„The New York Times” zwalnia 68 pracowników

Dziennik „The New York Times” zapowiedział zwolnienie 68 swoich pracowników zajmujących się obsługą reklam w wydawnictwie. Odchodzące osoby otrzymają 4 miesiące wypowiedzenia oraz dodatkowe wsparcie finansowe. Decyzję o redukcjach wydawca tłumaczy znaczną utratą przychodów reklamowych spowodowanych pandemią koronawirusa.

ps
ps
Udostępnij artykuł:

„The New York Times” jest obecnie jednym z największych i najbardziej opiniotwórczych dzienników na świecie. W pierwszym kwartale 2020 r. gazeta zdobyła rekordową liczbę 587 tys. cyfrowych subskrybentów. W kwietniu łączna liczba prenumeratorów przekroczyła 6 mln. „NYT” jest także laureatem trzech nagród Pulitzera przyznanych w maju br.

Okazuje się że kryzys związany z pandemią koronawirusa uderza także w tak dużych graczy jak „NYT”. Już podając ostatnie kwartalne wyniki finansowe wydawca ostrzegał, że w nadchodzących miesiącach należy spodziewać się poważnego spowolnienia w segmencie reklamy. Teraz szefostwo NYT Company przewiduje że na koniec czerwca br. spadek przychodów reklamowych dziennika wyniesie od 50 do 55 proc. rok do roku.

68 pracowników do zwolnienia

W wypadku „NYT” spadek przychodów reklamowych nie jest tak dotkliwy jak u wielu innych wydawców, bowiem większość wpływów dziennika pochodzi z płatnych subskrypcji gazety. Pomimo tego wydawca w obliczu kryzysu segmentu reklamy został zmuszony do przeprowadzenia redukcji zatrudnienia.

Szefostwo NYT Company zapowiedziało zwolnienie 68 osób których praca jest związana z obsługą reklam. Wydawca zastrzegł przy tym że wypowiedzenia nie obejmą żadnych stanowisk dziennikarskich w newsroomie czy też działach publicystyki.

Według zapowiedzi zwolnieni pracownicy otrzymają 4-miesięczne wypowiedzenia, w tym okresie zachowają prawo do opieki zdrowotnej. Przewidziano także jednorazowe wsparcie finansowe w wysokości 6 tys. dol., które ma pomóc odchodzącym osobom na ewentualne przekwalifikowanie zawodowe.

W komunikacie Mark Thompson, szef „NYT” wyjaśnił że obecne redukcje kadrowe nie są spowodowane wyłącznie pandemią. Chodzi także o długofalową strategię, zgodnie z którą dla firmy ważniejszym obszarem staje się reklama w internecie, a nie w drukowanej wersji gazety. W związku z tą transformacją część stanowisk pracy przestała być potrzebna.

PRACA.WIRTUALNEMEDIA.PL

NAJNOWSZE WIADOMOŚCI

Paramount dalej walczy o właściciela TVN. Osobista gwarancja właściciela firmy

Paramount dalej walczy o właściciela TVN. Osobista gwarancja właściciela firmy

Nie żyje Chris Rea. Stworzył kultową piosenkę o Bożym Narodzeniu

Nie żyje Chris Rea. Stworzył kultową piosenkę o Bożym Narodzeniu

Resort kultury z programem wsparcia dla lokalnych mediów. 10 mln zł dla niezależnych redakcji

Resort kultury z programem wsparcia dla lokalnych mediów. 10 mln zł dla niezależnych redakcji

Redakcja "Wyborczej" murem za Czuchnowskim. Jest oświadczenie po fali gróźb

Redakcja "Wyborczej" murem za Czuchnowskim. Jest oświadczenie po fali gróźb

Top 10 systemów CRM na 2026 rok – porównanie funkcji, kosztów i wdrożeń
Materiał reklamowy

Top 10 systemów CRM na 2026 rok – porównanie funkcji, kosztów i wdrożeń

Nie żyje szef MakoLab. Zarządzał firmą prawie dwie dekady

Nie żyje szef MakoLab. Zarządzał firmą prawie dwie dekady