Wpływy polskiej spółki TikToka 45 proc. w górę

Spółka Hyperbola, należąca do koncernu ByteDance, właściciela aplikacji społecznościowej TikTok, w ub.r. osiągnęła wzrost przychodów o 45,2 proc. do 49,97 mln zł, a jej zysk netto zmalał z 1,05 mln do 743,8 tys. zł.

tw
tw
Udostępnij artykuł:

Hyperbola nie odpowiada bezpośrednio za sprzedaż oferty reklamowej TikToka na polskim rynku. Zajmuje się natomiast usługami badawczo-rozwojowymi oraz sprzedaży i marketingu dla brytyjskiej firmy TikTok Information Technologies UK, od której osiąga wszystkie swoje przychody.

Założona wiosną 2019 roku Hyperbola w tamtym roku nie zanotowała jeszcze żadnych wpływów. Rok później wyniosły one 9,59 mln zł, w 2021 roku już 34,42 mln zł, a w ub.r. 49,97 mln zł.

Na działalność operacyjną w ub.r. przeznaczyła 46,11 mln zł, o 46,3 proc. więcej niż przed rokiem (31,51 mln zł). Wydatki na wynagrodzenia wzrosły z 20,09 do 24,16 mln zł, a na ubezpieczenia społeczne i inne świadczenia pracownicze - z 3,19 do 4,99 mln zł. W ub.r. spółka zatrudniała średnio 96 pracowników etatowych, wobec 77 w rok wcześniej i 37 w 2020 roku.

Zwiększyły się też koszty usług obcych (z 4,45 do 7,74 mln zł), amortyzacji (z 283,1 do 929,1 tys. zł), zużycia materiałów i energii (z zera do 283,9 tys. zł) oraz koszty określone jako pozostałe (z 3,34 do 7,81 mln zł). Ponadto pozostałe wydatki operacyjne podskoczyły z 2,1 tys. do 2,29 mln zł.

Spółka zanotowała 4,11 mln zł przychodów odsetkowych i 5,22 mln zł kosztów finansowych (z czego 4,13 mln zł z odsetek).

Na poziomie operacyjnym zysk Hyperboli zmalał z 2,9 do 1,57 mln zł, a na poziomie netto - z 1,05 mln do 743,8 tys. zł. TikTok Information Technologies UK jako jedyny udziałowiec spółki postanowił, że cały zeszłoroczny zysk, a także 1,4 mln zł zysku w wyniku korekt i zmian w zasadach rachunkowości, zasili jej kapitał rezerwowy.

##NEWS https://www.wirtualnemedia.pl/koniec-spersonalizowanych-reklam-dla-nastolatkow-tiktok-digital-services-act,7169496277330049a ##

TikTok od miesięcy jest trzecią pod względem liczby użytkowników platformą społecznościową w Polsce - po Facebooku i Instagramie. W lipcu br. odwiedziło go 12,58 mln internautów, spędzając średnio po 19 godzin, 57 minut i 48 sekund (dane z Mediapanelu).

W poniższej grafice bieżący rok obrotowy to 2022, a poprzedni - 2021

PRACA.WIRTUALNEMEDIA.PL

NAJNOWSZE WIADOMOŚCI

Nie żyje białoruski dziennikarz. Biełsat pokaże jego ostatnie nagranie

Nie żyje białoruski dziennikarz. Biełsat pokaże jego ostatnie nagranie

Zmarł wieloletni redaktor "Faktu"

Zmarł wieloletni redaktor "Faktu"

Tylu widzów oglądało show Małgorzaty Rozenek-Majdan o metamorfozach

Tylu widzów oglądało show Małgorzaty Rozenek-Majdan o metamorfozach

Sony zapowiada "kinową" transmisję 4K z Watykanu w święta

Sony zapowiada "kinową" transmisję 4K z Watykanu w święta

Pierwsza strategia ESG w historii PFR. Jan Domanik, CSO PFR: Inwestujemy dla przyszłych pokoleń
Materiał reklamowy

Pierwsza strategia ESG w historii PFR. Jan Domanik, CSO PFR: Inwestujemy dla przyszłych pokoleń

Wigilijne kolędowanie na ekranie. Co przygotowały największe stacje?

Wigilijne kolędowanie na ekranie. Co przygotowały największe stacje?