SzukajSzukaj
dołącz do nasFacebookGoogleLinkedinTwitter

Tomasz Machała: nowe studio Wirtualnej Polski to wielomilionowy wydatek, w płatnym VoD nie widzimy zysku

Wirtualna Polska w nowej odsłonie uruchomiła serwisy WP Finanse (zyskał formę blogową) i WP Wideo (eksponuje programy WP). Wydawca zaczyna kilka nowych cykli wideo w tym talk-show kulinarny Hanny Lis,  magazyn konsumencki „Czy to się opłaca” czy show-biznesowy „Pudelko” i przygotowuje studio w nowej siedzibie. - Budujemy studio, które wyprzedza wszystko to, co dzisiaj jest w internecie. To wielomilionowy wydatek - podkreśla Tomasz Machała, wiceprezes WP Media ds. produktu wydawniczego.

Nowe studio jest przygotowywane w biurowcu przy ul. Żwirki i Wigury, do którego Wirtualna Polska z początkiem przyszłego roku przeniesie się z obecnej siedziby przy ul. Jutrzenki. Firma umowę najmu podpisała na 7 lat, zapłaci przez ten okres 41 mln zł.

- Cała ta operacja: najpierw zaprojektowania, potem spraw scenograficznych i sprzętowych, trwa pewnie od roku. W tym czasie byliśmy na iluś targach - w Amsterdamie Las Vegas, gdzie szukaliśmy topowego sprzętu - opisuje w rozmowie z Wirtualnemedia.pl Tomasz Machała, wiceprezes WP Media ds. produktu wydawniczego. - Mamy wieloletnią umowę na najem tego budynku, więc nowe studio musi być nowoczesne nie tylko dziś, ale też za kilka lat. Budujemy studio, które wyprzedza wszystko to, co dzisiaj jest w internecie - podkreśla.

Nowe studio będzie się też znacząco różnić od dotychczasowego, które uruchomiono jesienią 2016 roku, krótko przed startem Telewizji WP. - Jest większe będzie miało więcej sprzętu, który jest generację do przodu, więc daje szersze możliwości. Jest też istotna różnica scenograficzna: poprzednio studio było budowane przede wszystkim na potrzeby porannego pasma na żywo w Telewizji WP. Kiedy ze względów biznesowych musieliśmy z nich zrezygnować, okazało się, że istotne funkcjonalności studia są już nie do użycia, bo nie da się kompletnie przeprojektować przestrzeni, zmienić scenografii - tłumaczy Machała.

- Dzisiaj większość naszej produkcji to internetowe programy informacyjne, publicystyczne, sportowe i biznesowe. Nowe studio formatujemy pod taką tematykę, a nie pod telewizję śniadaniową - dodaje wiceprezes WP Media.

Firma nie podaje dokładnych kosztów przygotowania nowego studia. - To wielomilionowy wydatek - zaznacza Tomasz Machała.

Programy WP nie trafią do Telewizji WP. „Różne potrzeby widzów”

We wtorek Wirtualna Polska przedstawiła kilka nowych programów wideo, które będzie emitować jesienią. W programie „Hanna i przyjaciele” Hanna Lis będzie rozmawiać ze znanymi osobami, gotując przy tym. Cykl zadebiutuje w październiku.

Pojawią się też magazyn konsumencki „Czy to się opłaca?” (Kuba Jankowski i Kinga Jurga wspólnie z gośćmi będą testowali różne produkty codziennego użytku) oraz show-biznesowe „Pudelko” (dziennikarz Pudelek.pl Michał Dziedzic będzie rozmawiał z gwiazdami).

Ponadto dalej będzie realizowanych wiele obecnych programów wideo: publicystyczne „Tłit”, „Newsroom” (emitowany też w Polsat News), „Racja stanu” i „Wyborczy grill”, gospodarcze „Money. To się liczy” i „Nino o biznesie”, sportowe „Druga połowa”, „Bez hamulców” i „Klatka po klatce” oraz show-biznesowe „Beach please” i „w łóżku z Oskarem”.

Tomasz Machała informuje, że budżet nowej ramówki jest o kilkadziesiąt proc. wyższy niż tej sprzed roku.

 

Dwa lata temu Wirtualna Polska zrealizowała parę odcinków talk-show Macieja Orłosia z udziałem publiczności. Jednocześnie Gazeta.pl w podobnej formule realizowała program „Make Poland Great Again” z twórcami profilu Make Life Harder.

Obecnie WP nie planuje kolejnych formatów wideo z publicznością. - Jakie programy z publicznością, które mogłyby się sprawdzić w internecie? Może teleturnieje, poza tym niczego nie widzę - uzasadnia Tomasz Machała. - Koszt realizacji jest tak kolosalny, że w internecie to się „nie zepnie”. „Spięłoby się” przy połączeniu internetu i telewizji, ale ponieważ zasięg techniczny MUXa ósmego, a w związku z tym Telewizji WP, rośnie na tyle wolno, upłynie sporo czasu, zanim pomyślimy o produkcjach własnych z publicznością - dodaje.

Wszystkie programy wideo będą emitowane w serwisach internetowych Wirtualnej Polski, natomiast nie trafią na antenę Telewizji WP. - Widz internetowy i telewizyjny mają zupełnie inne potrzeby. Szczerze mówiąc, nie nauczyliśmy się docierać do wspólnej części tych grup widzów - przyznaje Machała.

- Naszą jedyną produkcją internetowo-telewizyjną jest „Newsroom”, który w Polsat News ma stałe pasmo, tydzień temu miał 0,63 proc. udziału w oglądalności, czyli więcej niż Telewizja WP. Natomiast nie pasuje w tym paśmie do ramówki Telewizji WP - tłumaczy.

 

W Telewizji WP dalej „Mam talent”, „Top Gear” i „Mistrzowie kabaretu”

W jesiennej ramówce Telewizji WP pojawi się amerykańska edycja talent-show „Mam talent - mistrzowie”, w którym rywalizują zwycięzcy poprzednich serii programu. Oglądać też można będzie reality-show „Wykute w ogniu”, w którym w każdym odcinku rywalizuje czterech zawodników potrafiących przygotować w hucie różne przedmioty.

Ponadto emitowane będą nowe odcinki realizowanego dla stacji cyklu „Mistrzowie kabaretu”, programu motoryzacyjnego „Top Gear” oraz „Pokochaj lub sprzedaj - Vancouver” o luksusowych rezydencjach i urządzaniu wnętrz.

Według danych Nielsen Audience Measurement w sierpniu br. Telewizja WP miała 0,72 proc. udziału w rynku oglądalności naziemnej telewizji cyfrowej, o 24,1 proc. więcej niż rok wcześniej.

WP Wideo i WP Finanse w nowych wersjach, bez płatnego wideo

Wirtualna Polska w nowych odsłonach udostępniła serwisy WP Finanse i WP Wideo. Ten pierwszy, dotyczący tematyki konsumenckiej, zyskał formę blogową. W witrynie publikowane są m.in. testy produktów i opisy promocji, ma pojawiać się więcej multimediów i osobne cykle wideo.

Według danych Gemius/PBI w maju br. WP Finanse zanotowały 3,93 mln użytkowników i 18,47 mln odsłon. Zdecydowanie popularniejszy jest drugi serwis gospodarczy Wirtualnej Polski - Money.pl, który z 7,14 mln użytkowników i 57,88 mln odsłon w maju był liderem w tej kategorii.

Z kolei na WP Wideo wprowadzono nowy układ, w którym eksponowane są programy produkowane przez Wirtualną Polskę. W serwisie nie ma już natomiast filmów, seriali ani produkcji z Telewizji WP.

Wirtualna Polska nie zamierza oferować płatnych treści wideo. - Biorąc pod uwagę Netflixa i nadawców telewizyjnych na rynek płatnego kontentu wideo patrzymy z ostrożnością - mówi Tomasz Machała. - Ciekawi jesteśmy, jaka będzie przyszłość na przykład CDA, czy obroni się w rywalizacji z kolejnymi globalnymi platformami - bo przecież niebawem pojawi się Disney+ - i nadawcami telewizyjnymi, którzy produkują świetny kontent. Dla nas to rachunek, w którym nie widzimy zysku - uzasadnia.

W lipcu br. WP Wideo zanotowało 2,6 mln realnych użytkowników i 10,95 mln odsłon, było na trzecim miejscu wśród serwisów VoD pod względem zasięgu.

Natomiast wszystkie strony i aplikacje internetowe Grupy Wirtualna Polska w sierpniu br. miały 20,6 mln realnych użytkowników i 2,95 mld odsłon, a sam portal WP.pl - 15,97 mln użytkowników i 1,87 mld odsłon.

W pierwszej połowie br. Wirtualna Polska Holding osiągnęła wzrost wpływów sprzedażowych o 34,2 proc. do 335,51 mln zł i zysku EBITDA o 22,6 proc. do 89,59 mln zł oraz spadek zysku netto z 27,73 do 22,84 mln zł. Firma zdecydowaną większość działalności prowadzi w internecie - zanotowała tam 325,88 mln zł przychodów (po wzroście o 34 proc. w skali roku) i 92,67 mln zł zysku EBITDA. Natomiast Telewizja WP miała 9,63 mln zł przychodów sprzedażowych i 3,08 mln zł straty EBITDA, wobec 6,92 mln zł wpływów i 4,46 mln zł straty rok wcześniej.

Dołącz do dyskusji: Tomasz Machała: nowe studio Wirtualnej Polski to wielomilionowy wydatek, w płatnym VoD nie widzimy zysku

28 komentarze
Publikowane komentarze są prywatnymi opiniami użytkowników portalu. Wirtualnemedia.pl nie ponosi odpowiedzialności za treść opinii. Jeżeli którykolwiekz postów na forum łamie dobre obyczaje, zawiadom nas o tym redakcja@wirtualnemedia.pl
User
nie z tymi ludzmi
Przy pustej głowie nawet najnowocześniejsze studio nie pomoże.

Jeśli to będą nadal takie tuzy jak Biedrzycka i te majtki z naTemat,
to krew w piach. Ludzie oczekują ciekawego kontentu a nie efekciarstwa.
odpowiedź
User
walter
pytanie za sto punktów. Tylko po co?

Kto ogląda wideo w internecie?

Onet sparzył się na tym potwornie.
odpowiedź
User
.
pytanie za sto punktów. Tylko po co?

Kto ogląda wideo w internecie?

Onet sparzył się na tym potwornie.


licza pewnie na wygraną KOPOKO i darmowy internet dla gimbazy
odpowiedź