TikTok testuje przesyłanie 30-minutowych filmów

Platforma społecznościowa TikTok testuje opcję umożliwiającą użytkownikom przesyłanie 30-minutowych filmów do aplikacji.

bg
bg
Udostępnij artykuł:
TikTok testuje przesyłanie 30-minutowych filmów

Konsultant ds. mediów społecznościowych Matt Navarra udostępnił zrzut ekranu z TikTok, na którym widać, jak TikTok testuje opcję umożliwiającą użytkownikom przesyłanie 30-minutowych filmów do aplikacji.

TikTok nadchodzi po Twoje długie filmy z YouTube” – napisał Navarra w Threads.

Chociaż 30-minutowe przesyłanie może wydawać się nietypowe dla TikTok, który słynie z funkcji krótkich filmów wideo – w tym funkcji YouTube Shorts – firma od lat zwiększa długość przesyłanych plików. 

Oryginalny kanał TikTok dopuszczał klipy 15-sekundowe, które rozciągały się do klipów minutowych. Od tego momentu firma wydłużyła czas przesyłania do 3 minut, następnie 5 minut, a w marcu 2022 r. do 10 minut , próbując zwiększyć przychody z reklam i wprowadzić bardziej zróżnicowany wybór filmów.

W październiku 2023 r. TikTok dodał opcję przesyłania 15-minutowych filmów, potwierdzając swoją decyzję o wejściu w obszar specjalizacji YouTube, podążając za przykładem swojego chińskiego odpowiednika Douyin, który w 2022 r. zwiększył limit przesyłania wideo do 30 minut.

TikTok stawia na większą monetyzację

Ogólnie rzecz biorąc, TikTok próbuje opracować niezawodną strategię monetyzacji. YouTube dzieli się z twórcami dochodami z reklam wyświetlanych w każdym oryginalnym klipie. Dlatego dłuższe przesyłanie zapewnia wyższe wypłaty, dzięki czemu twórcy chętniej inwestują w platformę.

Jednak w TikTok formaty reklam przed i w trakcie filmu nie są dostępne w przypadku krótszych filmów. Zwiększając długość filmu, TikTok wysyła sygnał twórcom, że zapłaci im więcej za ich pracę.

Dzięki 30-minutowym filmom TikTok umożliwia także wyświetlanie i udostępnianie na platformie dodatkowych typów treści, takich jak pełne odcinki programów telewizyjnych. Aplikacja eksperymentowała już wcześniej z wyświetlaniem pełnych odcinków programów, ale były one podzielone na wiele części.

Nowy czas przesyłania może skłonić sieci do udostępniania większej ilości treści na platformie.

bg
Autor artykułu:
bg
Author widget background

PRACA.WIRTUALNEMEDIA.PL

NAJNOWSZE WIADOMOŚCI

Nie żyje Gabriela Andrychowicz. Była głosem Chillizet

Nie żyje Gabriela Andrychowicz. Była głosem Chillizet

Jakub Bujnik odchodzi z Wirtualnej Polski

Jakub Bujnik odchodzi z Wirtualnej Polski

X notuje pierwszy wyraźny wzrost przychodów za kadencji Muska. Strata wciąż obciąża wyniki

X notuje pierwszy wyraźny wzrost przychodów za kadencji Muska. Strata wciąż obciąża wyniki

Płatna telewizja wraca do łask? Pierwszy wzrost liczby abonentów od ośmiu lat

Płatna telewizja wraca do łask? Pierwszy wzrost liczby abonentów od ośmiu lat

CyberRescue pomoże klientom Banku Pekao uniknąć cyberoszustwa przed świętami
Materiał reklamowy

CyberRescue pomoże klientom Banku Pekao uniknąć cyberoszustwa przed świętami

Influencerom spadają zasięgi. To skutek nowego prawa

Influencerom spadają zasięgi. To skutek nowego prawa