SzukajSzukaj
dołącz do nasFacebookGoogleLinkedinTwitter

Trojmiasto.pl ze wzrostem wpływów do 12,6 mln zł i zysku do 722 tys. zł, szykuje nową wersję serwisu ogłoszeniowego

W ub.r. wydawca serwisu Trojmiasto.pl zanotował 12,58 mln zł przychodów sprzedażowych (7,4 proc. więcej niż w 2016 roku) oraz 721,6 tys. zł zysku netto (wobec 526,3 tys. zł rok wcześniej). Spółka dla redakcji kupiła m.in. drona, dwie kamery GoPro i rower elektryczny.

Article

Przychody sprzedażowe Trojmiasto.pl zwiększyły się z 11,72 mln zł w 2016 roku do 12,58 mln zł w ub.r. Zarząd firmy w sprawozdaniu stwierdził, że większość tych wpływów pochodzi ze sprzedaży powierzchni reklamowych. - Mniejszą, ale z roku na rok co raz bardziej zauważalną część przychodów stanowią wpływy z wyróżnień ogłoszeń w serwisie ogłoszeniowym portalu - zaznaczono.

Trojmiasto.pl od wielu lat jest w czołówce najpopularniejszych serwisów regionalnych. Według badania Gemius/PBI w lipcu br. portal zanotował 2,08 mln realnych użytkowników, 48,02 mln odsłon oraz 25 minut i 50 sekund średniego czasu korzystania przez odwiedzającego.

- Dział sprzedaży prowadzi aktywny rozwój w kierunku trafikowania, estymacji odsłon. Aktywnie rozwijany jest serwis ogłoszeń poprzez wprowadzenie ogłoszeń premium w innych działach niż Praca (np. w dziale Nieruchomości, Moto) i ofert specjalnych w poszczególnych działach. Dużą rewolucją jest również wprowadzenie szybkich płatności (brak dodatkowych opłat dla klienta) - system BM plus dostęp klienta w edycji do wszystkich swoich proform i faktur - wyliczono w sprawozdaniu spółki.

Dodano, że sukcesem okazała się platforma Raport z Trójmiasta służąca do komunikacji z użytkownikami portalu. - W ramach tej platformy, w ciągu roku czytelnicy dokonali ok. 31,5 tys. wpisów z informacjami o wydarzeniach mających miejsce w Trójmieście, czyli ok. 90 dziennie. Ta forma komunikacji z czytelnikami dowodzi, jak ważna dla nich jest możliwość samodzielnego i natychmiastowego przekazywania między sobą informacji, także bez ingerencji pracowników redakcji - opisano.

79 pracowników, kupiono dla nich drona, kamery i rower elektryczny

Koszty operacyjne Trojmiasto.pl wyniosły w ub.r. 11,68 mln zł, wobec 11,04 mln zł rok wcześniej. Zdecydowanie największe są wydatki na wynagrodzenia, które w skali roku wzrosły z 6,55 do 7,18 mln zł. Do tego dochodzą nakłady na ubezpieczenia społeczne i inne świadczenia pracownicze - tu nastąpił wzrost z 1,13 do 1,29 mln zł. W firmie pracowało w ub.r. 79 osób.

Z kolei koszty usług obcych wyniosły w ub.r. 2,14 mln zł (minimalnie mniej niż w 2016 roku), a pozostałe koszty rodzajowe zmalały z 707,8 do 570,2 tys. zł.

W sprawozdaniu zarząd Trojmiasto.pl wylicza, że w ub.r. firma kupiła m.in. drona do nagrywania wideo (jeden z pracowników uzyskał uprawnienia do sterowania nim) oraz dwie kamery GoPro.

- Dodatkowe inwestycje w dział video to zakup przenośnej osłony akustycznej w celu nagrywania lektora w terenie (np. oddział w Gdyni) oraz wymiana telefonów dziennikarzom, aby mogli kręcić i montować filmy bezpośrednio na imprezach i wydarzeniach z których robimy relację - opisało kierownictwo firmy. - W 2017 r. dalej inwestowaliśmy smartfony o wysokiej wydajności, dzięki czemu dziennikarze mogli robić więcej filmów i szybciej dostarczać materiały czytelnikom. Zakupiliśmy również rower elektryczny by dziennikarze mogli być bardziej mobilni i szybciej dojechać w dowolne miejsce. Pracownikom została zainstalowana aplikacja do korzystania z taksówek, by zaoszczędzić czas na podjechanie w dane miejsce bez konieczności parkowania (dotyczy zwłaszcza problematycznych stref Głównego Miasta) a także aplikacja skycash, która umożliwia w łatwy sposób zakup biletów komunikacji miejskiej - dodało.

W ub.r. dwukrotnie powiększono zespół Trojmiasto.pl w Gdyni, gdzie pracują obecnie osoby z redakcji, działów IT i sprzedaży. - W tym samym roku zaczęliśmy rozglądać się za nową siedzibą dla centrali. Analizujemy rynek dostępnych biurowców i prowadzimy wstępne rozmowy - stwierdził zarząd spółki.

Inwestycje w ogłoszenia, mobile i serwery

W br. Trojmiasto.pl zamierza zmienić lifting i nawigację swojego serwisu ogłoszeniowego oraz aplikację na iOS (zapowiedziano, że zostanie w całości przepisana na nowy język programowania).

- Planowane jest przejście na PHP 7.1 Analizowana jest poważnie kolokacja serwerowni w nowej lokalizacji minimalizującej czynniki ryzyka związane z zasilaniem i klimatyzacją. W związku z kolokacją serwerów planowane będą zakupy sprzętowe i ustalenia umowne z kolokacją umożliwiające pełną obsługę zdalną serwerowni - wyliczono w sprawozdaniu.

Zysk Trojmiasto.pl ze sprzedaży wzrósł z 682 tys. zł w 2016 roku do 899,3 tys. zł w ub.r., zysk operacyjny - z 693,8 do 907,1 tys. zł, a zysk netto - z 526,3 do 721,6 tys. zł.

Udziałowcami spółki są jej prezes Michał Kaczorowski i wiceprezes Agnieszka Bomba. Zeszłoroczny zysk zdecydowali się w całości przeznaczyć na kapitał zapasowy.

Newsletter WirtualneMedia.pl w Twojej skrzynce mailowej

Dołącz do dyskusji: Trojmiasto.pl ze wzrostem wpływów do 12,6 mln zł i zysku do 722 tys. zł, szykuje nową wersję serwisu ogłoszeniowego

5 komentarze
Publikowane komentarze są prywatnymi opiniami użytkowników portalu. Wirtualnemedia.pl nie ponosi odpowiedzialności za treść opinii. Jeżeli którykolwiekz postów na forum łamie dobre obyczaje, zawiadom nas o tym redakcja@wirtualnemedia.pl
User
Leszek
To największy portal z hejterami. Na każdy temat hejt. Tego portalu nie czytamy!. To tak niska jakość wiedzy dziennikarskiej i tylko promowanie niektórych osób. Nie pamiętam kiedy ostatnio czytałem wiadomości z trojmiasto.pl To taka tuba obecnego prezydenta.
odpowiedź
User
tak ale
To największy portal z hejterami. Na każdy temat hejt. Tego portalu nie czytamy!. To tak niska jakość wiedzy dziennikarskiej i tylko promowanie niektórych osób. Nie pamiętam kiedy ostatnio czytałem wiadomości z trojmiasto.pl To taka tuba obecnego prezydenta.

Z tym ostatnim stwierdzeniem nie zgodzę się. Raczej dowalają niż wychwalają. Zaś co do hejtu pełna zgoda, nierzadko potok bzdur, chamstwa i pomówień. Dlatego m.in. mogą się chwalić liczbą odwiedzin. Gdyby wprowadzili obowiązek logowania do komentów liczba odwiedzin spadłaby im znacznie. No cóż, pecunia non olet.
odpowiedź
User
forum
na tym portalu przypomina niemal rynsztok.
odpowiedź