SzukajSzukaj
dołącz do nasFacebookGoogleLinkedinTwitter

TP SA stawia na komórki i internet

Grupa Telekomunikacja Polska SA chce poprawić wyniki finansoweprzez zwiększenie swojego udziału w najszybciej rozwijających sięsegmentach rynku telekomunikacyjnego: telefonii komórkowej iszerokopasmowego dostępu do internetu połączonego z usługamidodanymi.

TP SA stawia na komórki i internet

Wynika z 3-letniej strategii rozwoju zaprezentowanej we wtorekprzez spółkę.

"TP wchodzi właśnie w nowy cykl rozwoju i jestem przekonany, żebędziemy w stanie zapewnić najwyższą jakość obsługi klientów orazatrakcyjny zwrot z inwestycji dla akcjonariuszy dzięki pozycjinajchętniej wybieranego dostawcy usług telekomunikacyjnych,medialnych i rozrywkowych, świadczonych w oparciu onajnowocześniejsze technologie przy uwzględnieniu efektywnościekonomicznej" - powiedział prezes TP SA Marek Witucki.

TP SA ocenia, że do 2010 roku wartość polskiego rynku usługtelekomunikacyjnych wyniesie 40,2 mld zł w stosunku do 38,4 mld złw ub. roku. Przy czym wartość rynku usług telefonii stacjonarnejspadnie o ponad 10%, a telefonii komórkowej - wzrośnie o 3,8%.Coraz większą wartość mają mieć usługi multimedialne i dodane.

Obecny spadek przychodów firma tłumaczy m.in. działaniemregulatora rynku. Dlatego chce zmniejszyć zależność od rynkuregulowanego i do 2010 roku ponad połowę przychodów osiągać narynkach nie podlegających działaniom regulacyjnym.

TP SA zamierza zwiększać swój udział w rosnących segmentachrynku dzięki sprzedaży usług wiązanych (np. pakiet telefoniistacjonarnej, internetu, telefonii komórkowej oraz np. usługa typuvideo on demand). Do 2010 liczba klientów korzystających tylko zjednej z trzech głównych usług TPSA (telefonia komórkowa,stacjonarna, dostęp do internetu) ma spaść o 38%. Liczba klientówkupujących dwie usługi ma w tym czasie wzrosnąć o 40%, a trzy - ażo 50%.

Żeby osiągnąć te cele, TPSA chce np. zwiększyć swoją siećsprzedaży do 450 w pełni kontrolowanych placówek.

Innowacyjne usługi, które chce rozwijać firma to m.in.: mobilnatelewizja, usługi finansowe, VIP, VoD i inne. Roczny wzrost CAGR zusług innowacyjnych ma wynieść 40-50%. Ważną rolę w internetowejstrategii firmy ma odegrać portal Wirtualna Polska.

Do 2010 roku oszczędności na działalności operacyjnej mająwynieść 10%. Firma chce je osiągnąć dzięki automatyzacji procesówbiznesowych, podniesieniu kwalifikacji pracowników, optymalizacjiwydatków.

Z prezentacji przedstawionej przez firmę wynika, że może onadokonać akwizycji firm polskich i z regionu Europy Środkowej.Warunkiem jest jednak utrzymanie ratingu TP SA i dobre wynikioperacyjne przejmowanego podmiotu.

W I poł. br. grupa miała 1013 mln zł zysku wobec 1049 mln złzysku rok wcześniej przy obrotach odpowiednio 8947 mln zł wobec9205 mln zł.

Newsletter WirtualneMedia.pl w Twojej skrzynce mailowej

Dołącz do dyskusji: TP SA stawia na komórki i internet

0 komentarze
Publikowane komentarze są prywatnymi opiniami użytkowników portalu. Wirtualnemedia.pl nie ponosi odpowiedzialności za treść opinii. Jeżeli którykolwiekz postów na forum łamie dobre obyczaje, zawiadom nas o tym redakcja@wirtualnemedia.pl