SzukajSzukaj
dołącz do nas Facebook Google Linkedin Twitter

TOP10 portali: Interia z rekordem przed Gazeta.pl, o2.pl za Fakt.pl i TVN24.pl

W marcu br. Interia.pl miała rekordowo dużo użytkowników i odsłon, umacniając się na trzeciej pozycji wśród portali ogólnotematycznych - za Onet.pl i WP.pl, a przed Gazeta.pl. Natomiast Fakt.pl i TVN24.pl mają zdecydowanie więcej użytkowników niż o2.pl.

Article

Onet.pl (należący do Grupy Onet - RASP) w marcu br. odwiedziło 13,81 mln użytkowników, którzy wykonali na portalu 3,21 mld odsłon, a każdy korzystał z niego przeciętnie przez 5 godzin i 5:37 minuty - wynika z danych Megapanelu PBI/Gemius opracowanych przez Wirtualnemedia.pl. Było to o 1,96 mln użytkowników i 425,1 mln odsłon więcej niż w przypadku WP.pl, na której średni czas korzystania przez odwiedzającego był dłuższy o 21:31 minuty.

Z kolei Interia.pl osiągnęła w marcu rekordowe wyniki w skali ostatnich lat: 8,71 mln użytkowników i 974,3 mln odsłon, dzięki czemu wyprzedziła Gazetę.pl pod względem liczby użytkowników i umocniła swoją przewagę w innych statystykach. Wymieniany zazwyczaj jako piąty portal horyzontalny o2.pl (Grupa Wirtualna Polska) ma już zdecydowanie mniej użytkowników niż zyskujące na popularności Fakt.pl (Grupa Onet - RASP) i TVN24.pl, przy czym nadal notuje wielokrotnie więcej odsłon i dłuższy średni czas korzystania.

Statystyki odsłon i czasu korzystania portalom Onet.pl, WP.pl, Interia.pl i o2.pl mocno podwyższają działające w nich poczty mailowe (zobacz ich szczegółowe statystyki). Na Gazeta.pl taka usługa jest mało popularna, a serwisy stacji telewizyjnych i gazet w ogóle jej nie oferują.

W zestawieniu uwzględniliśmy tylko portale pozycjonowane jako horyzontalne, dotyczące większości dziedzin. Natomiast niektóre serwisy tematyczne (z których część należy do wydawców portali i jest promowana na ich stronach głównych), skupione na jednej lub kilku dziedzinach, osiągają podobne wyniki jak portale z drugiej połowy naszego rankingu. Są to m.in. Plejada.pl i VoD.pl (należące do Grupy Onet-RASP), Pudelek.pl, Biztok.pl, Sportowefakty.pl i Money.pl (Grupa Wirtualna Polska), Sport.pl i Plotek.pl (Grupa Gazeta.pl) oraz Smaker.pl i Styl.pl (Grupa Interia.pl).

TOP10 portali ogólnotematycznych (domen) w marcu 2015 roku

(Megapanel PBI/Gemius) WIRTUALNEMEDIA.PL

serwis

real users

odsłony ogółem

krajowe odsłony mobilne

czas na RU [godz:min:s]

zasięg

onet.pl

13 812 067

3 209 219 711

497 386 519

05:05:37

63,77%

wp.pl

11 849 285

2 784 082 282

362 975 157

05:27:08

54,71%

interia.pl

8 712 597

974 322 230

140 364 598

03:17:39

40,23%

gazeta.pl

7 929 776

393 392 507

75 680 573

00:53:10

36,61%

fakt.pl

4 864 434

180 609 639

37 314 085

00:21:13

22,46%

tvn24.pl

4 004 088

148 490 730

33 061 438

02:53:36

18,49%

o2.pl

3 569 040

751 457 317

72 280 157

05:50:49

16,48%

se.pl

3 079 744

42 644 379

9 088 964

00:11:44

14,22%

tvp.pl

2 845 475

38 720 310

6 179 008

00:05:21

13,14%

wyborcza.pl

2 804 759

40 501 385

7 874 992

00:17:28

12,95%


W skali roku Onet.pl i WP.pl zanotowały niewielkie zmiany liczby odwiedzających i spore wzrosty liczby odsłon. Pierwszy portal zyskał 225,1 tys. użytkowników i 334,6 mln odsłon (to 1,6 i 11,6 proc. w górę), a drugi przy o 60,2 tys. użytkowników mniej niż przed rokiem (0,5 proc. w dół) miał o 708,6 mln odsłon więcej (34,1 proc. w górę). Na obu zmalał średni czas korzystania przez odwiedzającego - odpowiednio o 16:04 i 22:09 minuty (czyli o 5 i 6,3 proc.).

Interia.pl zyskała rok do roku aż 1,66 mln użytkowników, a także 183,6 mln odsłon (to wzrosty o 23,6 i 23,2 proc.), natomiast przeciętny czas spędzany na portalu przez odwiedzającego zmalał o 40:37 minuty (czyli o 17 proc.). Z kolei Gazeta.pl miała o 2,15 mln użytkowników i 105,4 mln odsłon mniej niż rok wcześniej (to 21,3 i 21,1 proc. w dół), a średni czas korzystania spadł o 9:25 minuty (15 proc. w dół). W przypadku Gazeta.pl spadek wziął się częściowo z zakończenia przez portal we wrześniu ub.r. współpracy z należącym do Microsoftu serwisem MSN (więcej o tym).

Bardzo duży wzrost osiągnął Fakt.pl, a spory - TVN24.pl. Pierwszy portal zyskał 1,74 mln użytkowników i 75,4 mln odsłon (to 55,6 i 71,6 proc. w górę), a drugi - 554,6 tys. użytkowników i 12,6 mln odsłon (16,1 i 9,3 proc. w górę). Za to o2.pl przy 159,3 tys. użytkowników mniej niż przed rokiem (4,3 proc. w dół) zanotowało wielokrotnie więcej odsłon i dłuższy średni czas korzystania, co wynika głównie z przejścia przez portal w połowie ub.r. na nową definicję odsłony w Megapanelu (więcej na ten temat).

TOP10 portali ogólnotematycznych (domen) rok po roku

(Megapanel PBI/Gemius) WIRTUALNEMEDIA.PL

serwis

marzec 2015

marzec 2014

real users

odsłony

czas na RU [godz:min:s]

real users

odsłony

czas na RU [godz:min:s]

onet.pl

13 812 067

3 209 219 711

05:05:37

13 586 993

2 874 584 043

05:21:41

wp.pl

11 849 285

2 784 082 282

05:27:08

11 909 485

2 075 488 094

05:49:17

interia.pl

8 712 597

974 322 230

03:17:39

7 049 701

790 706 227

03:58:16

gazeta.pl

7 929 776

393 392 507

00:53:10

10 080 534

498 837 871

01:02:35

fakt.pl

4 864 434

180 609 639

00:21:13

3 126 337

105 231 119

00:21:10

tvn24.pl

4 004 088

148 490 730

02:53:36

3 449 508

135 873 784

03:28:15

o2.pl

3 569 040

751 457 317

05:50:49

3 728 299

284 359 849

01:44:11

se.pl

3 079 744

42 644 379

00:11:44

2 733 043

27 903 574

00:07:06

tvp.pl

2 845 475

38 720 310

00:05:21

2 216 850

33 628 372

00:17:06

wyborcza.pl

2 804 759

40 501 385

00:17:28

2 511 800

37 838 658

00:18:28

Na drugiej podstronie analiza wyników czołowych portali w 2014 i 2015 roku

Newsletter WirtualneMedia.pl w Twojej skrzynce mailowej

Dołącz do dyskusji: TOP10 portali: Interia z rekordem przed Gazeta.pl, o2.pl za Fakt.pl i TVN24.pl

5 komentarze
Publikowane komentarze są prywatnymi opiniami użytkowników portalu. Wirtualnemedia.pl nie ponosi odpowiedzialności za treść opinii. Jeżeli którykolwiek z postów na forum łamie dobre obyczaje, zawiadom nas o tym redakcja@wirtualnemedia.pl
User
Jacek
Brawo Agora! Więcej "dobrego", a nade wszystko niezależnego i obiektywnego dziennikarstwa!
23 48
odpowiedź
User
star
brawo interia, jak się spojrzy na dane sprzed roku to strata do gazety była kosmiczna - ale jak widać nic nie trwa wiecznie i nawet to dało sie odrobić
28 29
odpowiedź
User
Zen
A ja chcialbym zeby wiekszosc internautow dodala sobie do pliku host adres gazeta.hit.gemius.pl i ls.hit.gemius.pl i zobaczyc wyniki Agory za pare miesiecy ? ;)
26 10
odpowiedź
User
kupiec
Czytając takie dane fajnie byłoby dostać jednocześnie informacje co kto kupił lub sprzedał. Duże skoki nie biorą się z powietrza :)
13 9
odpowiedź
User
kopacz
Druga rzecz to nowe domeny - portale migrują serwisy poza domenowe do swojej domeny, by zaspokoić potrzeby rynku ... dostosowują się do potrzeb reguł panujących w badaniu.
12 8
odpowiedź