TOK FM dalej zyskuje subskrybentów. Ale wzrost zmalał

Radio TOK FM (Grupa Radiowa Agory) osiągnęło poziom 40 tys. subskrybentów cyfrowych. Przy czym w 2024 r. ich liczba wzrosła znacznie słabiej niż w ub.r.

Tomasz Wojtas
Tomasz Wojtas
Udostępnij artykuł:
TOK FM dalej zyskuje subskrybentów. Ale wzrost zmalał

Na koniec września 2024 roku z subskrypcji cyfrowej Radia TOK FM korzystało równe 40 tys. użytkowników, co wobec 35,3 tys. rok wcześniej oznacza wzrost o 13,3 proc.

Nieco wyższe dynamiki zanotowano w pierwszym półroczu. W drugim kwartale br. liczba subskrybentów zwiększyła się r/r o 17 proc. do 39,9 tys., a w pierwszym - o 19,3 proc. do 39,5 tys. Natomiast na koniec ub.r. z subskrypcji korzystało 38,5 tys. użytkowników.

Sprzedaż subskrypcji cyfrowych TOK FM składa się na pozareklamowe wpływy pionu reklamowego grupy Agora. W trzecim kwartale br. owe przychody wyniosły 9,6 mln zł, co wobec 8,7 mln zł rok wcześniej oznacza wzrost o 10 proc.

Radia grupy Agora rosną mocniej na reklamach

Ów segment mocno powiększył się w efekcie przejęcia przez Agorę na początku ub.r. kontrolnego pakietu udziałów Eurozetu, nadawcy Radia ZET, Antyradia, Meloradia, Radia Plus i Chillizet. Natomiast w czerwcu br. Agora, w ramach przysługującej jej opcji put w umowie, kupiła pozostałe 49 proc. udziałów Eurozetu, stając się jego jedynym właścicielem. Zapłaciła spółce SFS Ventures, powiązanej z Media Development Investment Fund, 38,75 mln euro.

W trzecim kwartale 2024 roku przychody segmentu radiowego Agory zwiększyły się rok do roku o 13,1 proc. do 85,4 mln zł, z czego te z reklam - o 13,5 proc. do 75,8 mln zł. - Wyższe były przychody ze sprzedaży własnego czasu antenowego, na co wpływ miało przede wszystkim wprowadzenie wspólnej oferty sprzedażowej oraz zmiany cenników reklamowych. Jednocześnie niższe były przychody z usługi pośrednictwa w sprzedaży czasu antenowego w stacjach innych nadawców - podano w sprawozdaniu firmy.

Dynamika kosztów operacyjnych była znacznie niższa - wzrosły o 10,8 proc. do 76,1 mln zł. Wydatki na usługi obce zwiększyły się o 4,1 proc. do 28 mln zł, na wynagrodzenia i świadczenia pracownicze - o 13,8 proc. do 24,8 mln zł, a na reprezentację i reklamę - o 24,8 proc. do 13,1 mln zł.

W efekcie na poziomie EBITDA marża wzrosła z 15 do 16,2 proc., zysk - z 11,3 do 13,8 mln zł, zaś zysk operacyjny - z 6,8 do 9,3 mln zł.

grafika

Dwa razy mniej nowych subskrybentów TOK FM

W pierwszych trzech kwartałach ub.r. Radio TOK FM zyskało 3,4 tys. płacących użytkowników (to 10,6 proc. w górę). Natomiast w minionych trzech kwartałach wzrost był o ponad połowę niższy - wyniósł 1,5 tys. (3,9 proc.).

Łączne wpływy cyfrowe segmentu radiowego grupy Agora, z subskrypcji i reklam internetowych, w zeszłym kwartale były o 16,9 proc. wyższe niż przed rokiem. W sprawozdaniu zaznaczono, że wzrost nastąpił w efekcie wyższych przychodów reklamowych.

Według badania Radio Tracko od sierpnia do października br. TOK FM miało 2,2 proc. udziału w rynku słuchalności, wobec 3,3 proc. rok wcześniej. Nadająca rozgłośnię spółka (66,09 proc. jej udziałów ma Grupa Radiowa Agory, a pozostałe należą do Polityki Info) w 2023 r. przy wzroście przychodów o 14,8 proc. do 19,12 mln zł osiągnęła swój rekordowy zysk netto - 4,13 mln zł. Zysk w całości wypłaciła swoim udziałowcom.

Z kolei cała grupa Agora w trzecim kwartale br. osiągnęła 334,5 mln zł przychodów sprzedażowych, o 4,9 proc. mniej niż przed rokiem. Najmocniej wpłynęły na to spadki w kinach Helios: wpływy z biletów zmalały r/r o 21,2 proc. do 56,4 mln zł, a ze sprzedaży barowej - o 10,3 proc. do 35,8 mln zł. Przy dużo niższym spadku kosztów operacyjnych zysk EBITDA firmy zmalał z 56,9 do 43,7 mln zł, marża EBITDA - z 16,2 do 13,1 proc., a wynik operacyjny - z 14,3 mln zł zysku do 0,4 mln zł straty.

PRACA.WIRTUALNEMEDIA.PL

NAJNOWSZE WIADOMOŚCI

Nowa dziennikarka Wirtualnej Polski. Transfer z naTemat

Nowa dziennikarka Wirtualnej Polski. Transfer z naTemat

Kia Polska prezentuje model Kia K4. Kampania od agencji Interactive Partnersod

Kia Polska prezentuje model Kia K4. Kampania od agencji Interactive Partnersod

Prezenterka TVN ambasadorką marki gastronomicznej sieci stacji paliw MOL

Prezenterka TVN ambasadorką marki gastronomicznej sieci stacji paliw MOL

Publicis przejmuje globalną obsługę kreatywną Vodafone

Publicis przejmuje globalną obsługę kreatywną Vodafone

Stowarzyszenie Nowe Horyzonty wzmacnia zarząd i inwestuje w rozwój najważniejszych projektów filmowych
Materiał reklamowy

Stowarzyszenie Nowe Horyzonty wzmacnia zarząd i inwestuje w rozwój najważniejszych projektów filmowych

Nowy dziennikarz w Kanale Sportowym. Nie znika z własnego projektu

Nowy dziennikarz w Kanale Sportowym. Nie znika z własnego projektu