TikTok ostrzeże przed filmami z niezweryfikowanymi informacjami

TikTok wprowadza nowe narzędzie, które ma zapobiec rozprzestrzenianiu się w serwisie materiałów wideo zawierających niezweryfikowane informacje.

km
km
Udostępnij artykuł:

Przedstawiciele TikToka zapewniają, że biorą na siebie odpowiedzialność za walkę z nieprawdziwymi, wprowadzającymi w błąd i fałszywymi informacjami w serwisie. Dlatego dezinformacje są usuwane natychmiast po ich zidentyfikowaniu. W tym zakresie platforma współpracuje z zewnętrznymi organizacjami takimi jak PolitiFact, Lead Stories i SciVerify.

Jednocześnie TikTok przyznaje, że zdarzają się sytuacje, w których weryfikacje faktów są niejednoznaczne lub nie można potwierdzić konkretnych treści, szczególnie w przypadku "rozwijających się" wydarzeń.

W związku z tym platforma wprowadza nową funkcję, która ma na celu ograniczenie rozpowszechniania informacji potencjalnie wprowadzających w błąd.

W pierwszej kolejności na filmie zawierającym treści, których serwisowi nie udało się ostatecznie zweryfikować, wyświetli się informujący o tym baner. O takim oznaczeniu danego filmiku powiadomiony zostanie również jego autor.

grafika
grafika

W przypadku chęci udostępnienia tego typu wideo, użytkownik zobaczy wyraźne ostrzeżenie przypominające o tym, że materiał nie został zweryfikowany. W ten sposób TikTok chce zachęcić widzów do zastanowienia się przed podjęciem ostatecznej decyzji o udostępnieniu filmiku lub rezygnacji z tego kroku.

grafika

TikTok informuje, że w trakcie testów nowego narzędzia liczba udostępnień oflagowanych materiałów wideo zmalała o 24 proc., a liczba polubień takich treści spadła o 7 proc.

Nowa funkcja ma być dostępna w skali globalnej w najbliższych tygodniach. Na razie trafiła na rynek amerykański i kanadyjski. TikTok przy jej projektowaniu i testowaniu współpracował z Irrational Labs.

##NEWS http://www.wirtualnemedia.pl/artykul/tiktok-zasady-prywatnosci-dzieci-opinie ##

TikTok to chińska aplikacja należąca do ByteDance, umożliwiająca dzielenie się krótkimi filmami wideo. TikTok został globalnie ściągnięty ponad 2 mld razy, zaś w dobie pandemii koronawirusa i domowej izolacji użytkowników przybyły 623 mln instalacji. Według nieoficjalnych danych w 2019 roku ByteDance, zanotował wzrost przychodów do 17 mld dolarów, a firma wypracowała zysk netto w wysokości 3 mld dolarów. Wszystkie platformy prowadzone przez ByteDance mają ponad 1,5 mld użytkowników miesięcznie.

PRACA.WIRTUALNEMEDIA.PL

NAJNOWSZE WIADOMOŚCI

Spięcie w TVP Info. Polityk PiS: nie ma pani prawa mnie wyprosić ze studia

Spięcie w TVP Info. Polityk PiS: nie ma pani prawa mnie wyprosić ze studia

Rodziny jednopłciowe głosu w polskich mediach prawie nie mają. Mówią za nich inni

Rodziny jednopłciowe głosu w polskich mediach prawie nie mają. Mówią za nich inni

Koncert kolęd w Republice. Wśród gwiazd Zenek Martyniuk, na widowni para prezydencka

Koncert kolęd w Republice. Wśród gwiazd Zenek Martyniuk, na widowni para prezydencka

Nie żyje Gabriela Andrychowicz. Była głosem Chillizet

Nie żyje Gabriela Andrychowicz. Była głosem Chillizet

CyberRescue pomoże klientom Banku Pekao uniknąć cyberoszustwa przed świętami
Materiał reklamowy

CyberRescue pomoże klientom Banku Pekao uniknąć cyberoszustwa przed świętami

Czołowy reporter odchodzi z Wirtualnej Polski

Czołowy reporter odchodzi z Wirtualnej Polski