TOK FM znów płaci dywidendę. Większość dostanie spółka Agory

W 2024 roku spółka Inforadio nadająca TOK FM przy nieznacznym spadku przychodów zarobiła na czysto ponad jedną trzecią mniej niż przed rokiem. Cały zeszłoroczny zysk trafi do jej udziałowców: Grupy Radiowej Agory i Polityki.

Tomasz Wojtas
Tomasz Wojtas
Udostępnij artykuł:
TOK FM znów płaci dywidendę. Większość dostanie spółka Agory

Przychody nadawcy Radia TOK FM w 2024 roku wyniosły 18,69 mln zł, o 2,2 proc. mniej niż rok wcześniej (w poniższej grafice kwoty są w tys. zł). Co prawda wpływy reklamowe zwiększyły się z 17,87 do 18,47 mln zł, ale te sklasyfikowane jako pozostałe poszły w dół z 1,25 mln do 215 tys. zł.

Według badania Radio Track od stycznia do marca 2025 roku TOK FM miało 2 proc. udziału w rynku słuchalności, wobec 3,1 proc. rok wcześniej. Z subskrypcji cyfrowych rozgłośni na koniec marca br. korzystało 52,5 tys. użytkowników, o 33 proc. więcej niż przed rokiem.

Koszty rodzajowe Inforadia wzrosły w ub.r. o 8,9 proc. do 15,05 mln zł. Wydatki na wynagrodzenia i świadczenia pracownicze poszły w górę z 6,02 do 6,58 mln zł, na usługi obce – z 4,01 do 4,56 mln zł, zaś koszty reklam i reprezentacji zmalały z 1,65 do 1,62 mln zł.

Firma w ub.r. zatrudniała średnio 42 pracowników, o dwóch mniej niż przed rokiem.

Jej pozostałe wpływy operacyjne podskoczyły z 61 do 216 tys. zł, koszty finansowe – z 277 do 549 tys. zł, a kwota zapłaconego podatku dochodowego zmniejszył się z 1 mln do 665 tys. zł. W konsekwencji zysk operacyjny zmalał z 5,31 do 3,82 mln zł, a zysk netto – z 4,13 do 2,69 mln.

2,7 mln zł na dywidendę

Udziałowcy Inforadia pod koniec kwietnia postanowili, że cały zeszłoroczny zysk netto otrzymają przed końcem maja jako dywidendę. Do Grupy Radiowej Agory trafi 1,78 mln zł, a do Polityki – 913,1 tys. zł.

Nadawca TOK FM regularnie dzieli się zyskiem ze swoimi udziałowcami. W ub.r. wypłacił im 4,13 mln zł.

grafika

PRACA.WIRTUALNEMEDIA.PL

NAJNOWSZE WIADOMOŚCI

Nowa dziennikarka Wirtualnej Polski. Transfer z naTemat

Nowa dziennikarka Wirtualnej Polski. Transfer z naTemat

Kia Polska prezentuje model Kia K4. Kampania od agencji Interactive Partnersod

Kia Polska prezentuje model Kia K4. Kampania od agencji Interactive Partnersod

Prezenterka TVN ambasadorką marki gastronomicznej sieci stacji paliw MOL

Prezenterka TVN ambasadorką marki gastronomicznej sieci stacji paliw MOL

Publicis przejmuje globalną obsługę kreatywną Vodafone

Publicis przejmuje globalną obsługę kreatywną Vodafone

Stowarzyszenie Nowe Horyzonty wzmacnia zarząd i inwestuje w rozwój najważniejszych projektów filmowych
Materiał reklamowy

Stowarzyszenie Nowe Horyzonty wzmacnia zarząd i inwestuje w rozwój najważniejszych projektów filmowych

Nowy dziennikarz w Kanale Sportowym. Nie znika z własnego projektu

Nowy dziennikarz w Kanale Sportowym. Nie znika z własnego projektu