SzukajSzukaj
dołącz do nasFacebookGoogleLinkedinTwitter

Podczas oscarowej gali "The New York Times" wyemituje reklamę dotyczącą postprawdy. "Mam poczucie misji"

"The New York Times" włącza się w dyskusję na temat postprawdy i przypomina, czym jest rzetelne dziennikarstwo. Robi to za pomocą kampanii reklamowej stworzonej pod hasłem "The truth is more important now than ever". Dziennik po raz pierwszy w historii wykupił reklamę podczas ceremonii Oscarów.

Article

- Jesteśmy dziennikiem, mającym za sobą 166-letnią tradycję przestrzegania najwyższych dziennikarskich standardów, ale mamy także poczucie misji. W świecie, w którym jest tak wiele niepewności co do tego, co jest prawdziwe, a co fałszywe, konsekwentnie angażujemy się w poszukiwanie prawdy - napisał w specjalnym oświadczeniu wydawca "NYT", Artur Sulzberger Jr.

Oświadczenie zostało wydane z okazji rozpoczęcia kampanii "The truth is more important now than ever.", która nawiązuje do fenomenu postprawdy i zwycięstwa Donalda Trumpa w wyborach prezydenckich w USA.

W minimalistycznym, czarno-białym 30-sekundowym filmie pokazano zdania zaczynające się zawsze tak samo: od słów "Prawdą jest...". Drugie części zdania, wyświetlane w coraz szybszym tempie, zostały tak dobrane, żeby wyrażać przeciwstawne opinie. Przykład: "Prawdą jest, że alternatywne fakty są kłamstwem", a na kontrze: "Prawdą jest, że media są nieuczciwe". "Prawdą jest, że mamy strzec naszych granic" i "Prawdą jest, że polityka względem uchodźców jest zamykaniem drzwi przed Muzułmanami". Wyświetlanym hasłom towarzyszy z offu zgiełk ludzi debatujący o polityce, imitujący szum informacyjny. Całość kończy się znów zdaniem o prawdzie, dopowiadanym na różne sposoby „Prawda jest trudna. Do odkrycia. Do zrozumienia. Prawda jest teraz ważniejsza niż kiedykolwiek” i logo „The New York Timesa”.

Kampania swoim zasięgiem obejmie telewizję, internet, media społecznościowe, prasę i outdoor. Przygotowała ją agencja Droga5.

Spot będzie emitowany też podczas tegorocznej gali Oscarów (26 lutego). Jego treść będzie kontekstowo dopasowywana do przebiegu wydarzenia. Oscarowy spot "The New York Timesa" będzie pierwszą reklamą telewizyjną dziennika od 2010 roku i pierwszą wykupioną na galę wręczania Oscarów.

Newsletter WirtualneMedia.pl w Twojej skrzynce mailowej

Dołącz do dyskusji: Podczas oscarowej gali "The New York Times" wyemituje reklamę dotyczącą postprawdy. "Mam poczucie misji"

3 komentarze
Publikowane komentarze są prywatnymi opiniami użytkowników portalu. Wirtualnemedia.pl nie ponosi odpowiedzialności za treść opinii. Jeżeli którykolwiekz postów na forum łamie dobre obyczaje, zawiadom nas o tym redakcja@wirtualnemedia.pl
User
to chyba żart
Aż musiałem sprawdzić dwa razy, ale dziś nie jest 1 kwietnia. Zapewniam każdego, kto tak pomyślał czytając tytuł. Więc to musi być jakaś pomyłka. Przecież NYT kroczy w awangardzie postprawdy. Ona płynie w jego żyłach, on nią oddycha.
odpowiedź
User
K
Ale przeciez to prawda - rola mediow jest docieranie do prawdy!
I teraz pytanie, ile mediow w Polsce tak rozumie te swoja role? No nie Gazeta Wyborcza, bo od prawdy cale lata wazniejsze byly dla niej polityka i rozne fiksacje, no nie Gazeta Polska Codziennie, bo od prawdy tez woli swoje fiksacje. Nie Newsweek, ale i nie wSieci. Od czasow smietnika rowniez nie Rzeczpospolita. Nie nie TVP i nie TVN, bo to propaganda.
odpowiedź
User
Pytanie
Aż musiałem sprawdzić dwa razy, ale dziś nie jest 1 kwietnia. Zapewniam każdego, kto tak pomyślał czytając tytuł. Więc to musi być jakaś pomyłka. Przecież NYT kroczy w awangardzie postprawdy. Ona płynie w jego żyłach, on nią oddycha.


Nie zmienia to prawdziwości tego przekazu. A jakiś przykład na wsparcie swojej tezy?
odpowiedź