SzukajSzukaj
dołącz do nasFacebookGoogleLinkedinTwitter

Triumf agencji G7

Ogólnopolski Konkurs Reklamy Złote Orły - znamy już laureatów.

Na tegoroczna edycję Złotych Orłów nadesłano 343 zgłoszenia. Jury nominowało do nagród 101 prac z 27 agencji. Przyznano 48 wyróżnień, 28 Złotych Orłów, w tym Grand Prix w działach Druk, Film i Kampania. Nagrodę specjalna tegorocznej edycji Złotych Orłów otrzymał Kabaret Mumio. Nagrodę dla Agencji Reklamowej Roku otrzymało G7, które tylko o jeden punkt wyprzedziło agencje PZL w rankingu zdobywców Złotych Orłów i wyróżnień tegorocznej edycji konkursu.

Laureaci Konkursu reklamy Złote Orły 2005
        
KAMPANIE

Kampania multimedialna:

Złoty Orzeł: G7, PTC Heyah „ Eksterminacja simloków”
Wyróżnienie: G7, PTC Heyah „Bajki”
  G7, PTC Heyah „Wajcha w dół”
  G7, PTC Heyah „Johny 11 Palców”
nominacja: PZL, Kompania Piwowarska „Dog in the Fog”


Kampania filmowa:

Złoty Orzeł: PZL, Polkomtel „Filmy Plusa”
  G7, PTC Heyah „Wajcha w dół”

Kampania drukowana:

Złoty Orzeł: BBDO Warszawa, Bayer – Alka Seltzer „Mogłeś zapomnieć”


DRUK

Odzież:

wyróżnienie: Ad Fabrika FCB, Be! „Be”

Motoryzacja:

Złoty Orzeł: Scholz&Friends Warszawa, Mercedes-Benz „Pięciolinia”
Wyróżnienia: DDB Warszawa, Nissan „Biedronki”
  S4, Goodyear/Dunlop „Modlitwa”
nominacja: Scholz&Friends Warszawa, Mercedes-Benz „Piłka tenisowa”
      Publicis: Renault „100 lat”

 
Finanse:

Złoty Orzeł: Brain, ING Bank Śląski „Teraz nie”
nominacja: Brain, ING Bank Śląski „Stary bank”

Napoje:

nominacja: DDB Warszawa, Kompania Piwowarska – Tyskie „Tyskie Japonia”

Żywność:

Złoty Orzeł: DDB Warszawa, Unilever – Knorr „Para”

Higiena i zdrowie
Złoty Orzeł: BBDO Warszawa, Bayer – Alka Seltzer „Łóżko”
wyróżnienie: BBDO Warszawa, Bayer – Alka Seltzer „Pies”
nominacja: BBDO Warszawa, Bayer – Alka Seltzer „Drzwi”


Rozrywka, kultura, nauka:

Złoty Orzeł: Ad Fabrika FCB, Instytut Adama Mickiewicza „Młode kino polskie”
wyróżnienie: Scholz&Friends Warszawa „Test Rorschacha”

Dom, biuro, środowisko:

wyróżnienie: Paralotna, Nikon „Poczuj obraz”

Usługi:

Złoty Orzeł: Scholz&Friends Warszawa, Restauracja Vega „Kabaczek, burak”
nominacja: Scholz&Friends Warszawa, Hupało&Wolf Hairdesign „Skalp”

Telekomunikacja:

Złoty Orzeł: G7, PTC Heyah „Autobus I”
  G7, PTC Heyah „Wajcha obniżona”
nominacja: G7, PTC Heyah „Toaleta męska”
      G7, PTC Heyah „Toaleta damska”
      G7, PTC Heyah „Autobus II”
      G7, PTC Heyah „Playboy”
      G7, PTC Heyah „Żabi Król”
      G7, PTC Heyah „Elf”

Media:

wyróżnienie: DDB Warszawa, Gazeta Wyborcza „Klasyka, kolekcja XIX w.”


RADIO

Dom, biuro, środowisko:

Wyróżnienie: Publicis, Hewlett Packard „Spadochron”

Usługi:

Złoty Orzeł: Publicis, British Airways „Hong Kong”
wyróżnienie: Publicis, British Airways „Mucha”
Publicis, British Airways „Brydż”

Telekomunikacja:

wyróżnienie: G7, PTC Heyah „Jaś i Małgosia”
G7, PTC Heyah „Śpiąca Królewna”


FILM

Motoryzacja:

nominacja: Publicis, Ranault „100 lat”

Finanse:

Złoty Orzeł: Brain, ING Nationale Nederlanden „Gdyby”
wyróżnienie Brain, ING Bank Śląski „Ja bym zagrał”
Brain, ING Bank Śląski „Mi się mylą”
nominacja: PZL, PKO Bank Polski „Gazeta”

Napoje:

Złoty Orzeł: PZL, Kompania Piwowarska – Dog in the Fog „Wichura”
wyróżnienie: Just, Grupa Żywiec „Prawie jak Żywiec”
  PZL, Kompania Piwowarska – Żubr „Towarzystwo”

Żywność:

wyróżnienie: PZL, Felix „Zrób to lepiej”
  Publicis, Nestle-Winiary „Lizak”

Rozrywka, kultura, nauka:

wyróżnienie: PZL, Totalizator Sportowy „Śmierć kliniczna”

Telekomunikacja:

Złoty Orzeł: PZL, Polkomtel S.A. „Myjnia”
  G7, PTC Heyah „Johny 11 Palców”
wyróżnienie: PZL, Polkomtel S.A. „Kopytko”
  PZL, Polkomtel S.A. „Kontrola”
  G7, PTC Heyah „Rowerzysta”
  G7, PTC Heyah „Kanalarz”
  G7, PTC Heyah „Lejdi”
  G7, PTC Heyah „Czerwony Kapturek”

Media:

nominacja: Henyo Behrendt, Radio Złote Przeboje „Koncert”


KATEGORIE SPECJALNE

Reklama społeczna:

wyróżnienie: TBWA, AMS „Ryby, Zasiłek, Duch, Im szybciej”
  Euro RSCG Warszawa, World Associstion of Newspapers „Don’t Shoot Back”
nominacja: Ad Fabrika FCB, Fundacja Rodzić po ludzku „Kajdanki, Knebel, Kaftan”
      Euro RSCG, World Wildlife Found „Detox”

Promocja regionów:

wyróżnienia: Just, Urząd Miasta Poznań „Wir Warten Auf Die Echten Berliner”
  Ad Fabrika FCB, Urząd Miasta Kraków „Hotel”

Reklama korporacyjna:

wyróżnienie: Schwartz, TVP S.A. „Oprawa TVP 1”

Reklama własna:

Złoty Orzeł: Scholz&Friends Warszawa, Ztudio „Typowy mailing”
wyróżnienie: Ad Fabrika FCB „Big Idea”
nominacja: S4 „Wielkanocne króliczki”
  Ad Fabrika FCB „O Jezu!”

Ilustracja:

nominacja: PZL, Tetley Polska „Clipper”

Slogan:

Złoty Orzeł: PZL, Totalizator Sportowy „Wygrana pada od kul”
wyróżnienie: PZL, Felix „Matka natura, ojciec Felix”
nominacja: PZL, Kompania Piwowarska – Żubr „Na ten czas swojski”

Humor:

Złoty Orzeł: PZL, Polkomtel S.A. „Kopytko”
wyróżnienie: PZL, Totalizator Sportowy „Kawały”
  BBDO Warszawa, Bayer – Alka Seltzer „Pies”

Twórcze Użycie Mediów

Złoty Orzeł: Scholz&Friends Warszawa, Mercedes-Benz „Nie sprzedam”
shotrlista: TBWA Warszawa, Masterfoods – Pedigree „Opona”
  PZL, Kompania Piwowarska – Dog in the Fog „Psyszły na świat”

Salon Odrzuconych

nominacja: Publicis, Nestle – Winiary „Kaczki”

Wydarzenie promocyjne

wyróżnienia: PZL, Kompania Piwowarska – Dog in the Fog „Spacer z niewidzialnym psem”
  A1, Nokia Polska „Nokia w Koneserze”
 
INTERACTIVE


Banner:

wyróżnienie: Zentropy Partners, Nestle Polska – Nescafe Frappe „Megawiatrak”
  Zentropy Partners, Microsoft „WSS Inte Litex”

Serwis www:

Złoty Orzeł: Engine, Americanos „Serwis Americanos”
wyróżnienie: Odeon, „Serwis Odeon”
nominacja: Opcom.pl, Big Star „Big Star jesień-zima 2005/2006”
Byss, Carlsberg Polska „serwis Carlsbergville”
Artegence, Kompania Piwowarska – Redd’s „Serwis Redd’s go!”

Prezentacja na CD:

wyróżnienie: Artegence, Mobile Entertainment Europe „Xyber Mech”


DESIGN

Wizerunek firmy:

wyróżnienie: Definition Design, Silvair „System identyfikacji wizualnej”
Artegence, Gameleons „System identyfikacji wizualnej”

Wydawnictwa korporacyjne:

wyróżnienie: Scholz&Friends Warszawa: Bema Plaza Business Park

Opakowania:

wyróżnienie: Brand Nature Access, ZT Kruszwica „opakowanie margaryny Manuel”

Direct Mail:

Złoty Orzeł: Proximity Poland, Komputer Świat: Piszę do Pana list

Materiały POS:

Złoty Orzeł: Scholz&Friends Warszawa, Mercedes-Benz: Lodówka

Materiały promocyjne:

wyróżnienie: White Cat Studio, Comme de Garcons/Guerilla Stores „Zaproszenie na zamknięcie sklepu”


Nagroda Ministra Kultury i Dziedzictwa Narodowego:
Ad Fabrika FCB, Instytut Adama Mickiewicza „Młode kino polskie”


Grand Prix Film:
G7, PTC Heyah „Johny 11 Palców”

Grand Prix Druk:
Złoty Orzeł: DDB Warszawa, Unilever – Knorr „Para”

Grand Prix Kampania:
PZL, Polkomtel „Filmy Plusa”

Agencja Roku
G7

Nagroda specjalna:
Kabaret Mumio

Złotym Orłom 2005 towarzyszył otwarty konkurs „Oswoić Pałac” zorganizowany we współpracy z PKiN-em oraz Biurem Promocji Urzędu Miasta Stołecznego Warszawy. Na konkurs należało zgłaszać projekty, które mogą być wydane w formie kartek pocztowych. Technika dowolna. Dowolny też sposób przedstawienia wizji PKiNu. Ważne, by była własna i oryginalna. W konkursie mógł brać udział każdy twórca, który nie ukończył 27 roku życia. Na konkurs napłynęło 60 zgłoszeń. Jak się okazało„Oswoić Pałac” można przy pomocy dowcipu, ironii, sentymentalnie i romantycznie lub poważnie i wzniośle; artystyczną deformacją oraz dowolnymi technikami artystycznymi. Jury w składzie: Agata Passent, publicystka; Tadeusz Deszkiewicz, dyrektor Biura Promocji Miasta; Lech Isakiewicz, prezes PKiN; Piotr Kowalczyk, dyrektor kreatywny agencji reklamowej Scholz & Friends; Andrzej Świetlik, fotograf, wybrało 11 prac godnych uwagi i nominowało je do nagród. W rezultacie przyznano jedną nagrodę główną „Młodego Orła”, którą otrzymała Agnieszka Kirzanowska-Osińska z Gdańska i trzy wyróżnienia, które trafiły do Marty Karpińskiej z Warszawy, Agaty Rackiej z Warszawy i Magdaleny Jaskułowskiej z Wrocławia. Najlepsze prace zostaną wydane w formie pocztówek i rozprowadzone po całej Polsce przez firmę Puzzle Media. Wręczenie nagród odbędzie się 9 grudnia podczas gali wręczenia nagród konkursu reklamy Złote Orły 2005.

Dołącz do dyskusji: Triumf agencji G7

0 komentarze
Publikowane komentarze są prywatnymi opiniami użytkowników portalu. Wirtualnemedia.pl nie ponosi odpowiedzialności za treść opinii. Jeżeli którykolwiekz postów na forum łamie dobre obyczaje, zawiadom nas o tym redakcja@wirtualnemedia.pl