SzukajSzukaj
dołącz do nas Facebook Google Linkedin Twitter

Trójki słuchają zamożni i wykształceni Polacy

Radiowa Trójka ma wysoki zasięg wśród słuchaczy z wysokimi dochodami w gospodarstwie domowym, osób z wykształceniem średnim i wyższym oraz w wieku od 40 do 59 lat - wynika z raportu portalu Wirtualnemedia.pl.

Trójki słuchają zamożni i wykształceni Polacy

Z raportu Radio Track Millward Brown za III kwartał 2013 roku przygotowanego na zlecenie portalu Wirtualnemedia.pl wynika, iż średni dobowy zasięg radiowej Trójki wśród słuchaczy z miesięcznym dochodem na gospodarstwo domowe przekraczającym 2000 zł wyniósł 8,6 proc. Natomiast wśród osób, których miesięczny dochód na gospodarstwo domowe nie przekracza 2000 zł, wynik uplasował się na poziomie 2,9 proc.

Programu 3 Polskiego Radia chętniej słuchają osoby z wykształceniem średnim i wyższym (10,8 proc. wszystkich słuchaczy w tej grupie), niż podstawowym i zasadniczym zawodowym (2,7 proc.).

Radiowa Trójka jest najpopularniejszą stacją wśród osób w grupie wiekowej od 40 do 59 lat, w której to jej średni dobowy zasięg wynosi 9,1 proc.

Słuchalność Trójki

lipiec 2013 : wrzesień 2013

Miesięczny dochód łączny gospodarstwa

  do 2000 zł

2,9%

  powyżej 2000 zł

8,6%

Wykształcenie

  podstawowe oraz zasadnicze zawodowe

2,7%

  średnie oraz wyższe

10,8%

Kategoria wieku

  15-24 lata

5,2%

  25-39 lat

7,3%

  40-59 lat

9,1%

  60-75 lat

5,0%

Wirtualnemedia.pl

N=21 037


Wszystkie powyższe dane przedstawiają procentowy udział osób wśród badanych z danej kategorii, które wskazały, że słuchały danej stacji radiowej w ciągu doby przynajmniej przez kwadrans.

Przypomnijmy, że średni udział Trójki w całej populacji w III kwartale br. wyniósł 6,9 proc. (więcej na ten temat).

Od fali październikowej 2012 do badania Radio Track wprowadzony został nowy model ważenia. W celu wyrównania struktury próby do struktury populacji do ważenia danych surowych wprowadzono kategorię wykształcenia. Została ona dodana do dotychczas stosowanych kategorii, takich jak: płeć, wiek, miejsce zamieszkania, wielkość gospodarstwa oraz dzień tygodnia.

Newsletter WirtualneMedia.pl w Twojej skrzynce mailowej

Dołącz do dyskusji: Trójki słuchają zamożni i wykształceni Polacy

9 komentarze
Publikowane komentarze są prywatnymi opiniami użytkowników portalu. Wirtualnemedia.pl nie ponosi odpowiedzialności za treść opinii. Jeżeli którykolwiek z postów na forum łamie dobre obyczaje, zawiadom nas o tym redakcja@wirtualnemedia.pl
User
aaa
radiowy odpowiednik snobistycznego tvn
39 20
odpowiedź
User
eh
trójka już dawno utopiła sie we własnej pysze..
51 16
odpowiedź
User
Stefan Ławski
Jestem bardzo dobrze wykształcony a nie słucham Trójki... Komentarz ?
54 14
odpowiedź
User
PoloMarket
Trójka to tuba reklamowa Polo Marketu, środków na: upławy, swędzenie pochwy, żylaków odbytu, nie trzymanie moczu i różnej maści promocji za 1.99 z Lidla.
Resztę anteny zdominował tandem rowerowy Niedzwiecki-Baron z motem przewodnim "Łagodność w pedałowaniu aż do zesrania"
70 15
odpowiedź
User
emes
bogaci i wykształceni? to dlatego ich tak mało ;]
32 10
odpowiedź