SzukajSzukaj
dołącz do nas Facebook Google Linkedin Twitter

Toyota odświeża wizerunek

Toyota Motor Europe wprowadza odświeżony logotyp, zmienia czcionki i typografię. Rebranding jest częścią globalnej transformacji Toyoty - z producenta samochodów w dostawcę szeroko rozumianej mobilności, także w zakresie usług finansowych marki.

Article

Rebranding Toyoty oraz wszystkich submarek (m.in. Toyota Financial Services, Toyota Bank, Toyota Leasing) wprowadzany w Europie został opracowany z myślą o przejrzystości i prostocie i opiera się na czterech podstawowych zasadach. Są to: patrzenie w przyszłość, synchronizacja z urządzeniami mobilnymi, wrażenia klasy premium oraz spójność dla wszystkich działów i jednostek biznesowych.

Nowy wizerunek marek Toyoty

Wprowadzany projekt obejmuje nową typografię oraz opracowaną czcionkę Toyota Type, przystosowaną do zastosowań online i w druku. Ma to ułatwić rozwój marki w internecie oraz budowę systemu sprzedaży internetowej na europejskim rynku.

- Opracowaliśmy nową identyfikację wizualną Toyoty z myślą o świecie jutra. Skupiliśmy się na nieustannym rozwijaniu kontaktu z klientami, aby jak najskuteczniej, na bieżąco informować ich o szybkim rozwoju Toyoty w najważniejszych dziedzinach – zelektryfikowanych samochodów, usług mobilnych i sprzedaży internetowej. Nowy design został opracowany, by ułatwić dotarcie do klientów na wielu różnych płaszczyznach kontaktu z marką. Po raz pierwszy zetkniemy się z nim przy okazji premiery innowacyjnego miejskiego hatchbacka Yarisa Hybrid czwartej generacji - mówi Didier Gambart, wiceprezydent ds. sprzedaży, marketingu i doświadczeń klientów Toyota Motor Europe.

Nowe logo marki Toyota otrzymało dwuwymiarowy design pozbawiony znaku słownego „Toyota”.

Nowy logotyp zwiększa też przejrzystość i ujednolica identyfikację wizualną firmy na różnych polach działalności. W tym samym celu Toyota wprowadza zmiany w nazwach niektórych jednostek biznesowych.

Na górze nowe wersje logotypów marek Toyoty, na dolne poprzedni logotyp marki

Toyota Insurance Management otrzymuje nazwę Toyota Insurance Services, a program sprzedaży samochodów używanych Toyota Plus zmienia nazwę na Toyota Approved Used.

Podstawowe logo tworzy bazę dla poszczególnych logotypów submarek, do których dodawane są nazwy konkretnych jednostek biznesowych, tj. Toyota Financial Services, Toyota Insurance Services, Toyota Professional, Toyota Business.

Koncept został opracowany przez wewnętrzny zespół Toyoty.

Newsletter WirtualneMedia.pl w Twojej skrzynce mailowej

Dołącz do dyskusji: Toyota odświeża wizerunek

0 komentarze
Publikowane komentarze są prywatnymi opiniami użytkowników portalu. Wirtualnemedia.pl nie ponosi odpowiedzialności za treść opinii. Jeżeli którykolwiek z postów na forum łamie dobre obyczaje, zawiadom nas o tym redakcja@wirtualnemedia.pl