SzukajSzukaj
dołącz do nasFacebookGoogleLinkedinTwitter

Disney w Polsce z 5 mln zł zysku. Przez epidemię mniej z kin, więcej z reklam tv

W zeszłym roku finansowym spółka The Walt Disney Company Polska zanotowała spadek przychodów o 0,5 proc. do 145,86 mln zł i wzrost zysku netto z 4,91 do 4,99 mln zł. W związku z epidemią skurczyły się przychody z licencji do kin, natomiast mocno wzrosły wpływy z reklam telewizyjnych.

Article

145,86 mln z wyniosły przychody The Walt Disney Company Polska od października 2019 do września ub.r. Rok wcześniej sięgnęły 146,53 mln zł.

W związku z ograniczeniami epidemicznymi mocno zmalały wpływy ze sprzedaży licencji filmowych do kin - z 78,84 do 50,23 mln zł. W sprawozdaniu spółka zaznaczyła, że „na bieżąco śledzi regulacje dotyczące funkcjonowania rynku kinowego w Polsce i dostosowuje swoją politykę biznesową do zmieniających się warunków poprzez modyfikowanie dat premier filmów czy ponoszonych nakładów marketingowych i jest gotowa do kontynuowania działalności w tym segmencie biznesu”.

Prawie dwa razy więcej z reklam tv

Za to przychody The Walt Disney Company Polska ze sprzedaży czasu reklamowego poszły w górę o 94,7 proc. - z 31,39 do 61,12 mln zł. Wpływy krajowe podskoczyły z 19,13 do 51,19 mln zł, natomiast te z zagranicy zmalały z 12,26 do 9,93 mln zł.

>>> Praca.Wirtualnemedia.pl - tysiące ogłoszeń z mediów i marketingu

Firma jest nadawcą stacji dziecięcych Disney Channel, Disney Junior i Disney XD, za sprzedaż ich oferty reklamowej od ponad 7 lat odpowiada TVN Media. Według danych Nielsen Audience Measurement w ub.r. wśród widzów w wieku 4-12 lat Disney Junior miał 2,676 proc. udziału w oglądalności (po wzroście o 14,4 proc. rok do roku), Disney Channel - 1,278 proc. (spadek o 12,6 proc.), a Disney XD - 0,652 proc. (spadek o 16,9 proc.).

W sprawozdaniu firma zaznaczyła, że jej przychody z reklam tv wzrosły dzięki „zwiększeniu portfolio kanałów telewizyjnych, na których możliwa była sprzedaż czasu i miejsca na cele reklamowe”. O co chodzi? Wiosną 2019 roku Disney za 71,3 mld dolarów kupił rozrywkową część koncernu 21st Century Fox, do której należy m.in. Fox Corporation, nadawca stacji takich jak Fox, Fox Comedy czy National Geographic Channel.

Wpływy firmy z doradztwa i dubbingu do filmów Disneya zmalały z 33,22 do 32,41 mln zł. - Spółka w dalszym ciągu świadczyła usługi w zakresie badania rynku, doradztwa w zakresie kontaktów z klientami, public relations i promocji, doradztwa w zakresie rynku i zarządzania, nadzoru dubbingu filmów kinowych, filmów przeznaczonych dla celów wideo oraz utworów przeznaczonych dla celów rynku telewizyjnego a także dostarczanie pozostałych usług w zakresie doradztwa na rzecz innych firm wchodzących w skład The Walt Disney Company Group. Dodatkowo kontynuowała świadczenie usług dotyczących analiz rynku medialnego, telewizyjnego i cyfrowego. Beneficjentami tych świadczeń były firmy z grupy The Walt Disney Company - opisano w sprawozdaniu.

Przychody spółki w ramach koncernu The Walt Disney Company zmalały rok do roku z 33,22 do 32,41 mln zł.

Natomiast koszty wobec innych firm z koncernu poszły w górę z 73,19 do 88,17 mln zł, głównie w związku ze wzrostem kosztów do The Walt Disney Company Limited z 67,2 do 82,62 mln zł.

11 pracowników więcej, zarząd zarobił mniej

Łączne wydatki operacyjne The Walt Disney Company Polska w zeszłym roku rozliczeniowym wyniosły 139,32 mln zł, co wobec 139,99 mln zł rok wcześniej oznacza spadek o 0,5 proc.

Nakłady na usługi obce wzrosły z 92,79 do 100,61 mln zł, natomiast na wynagrodzenia - zmalały z 40,98 do 31,93 mln zł, mimo że liczba pracowników firmy w ciągu roku zwiększyła się z 82 do 93 osób. Natomiast łączne zarobki zarządu (licząc z premiami w gotówce i akcjach spółki) skurczyły się z 12,27 do 7,69 mln zł.

Natomiast pozostałe koszty rodzajowe spadły z 1,63 do 1,18 mln zł, a pozostałe koszty operacyjne wzrosły ze 115,6 do 177,3 tys. zł.

Przełożyło się to na minimalny wzrost zysku sprzedażowego (do 6,54 mln zł) i spadek zysku operacyjnego z 6,45 do 6,38 mln zł.

Zysk na kapitał rezerwowy

Koszty finansowe spadły z 473,9 do 72,6 tys. zł, a zapłacony podatek dochodowy zwiększył się z 1,39 do 1,53 mln zł. W efekcie zysk netto wzrósł z 4,91 do 4,99 mln zł.

100 proc. udziałów spółki ma brytyjski The Walt Disney Company Limited. W zeszłym tygodniu zdecydował, że cały jej zeszłoroczny zysk netto zostanie przeznaczony na kapitał rezerwowy.

- Spółka prowadzi stabilną działalność operacyjną na bazie wieloletnich umów ramowych z kontrahentami zewnętrznymi oraz spółkami z The Walt Disney Company Group, Zarząd nie widzi ryzyka istotnych zakłóceń przepływów środków pieniężnych ani utraty płynności finansowej. Nadwyżki pieniężne lokowane są w postaci krótkoterminowych depozytów bankowych. Spółka nie korzysta w tej chwili z żadnych pożyczek ani kredytów - wyliczono w sprawozdaniu.

W poniższej tabeli bieżący rok to okres od października 2019 do września ub.r., a poprzedni - od października 2018 do września 2019 r.

Newsletter WirtualneMedia.pl w Twojej skrzynce mailowej

Dołącz do dyskusji: Disney w Polsce z 5 mln zł zysku. Przez epidemię mniej z kin, więcej z reklam tv

4 komentarze
Publikowane komentarze są prywatnymi opiniami użytkowników portalu. Wirtualnemedia.pl nie ponosi odpowiedzialności za treść opinii. Jeżeli którykolwiekz postów na forum łamie dobre obyczaje, zawiadom nas o tym redakcja@wirtualnemedia.pl
User
kolis
Oszczędzili na pracownikach. 9 mln zł na wynagrodzenia mniej i jeszcze 100 tys zł na energię i materiały (obstawiał bym pracę zdalną).
odpowiedź
User
As
Sknerus McKwak w akcji!!!
odpowiedź
User
Janik
No to teraz bierzcie się za TVN...
odpowiedź