Sakiewicz grzmi ws. wypowiedzenia kolportażu "Gazety Polskiej". Mamy odpowiedź Garmondu

W czwartek portal Niezależna.pl opublikował wspólne oświadczenie Beaty Dróżdż, prezes Forum oraz Tomasza Sakiewicza, prezesa Niezależnego Wydawnictwa Polskiego w związku z rzekomym wypowiedzeniem umowy na kolportaż “Gazety Polskiej” i “Gazety Polskiej Codziennie” przez Garmond Press. Zasugerowano tam, że to “kolejna próba ograniczenia wolności słowa”. “Nie ma żadnych przeszkód, aby tytuły te były kolportowane przez Garmond Press S.A.” - odpowiada firma w przesłanym do Wirtualnemedia.pl oświadczeniu.

Tomasz Gardziński
Tomasz Gardziński
Udostępnij artykuł:
Sakiewicz grzmi ws. wypowiedzenia kolportażu "Gazety Polskiej". Mamy odpowiedź Garmondu
Tomasz Sakiewicz (fot. Niemiec/AKPA)

Spółki Tomasza Sakiewicza radzą sobie w ostatnim czasie coraz lepiej, o czym świadczy “Gazety Polskiej Codziennie” (Forum S.A.).

"Gazeta Polska" i “Gazeta Polska Codziennie” z ograniczoną dystrybucją?

Z tekstu zatytułowanego “Czyżby kolejna próba ograniczenia wolności słowa? Tym razem sprawa dotyczy naszych gazet - „GP” i „GPC”!” wynikało, że Garmond Press S.A. wypowiedziało umowy na kolportaż obu pism. Wspólne oświadczenie Tomasza Sakiewicza i Beaty Dróżdż nie obfitowało w zbyt wiele szczegółów, było natomiast mocno nakierowane na propagowanie kupna “Gazety Polskiej” i “GPC” między innymi w ramach prenumeraty.

- W związku z wypowiedzeniem umów na kolportaż “Gazety Polskiej” i “Gazety Polskiej Codziennie” przez jednego z kolporterów: Garmond Press S.A., zwracamy się do Państwa z apelem, aby nabywać nasze wydawnictwa w prenumeracie, kioskach, salonikach prasowych oraz sieciach pozostałych kolporterów. Dopytujmy się o nasze gazety i żądajmy ich dostępności - podkreślili Sakiewicz i Dróżdż.

Garmond odpowiada na oświadczenie Tomasza Sakiewicza

Redakcja Wirtualnemedia.pl skontaktowała się z Garmond Press w celu ustalenia konkretnej sytuacji obu tytułów na rynku kolportażu. Jak się okazuje, spółka dopiero znajduje się w trakcie negocjacji z Forum S.A. oraz Niezależnym Wydawnictwem Polskim sp. z o.o. Dotyczą one uzgodnienia warunków dalszej współpracy.

- Spółka Garmond Press S.A. jest faktycznie w trakcie negocjacji warunków współpracy z wydawnictwem Forum S.A. w zakresie kolportażu "Gazety Polskiej Codziennie", jak również z wydawnictwem Niezależne Wydawnictwo Polskie sp. o.o. w zakresie kolportażu tygodnika „Gazeta Polska". Są to negocjacje o charakterze biznesowym, a dotyczące uzgodnienia nowych warunków współpracy, w obecnych realiach rynkowych, akceptowalnych przez obie strony. Kierując się powszechnie przyjętymi zasadami kupieckimi nie komentujemy negocjacji ani nie mamy w zwyczaju informować o ich przebiegu - przekazał portalowi Wirtualnemedia.pl dyrektor handlowy w Garmondzie Artur Owczarek.

W swoim komunikacie Garmond Press bez ogródek ocenia wcześniejsze wspólne oświadczenie Beaty Dróżdż i Tomasza Sakiewicza. Jak zaznaczono, to “próba manipulacji opinii publicznej w celu wywarcia presji na naszą firmę”. Spółka nadal nie wyklucza jednak kolportowania “Gazety Polskiej” i “Gazety Polskiej Codziennie” w przyszłości.

- Pragniemy podkreślić, że z naszej strony nie ma żadnych przeszkód, aby tytuły te były kolportowane przez Garmond Press S.A., natomiast musi się to odbywać na warunkach zapewniających naszej spółce chociażby minimalną rentowność. W świetle tego, wypowiedzi Pana Tomasza Sakiewicza oraz Pani Beaty Dróżdż są wyłącznie próbą manipulacji opinią publiczną, w celu wywarcia presji na naszą firmę w toku prowadzonych negocjacji. Nie po raz pierwszy zresztą, Pan Tomasz Sakiewicz próbuje uruchomić opinię publiczną działając rzekomo w interesie społecznym, w tym przypadku w obronie wolności słowa, w sytuacji, gdy tak naprawdę chodzi jedynie o jego prywatny interes - zaznaczyło Garmond Press.

PRACA.WIRTUALNEMEDIA.PL

NAJNOWSZE WIADOMOŚCI

"Zaufany ekspert" Meta pomógł reporterowi Reutera uruchomić fałszywe reklamy

"Zaufany ekspert" Meta pomógł reporterowi Reutera uruchomić fałszywe reklamy

WPP Media wykorzystuje dane z YouTube do rozwoju marketingu influencerów

WPP Media wykorzystuje dane z YouTube do rozwoju marketingu influencerów

Ruszyła zimowa kampania promująca Południowy Tyrol

Ruszyła zimowa kampania promująca Południowy Tyrol

Stacja Deutsche Welle na czarnej liście Rosji

Stacja Deutsche Welle na czarnej liście Rosji

Hipercholesterolemia: przyczyny, objawy, leczenie
Materiał reklamowy

Hipercholesterolemia: przyczyny, objawy, leczenie

Córka Poczobuta w imieniu ojca odebrała Nagrodę Sacharowa

Córka Poczobuta w imieniu ojca odebrała Nagrodę Sacharowa