SzukajSzukaj
dołącz do nas Facebook Google Linkedin Twitter

Tomasz Bałuk odchodzi z Ogilvy & Mather i branży reklamowej

Tomasz Bałuk zrezygnował z funkcji CEO grupy Ogilvy & Mather w Polsce. Jego obowiązki przejmuje Olga Sobieraj, poprzednio CEO i członek zarządu Ogilvy Group Polska.

Olga Sobieraj Article

Tomasz Bałuk informuje, że decyzję o wycofaniu się z Ogilvy & Mather podjął już w 2008 roku. - Perspektywa czasowa pozwoliła na przygotowanie najlepszej strategii sukcesji dla firmy, którą tworzyłem przez ponad 23 lata. To się udało. Wspólnie z Olgą Sobieraj i przy pełnym wsparciu zarządu Ogilvy & Mather na poziomie centrali Europejskiej i biura globalnego w Nowym Yorku, przeprowadziliśmy modelowy proces sukcesji. Zależało nam na tym, aby planowana zmiana nie była zwykłym przekazaniem zarządzania z rąk do rąk, ale żeby dodatkowo wzmocniła firmę - opisuje.

Przypomnijmy, że grupa Ogilvy & Mather Advertising powstała w maju ub.r. z połączenia struktur Gruppa66 Ogilvy i Mather Communications, należących do Ogilvy Group Polska (więcej na ten temat).

Bałuk nie będzie już operacyjnie zaangażowany w działalność Ogilvy & Mather w Polsce, ale nie rozstaje się zupełnie z branżą reklamową. - Stanowisko członka rady nadzorczej Ogilvy & Mather i jednocześnie SAR pozwoli na wykorzystanie mojego doświadczenia w naszej branży, gdy będzie taka potrzeba - zaznacza Bałuk.

Zwolnione przez Tomasza Bałuka stanowisko CEO grupy Ogilvy & Mather w Polsce obejmuje Olga Sobieraj, która będzie raportować bezpośrednio do Alexa Herdta, CEO grupy w całym regionie Europy Środkowej i Wschodniej. Sobieraj z firmą jest związana od 15 lat, a poprzednio pełniła funkcję chief operating officera i członka zarządu Ogilvy Group Polska.

- Od ponad roku integruję i digitalizuję działania grupy. Silne spółki o jasno zdefiniowanych kompetencjach, blisko współpracują, aby dostarczać markom naszych klientów w pełni dopasowane rozwiązania 360. Digital i innowacje leżą u podstaw tych wszystkich rozwiązań - podkreśla Olga Sobieraj. - Przyniosło to pierwsze duże efekty, wygraną zintegrowanej obsługi takich marek jak: Obi, Saturn, należącej do Orange NJU Mobile oraz stricte digitalowej obsługi marki Finlandia. Ogilvy Brand Consulting zrealizowało w tym roku kilka poważnych projektów doradczych, miedzy innymi przygotowało regionalną strategię dla marki Allegro a także Empiku - wylicza.

Tomasz Bałuk zamierza obecnie działać jako przedsiębiorca poza branżą reklamową. O szczegółach na razie nie informuje.

 

Newsletter WirtualneMedia.pl w Twojej skrzynce mailowej

Dołącz do dyskusji: Tomasz Bałuk odchodzi z Ogilvy & Mather i branży reklamowej

8 komentarze
Publikowane komentarze są prywatnymi opiniami użytkowników portalu. Wirtualnemedia.pl nie ponosi odpowiedzialności za treść opinii. Jeżeli którykolwiek z postów na forum łamie dobre obyczaje, zawiadom nas o tym redakcja@wirtualnemedia.pl
User
ekspert
wielka strata dla branży
12 13
odpowiedź
User
d
Co to jest CEO, Centralna Ewidencja Odpadów?
17 10
odpowiedź
User
człowiek z branży
z deszczu pod rynnę. Ogilvy w Polsce nie dorasta do pięt swoim zagranicznym odpowiednikom...
13 10
odpowiedź
User
s3
tytuł jest sprzeczny z treścią
13 9
odpowiedź
User
Karino
Pensjonat dla koni i ludzi (odwrotnie?) gotowy...mozna zatem zwijac zagle.
Zlosliwi powiedza, ze w Ogilwiaczu zmieni sie niewiele, bo prezes i tak zaszczycał nieczęsto...
Ciekawe co na to SAR,? Peirwszy chyba raz w historii ma on bowiem rade nadzorcza powiązaną z Wszechstronnym Konkursem Konia Wierzchowego raczej niż merytorycznie - z reklama...
Ale z drugiej strony - jaki SAR taka rada.
Ihaha! :)
12 9
odpowiedź