku kapitałowego. Świadczy to o tym, że inwestorzy, którzy współpracują z nami przy realizowanych projektach, wierzą również w naszą długofalową strategię - skomentował Jakub Wolff, prezes The Dust.

The Dust od kwietnia ub.r. jest notowany na bocznym rynku NewConnect warszawskiej giełdy. W ofercie pierwotnej inwestorzy objęli 220 tys. walorów spółki po 12 zł, co zapewniło jej ok. 2,7 mln zł. W wtorek na koniec sesji kurs firmy wynosił 9,60 zł, co dawało kapitalizację w wysokości 14,6 mln zł

Głównymi akcjonariuszami firmy są agencja marketingowa Me & My Friends i producent gier T-Bull, przed rejestracją serii E ich udział w kapitale (składającym się z 1,48 mln akcji) wynosił odpowiednio 40,54 i 20,08 proc., a w głosach na walnym zgromadzeniu - 57,69 i 14,29 proc.

The Dust szykuje pięć gier, m.in. na podstawie powieści Piekary

Firma The Dust produkuje gry wideo na komputery, konsole i urządzenia mobilne. Wiosną br. podpisała umowę pisarzem Jackiem Piekarą dotyczącą produkcji gry wideo i mobilnej opartej na jego cyklu powieści fantasy (tzw. Cyklu Inkwizytorskim) o inkwizytorze Mordimerze Madderdinie. W lipcu pozyskała 3 mln zł od inwestora na realizację gry, podała też, że projekt będzie kosztował ok. 7 mln zł. Natomiast we wrześniu poinformowała, że gra będzie mieć tytuł „I, the Inquisitor”, jej fabuła będzie mieć nieliniowy przebieg, a gracze będą mogli wybierać różne emocje dla swoich postaci.

Pod koniec października podpisała list intencyjny z PerpGames.com dotyczący współpracy przy wydaniu jej gier „Frankenstein: Beyond The Time” na PlayStation VR i „Together” na Nintendo Switch. Oba tytuły mają ukazać się w pierwszym kwartale przyszłego roku.

Ponadto The Dust pracuje nad dodatkowymi 4 grami o budżecie ok. 300 tys. zł.

Firma produkuje też gry na zlecenie reklamowców, w dorobku ma m.in. Kapsel Run!”, „Kapsel Run 2 Challenge” i „Gry Kubusia” dla Grupy Maspex oraz gry edukacyjne dla Urzędu Transportu Kolejowego.

Na początku sierpnia przedstawiła swoją zaktualizowaną strategię na lata 2019-2022. Zapowiedziała dywersyfikację ryzyka poprzez produkcję własnych gier w ramach trzech specjalizacji: wysokobudżetowej gry „I, the Inquisitor”, wielu średniobudżetowych gier w modelu premium w celu wydawania co najmniej kilku własnych gier rocznie na różne platformy, w szczególności symulatorów na PC (dywersyfikacja portfolio, rozpoczęcie produkcji w 2019 roku, pierwsze premiery zaplanowano na 2020 rok) oraz gier na zlecenie.

Ma to zapewnić firmie dywersyfikację źródeł przychodów („przychody z gier tworzonych na zlecenie, przychody z wydawania własnych gier, dotacje, przychody z gier tworzonych na podstawie umów koprodukcyjnych z inwestorami, umowy z wydawcami” - wyliczono).

The Dust zapowiedział też zwiększanie liczby zespołów pracowników i rozbudowę obecnych oraz wprowadzenie programu motywacyjnego dla pracowników i współpracowników opartego o akcje spółki.

400 tys. zł straty przy 963 tys. zł wpływów

W trzech kwartałach br. przychody The Dust zwiększyły się rok do roku z 655,7 do 962,9 tys. zł, a przy wzroście kosztów operacyjnych z 1,18 do 1,45 mln zł strata operacyjna poszła w górę z 466,9 do 488 tys. zł. Dzięki wzrostowi wpływów finansowych z 1,6 do 88,5 tys. zł strata netto zmalała z 465,8 do 400,4 tys. zł.

Natomiast tylko w minionym kwartale firma zanotowała 296,1 tys. zł wpływów i 199,5 tys. zł straty netto, wobec 229,1 tys. zł przychodów i 150,2 tys. zł straty netto rok wcześniej.

Newsletter WirtualneMedia.pl w Twojej skrzynce mailowej

Dołącz do dyskusji: The Dust sprzedał nowe akcje ze 1,8 mln zł. W br. przy 963 tys. zł wpływów miał 400 tys. zł straty

0 komentarze
Publikowane komentarze są prywatnymi opiniami użytkowników portalu. Wirtualnemedia.pl nie ponosi odpowiedzialności za treść opinii. Jeżeli którykolwiek z postów na forum łamie dobre obyczaje, zawiadom nas o tym redakcja@wirtualnemedia.pl