„The New York Times” odchodzi z platformy Apple News. Poszło o pieniądze dla wydawcy

Amerykański dziennik „The New York Times” postanowił wycofać się z platformy Apple News oferującej internetowy dostęp do cyfrowych wersji gazet i czasopism. Według nieoficjalnych informacji amerykańskiemu wydawcy nie odpowiadają biznesowe warunki umowy z Apple.

ps
ps
Udostępnij artykuł:

„The New York Times” jest obecnie jednym z największych i najbardziej opiniotwórczych dzienników na świecie. W pierwszym kwartale 2020 r. gazeta zdobyła rekordową liczbę 587 tys. cyfrowych subskrybentów. W kwietniu łączna liczba prenumeratorów przekroczyła 6 mln. „NYT” jest także laureatem trzech nagród Pulitzera przyznanych w maju br.

Koniec „NYT” na Apple News

W 2015 r. Apple uruchomił internetową platformę Apple News, na której udostępnia treści od wydawców gazet i czasopism w formie cyfrowej.

Jednym z partnerów tego serwisu był „The New York Times”, który jednak zapowiedział że zakończy współpracę z Apple w tym zakresie.

Powód? Prawdopodobnie chodzi o pieniądze, choć żadna ze stron umowy nie chce tego przyznać. „NYT” mówi w oficjalnym komunikacie, że chodzi mu o bardziej bezpośrednie dotarcie do czytelników niż za pośrednictwem Apple News.

Apple z kolei zaznacza że każdego dnia amerykański dziennik zamieszcza na platformie jedynie kilka tekstów dziennie, co jest skromną liczbą w porównaniu z innymi wydawcami obecnymi w serwisie.

Nieoficjalnie wiadomo, że chodzi o pieniądze. Apple za pośrednictwem swojej platformy przejmuje od wydawców od 15 do 30 proc. przychodów od czytelników, co przestało odpowiadać kierownictwu „NYT”.

PRACA.WIRTUALNEMEDIA.PL

NAJNOWSZE WIADOMOŚCI

Sony zapowiada "kinową" transmisję 4K z Watykanu w święta

Sony zapowiada "kinową" transmisję 4K z Watykanu w święta

Wigilijne kolędowanie na ekranie. Co przygotowały największe stacje?

Wigilijne kolędowanie na ekranie. Co przygotowały największe stacje?

TVP znów z zaległościami wobec ZAiKS. "Należności sięgają dziesiątek milionów złotych" [TYLKO U NAS]

TVP znów z zaległościami wobec ZAiKS. "Należności sięgają dziesiątek milionów złotych" [TYLKO U NAS]

Ta reklama nie pokazuje idealnych Świąt. I właśnie dlatego działa

Ta reklama nie pokazuje idealnych Świąt. I właśnie dlatego działa

Pierwsza strategia ESG w historii PFR. Jan Domanik, CSO PFR: Inwestujemy dla przyszłych pokoleń
Materiał reklamowy

Pierwsza strategia ESG w historii PFR. Jan Domanik, CSO PFR: Inwestujemy dla przyszłych pokoleń

Nowy kanał sportowy w Play i dawnej sieci UPC Polska

Nowy kanał sportowy w Play i dawnej sieci UPC Polska