TikTok usunął ponad 91 mln filmów w trzecim kwartale 2021 roku

W trzecim kwartale 2021 roku TikTok usunął z platformy 91,4 mln filmów wideo za naruszenie zasad społeczności lub warunków świadczenia usług, co stanowi około 1 proc. wszystkich przesłanych materiałów. Niemal 3,4 mln reklam zostało odrzuconych z powodu naruszenia regulaminu. Serwis planuje zmiany mające zwiększyć bezpieczeństwo korzystania z TikToka.

ps
ps
Udostępnij artykuł:
TikTok usunął ponad 91 mln filmów w trzecim kwartale 2021 roku

Jeśli posługiwać się wynikami firmy analitycznej Sensor Tower, to widać jasno kto w 2021 r. „wygrał social media”. Na szczycie najpopularniejszych aplikacji mobilnych znalazł się TikTok, który drugi rok z rzędu wyprzedził konkurentów. Na kolejnych miejscach były należące obecnie do koncernu Meta platformy Facebook i Instagram.

TikTok przypomina na razie rozpędzoną lokomotywę, która wciąż czerpie nowe paliwo nie tylko w postaci rosnącej liczby odbiorców, ale także ich zaangażowania. Według danych opublikowanych na Twitterze przez Jona Erlichmana, głównego ekonomistę Bloomberga, każdego dnia użytkownicy spędzają na TikToku jedną godzinę i 28 minut, podczas gdy YouTube przyciąga ich na godzinę i 9 minut, zaś Instagram na 53 minuty.

Groźne treści pod nóż

TikTok przedstawił "Rraport Egzekwowania Zasad Społeczności" - zestawienie prezentujące ilość i charakter treści usuwanych za naruszenie regulaminu platformy. Raport odnosi się do trzeciego kwartału 2021 r. (1 lipca - 30 września). Serwis zaznacza, że na bieżąco reaguje na treści, które naruszają Zasady Społeczności lub Warunki Świadczenia Usług.

Ponad 91,4 mln filmów wideo zostało usuniętych globalnie w trzecim kwartale 2021 r. za naruszenie regulaminu, co stanowi około 1 proc. wszystkich przesłanych treści.

TikTok podkreśla, że dzięki stałemu ulepszaniu systemu wykrywania 95 proc. treści zostało usuniętych zanim ktokolwiek je zgłosił (w poprzednim kwartale 93 proc.), a 93,9 proc. w ciągu 24 godzin od ich wstawienia. 88,8 proc. usuniętych treści nie zostało w ogóle wyświetlonych. Niemal 3,4 mln reklam zostało odrzuconych z powodu naruszenia zasad i wytycznych.

Większe bezpieczeństwo

Przy okazji raportu TikTok poinformował, że zgodnie z wcześniejszymi zapowiedziami kontynuuje wdrażanie bardziej rygorystycznego podejścia do zagadnień bezpieczeństwa oraz wyróżnia ten aspekt w swoich zasadach. Platforma zadba też o to, żeby społeczność mogła w łatwy sposób zapoznać się nowymi wytycznymi. Serwis wymienia następujące działania:

Kompleksowe podejście do zaburzeń odżywiania

TikTok już wcześniej usuwał treści otwarcie promujące zaburzenia odżywiania. Teraz platforma będzie usuwała także te materiały, które świadczą o zaburzeniach odżywiania jego autora. Zmiana będzie wprowadzona w porozumieniu z ekspertami ds. zaburzeń odżywiania, badaczami i lekarzami, ponieważ TikTok zdaje sobie sprawę, że użytkownicy mogą zmagać się z niezdrowymi wzorcami żywieniowymi bez diagnozy zaburzeń odżywiania.

Wyraźniejsze informowanie o rodzajach zachowań i nienawistnych ideologii zabronionych na platformie

Zmiana obejmie m.in. posługiwanie się w stosunku do innych użytkowników niewłaściwymi zaimkami lub imionami, np. sprzed zmiany płci, a także postawy mizoginiczne oraz wspieranie lub promowanie terapii konwersyjnej. Chociaż takie zachowania są od dawna zabronione w TikToku, platforma – zgodnie z rekomendacją twórców i organizacji społecznych – zdecydowała się je wyraźniej opisać.

Zwiększenie bezpieczeństwa, integralności, dostępności i niezawodności platformy

Zmiany dotyczą praktyk uzyskiwania nieautoryzowanego dostępu do TikToka, jego treści, kont, systemów lub danych, a także używania TikToka do działalności przestępczej. TikTok, oprócz edukowania społeczności w zakresie wykrywania, unikania i zgłaszania podejrzanych działań i zachowań, otwiera w tym roku nowoczesne centra monitorowania i reagowania na cyberincydenty. Powstaną w Waszyngtonie, Dublinie i Singapurze.

Ulepszenie systemu rekomendacji

TikTok pracuje także nad tym, żeby na bieżąco usuwać z systemu rekomendacji wszelkie treści, które mogą być w jakikolwiek sposób nieodpowiednie dla ogółu odbiorców.

Walka z dezinformacją na temat Covid-19

TikTok zapewnia też, że współpracuje z ekspertami w dziedzinie zdrowia publicznego, aby pomóc społeczności uzyskać rzetelne informacje na temat Covid-19 i szczepionek.

W trzecim kwartale 2021 r. centrum informacyjne Covid-19 odwiedzono prawie 2,9 mln razy na całym świecie, a banery kierujące do centrum zostały dodane do ponad 3,5 mln filmów i wyświetlone ponad 22,6 mld razy.

Ogłoszenia TikTok (PSA) dotyczące hashtagów związanych z Covid-19 i szczepionkami, kierujące użytkowników do danych WHO i lokalnych zasobów organizacji zdrowia publicznego, zostały obejrzane ponad 31 mld razy.

Platforma ujawnia, że w okresie od lipca do września 2021 r. usunięto za szerzenie dezinformacji na temat Covid-19 i szczepień ponad 46,5 tys. filmów. Prawie 83 proc. tych materiałów usunięto zanim zostały zgłoszone, 84,6 proc. w ciągu 24 godzin od ich zamieszczenia na TikToku, a 69,4 proc. zanim zostały wyświetlone.

PRACA.WIRTUALNEMEDIA.PL

NAJNOWSZE WIADOMOŚCI

Spięcie w TVP Info. Polityk PiS: nie ma pani prawa mnie wyprosić ze studia

Spięcie w TVP Info. Polityk PiS: nie ma pani prawa mnie wyprosić ze studia

Rodziny jednopłciowe głosu w polskich mediach prawie nie mają. Mówią za nich inni

Rodziny jednopłciowe głosu w polskich mediach prawie nie mają. Mówią za nich inni

Koncert kolęd w Republice. Wśród gwiazd Zenek Martyniuk, na widowni para prezydencka

Koncert kolęd w Republice. Wśród gwiazd Zenek Martyniuk, na widowni para prezydencka

Nie żyje Gabriela Andrychowicz. Była głosem Chillizet

Nie żyje Gabriela Andrychowicz. Była głosem Chillizet

CyberRescue pomoże klientom Banku Pekao uniknąć cyberoszustwa przed świętami
Materiał reklamowy

CyberRescue pomoże klientom Banku Pekao uniknąć cyberoszustwa przed świętami

Czołowy reporter odchodzi z Wirtualnej Polski

Czołowy reporter odchodzi z Wirtualnej Polski