TikTok ostrzeże przed filmami z niezweryfikowanymi informacjami

TikTok wprowadza nowe narzędzie, które ma zapobiec rozprzestrzenianiu się w serwisie materiałów wideo zawierających niezweryfikowane informacje.

km
km
Udostępnij artykuł:

Przedstawiciele TikToka zapewniają, że biorą na siebie odpowiedzialność za walkę z nieprawdziwymi, wprowadzającymi w błąd i fałszywymi informacjami w serwisie. Dlatego dezinformacje są usuwane natychmiast po ich zidentyfikowaniu. W tym zakresie platforma współpracuje z zewnętrznymi organizacjami takimi jak PolitiFact, Lead Stories i SciVerify.

Jednocześnie TikTok przyznaje, że zdarzają się sytuacje, w których weryfikacje faktów są niejednoznaczne lub nie można potwierdzić konkretnych treści, szczególnie w przypadku "rozwijających się" wydarzeń.

W związku z tym platforma wprowadza nową funkcję, która ma na celu ograniczenie rozpowszechniania informacji potencjalnie wprowadzających w błąd.

W pierwszej kolejności na filmie zawierającym treści, których serwisowi nie udało się ostatecznie zweryfikować, wyświetli się informujący o tym baner. O takim oznaczeniu danego filmiku powiadomiony zostanie również jego autor.

grafika
grafika

W przypadku chęci udostępnienia tego typu wideo, użytkownik zobaczy wyraźne ostrzeżenie przypominające o tym, że materiał nie został zweryfikowany. W ten sposób TikTok chce zachęcić widzów do zastanowienia się przed podjęciem ostatecznej decyzji o udostępnieniu filmiku lub rezygnacji z tego kroku.

grafika

TikTok informuje, że w trakcie testów nowego narzędzia liczba udostępnień oflagowanych materiałów wideo zmalała o 24 proc., a liczba polubień takich treści spadła o 7 proc.

Nowa funkcja ma być dostępna w skali globalnej w najbliższych tygodniach. Na razie trafiła na rynek amerykański i kanadyjski. TikTok przy jej projektowaniu i testowaniu współpracował z Irrational Labs.

##NEWS http://www.wirtualnemedia.pl/artykul/tiktok-zasady-prywatnosci-dzieci-opinie ##

TikTok to chińska aplikacja należąca do ByteDance, umożliwiająca dzielenie się krótkimi filmami wideo. TikTok został globalnie ściągnięty ponad 2 mld razy, zaś w dobie pandemii koronawirusa i domowej izolacji użytkowników przybyły 623 mln instalacji. Według nieoficjalnych danych w 2019 roku ByteDance, zanotował wzrost przychodów do 17 mld dolarów, a firma wypracowała zysk netto w wysokości 3 mld dolarów. Wszystkie platformy prowadzone przez ByteDance mają ponad 1,5 mld użytkowników miesięcznie.

PRACA.WIRTUALNEMEDIA.PL

NAJNOWSZE WIADOMOŚCI

Jedna reklama, jedno pytanie i miliony wzruszeń. Wracamy do historii "Dziadka" z Allegro

Jedna reklama, jedno pytanie i miliony wzruszeń. Wracamy do historii "Dziadka" z Allegro

Były prezes TVN24 znów pracuje dla TVN. Doradza Kasi Kieli [NASZ NEWS]

Były prezes TVN24 znów pracuje dla TVN. Doradza Kasi Kieli [NASZ NEWS]

Paramount dalej walczy o właściciela TVN. Osobista gwarancja właściciela firmy

Paramount dalej walczy o właściciela TVN. Osobista gwarancja właściciela firmy

Likwidacja stacji Paramountu. Polski oddział w końcu zabrał głos [TYLKO U NAS]

Likwidacja stacji Paramountu. Polski oddział w końcu zabrał głos [TYLKO U NAS]

Top 10 systemów CRM na 2026 rok – porównanie funkcji, kosztów i wdrożeń
Materiał reklamowy

Top 10 systemów CRM na 2026 rok – porównanie funkcji, kosztów i wdrożeń

Szefowa social mediów odchodzi z Kanału Zero

Szefowa social mediów odchodzi z Kanału Zero