SzukajSzukaj
dołącz do nas Facebook Google Linkedin Twitter

„The New York Times” zwiększa bazę cyfrowych abonentów o 273 tys., dziennik kupuje 4,9 mln subskrybentów. Maleją wpływy z reklam

W III kwartale 2019 roku dziennik „The New York Times” uzyskał przychody przekraczające 428 mln dolarów, a zysk netto był wyższy od przewidywanego. Po pozyskaniu kolejnych 273 tys. cyfrowych subskrybentów gazeta ma ponad 4,9 mln czytelników, spadły jednak przychody reklamowe wydawcy.

Article

Wydawca „The New York Times” podał, że w III kwartale 2019 r. dziennik zanotował przychody w wysokości 428,5 mln dol., zaś zysk osiągnął poziom 44 mln dol., podczas gdy rynek oczekiwał zysku w kwocie 40 mln.

W raportowanym okresie „NYT” zanotował wzrost liczby cyfrowych subskrybentów o 273 tys. Obecnie z internetowej i drukowanej wersji dziennika korzysta ponad 4,9 mln czytelników, a wydawca zapowiada, że do końca 2025 r. ich liczba przekroczy 10 mln.

„NYT” w swoim raporcie po raz pierwszy w historii podał liczbę subskrybentów gazety pochodzących spoza Stanów Zjednoczonych. Okazuje się, że obecnie jest to ponad 500 tys. abonentów,  większość z nich to mieszkańcy Wielkiej Brytanii, Kanady oraz Australii.

Jednocześnie The New York Times Company informuje, że w III kwartale br. wpływy reklamowe „NYT” zmniejszyły się rok do roku o 6,7 proc., zaś w segmencie reklamy cyfrowej zanotowano spadek o 5,4 proc.

Mark Thompson, szef NYT Company wyjaśnia w komunikacie, że niższe przychody reklamowe mogą dziwić, szczególnie w odniesieniu do obszaru digital, tłumaczy jednak to zjawisko zawirowaniami na globalnym rynku reklamy i agresywnym działaniami na tym polu ze strony największych firm technologicznych, takich jak Google.

„NYT” zapowiada że w grudniu br. zamierza wykupić na własność swoją główną siedzibę na Manhattanie, co pochłonie kwotę 245 mln dol.

Newsletter WirtualneMedia.pl w Twojej skrzynce mailowej

Dołącz do dyskusji: „The New York Times” zwiększa bazę cyfrowych abonentów o 273 tys., dziennik kupuje 4,9 mln subskrybentów. Maleją wpływy z reklam

0 komentarze
Publikowane komentarze są prywatnymi opiniami użytkowników portalu. Wirtualnemedia.pl nie ponosi odpowiedzialności za treść opinii. Jeżeli którykolwiek z postów na forum łamie dobre obyczaje, zawiadom nas o tym redakcja@wirtualnemedia.pl