SzukajSzukaj
dołącz do nasFacebookGoogleLinkedinTwitter

Trzy czwarte dzieci korzysta ze smartfonów. Spada popularność telewizji (wideo)

Umacnia się trend migracji dzieci od tradycyjnych mediów w kierunku konsumpcji różnego rodzaju treści w świecie wirtualnym. Smartfony są już w 96% polskich gospodarstw z dziećmi. Ze smartfonów korzysta już 73% dzieci w wieku 3-12 lat - wynika z badania Zymetrii.

 

fot. Shutterstock.comArticle

Zwiększa się dostępność różnego rodzaju sprzętów umożliwiających m.in. korzystanie z internetu. Urządzeniem tego rodzaju najczęściej występującym w polskich gospodarstwach domowych, w których są dzieci, jest smartfon. Jest on obecny w 96% gospodarstw (wzrost o 3 pkt. proc. vs. 2018 r.).

Smartfony, których rozmiar ekranów systematycznie rośnie, przejmują wiele funkcji wcześniej przypisanych tabletom. W konsekwencji penetracja tabletów spadła z 70% do 64% obecnie.

Konsole do gier znajdują się już w większości, bo 57% gospodarstw domowych z dziećmi (wzrost o 5 pkt. proc. vs. 2018).

Coraz bogatsza oferta VOD stymuluje wzrost popularności telewizorów Smart TV, z których korzysta się w 55% domów. To więcej o 5 pkt. proc. niż rok wcześniej i o 10 pkt. proc. niż w 2016 r.

Już 73% dzieci korzysta ze smartfonów, by łączyć się z siecią (+11 pkt. proc.). W tym celu coraz częściej korzystają one także z konsol (29%, +7 pkt. proc.) i Smart TV (26%, +7 pkt. proc.). Wykorzystanie laptopów, tabletów i komputerów stacjonarnych do surfowania w sieci w zasadzie się nie zmienia (odpowiednio 58%, 40% i 30%).

Smartfony popularne są nie tylko wśród dzieci ze szkół podstawowych (korzysta z nich 78% dzieci w wieku 7-12 lat), lecz również wśród przedszkolaków (64%). Warto podkreślić, że wśród najmłodszych Polaków korzystanie ze smartfonów w celu łączenia się z globalną siecią rośnie najszybciej – +15 pkt. proc. wobec 2018 r.

Telewizja nadal jest medium, z którym dzieci mają kontakt najczęściej, jednak jej zasięg od lat systematycznie maleje. Obecnie oglądanie telewizji przez dzieci przynajmniej od czasu do czasu deklaruje 78% ich rodziców. To o 5 pkt. proc. mniej niż w 2018 r. Coraz mniej dzieci uznaje telewizję za jedną z trzech ulubionych form spędzania wolnego czasu (23%, w dół o 2 pkt. proc.).

Od lat dzieci bardziej od oglądania telewizji lubią zabawy na podwórku z rówieśnikami (41%) oraz zabawy zabawkami (31%). Obserwowany jest także wzrost powszechności czytania książek przez dzieci (55%, +5 pkt. proc. vs. 2018).

Badanie "Dzieci w Sieci Multiscreen - Edycja 4" zostało przeprowadzone przez firmę analityczno-badawczą Zymetria na zlecenie domu sprzedaży mediów interaktywnych Mediafarm w kwietniu 2019 r., mieszaną techniką ilościową oraz jakościową. Zastosowano wywiady internetowe na próbie ponad 500 respondentów, reprezentatywnej dla populacji grupy rodziców polskich dzieci w wieku 3-12 lat, oraz wywiady etnograficzne i wywiady grupowe z dziećmi w wieku 8-12 lat.

 

Newsletter WirtualneMedia.pl w Twojej skrzynce mailowej

Dołącz do dyskusji: Trzy czwarte dzieci korzysta ze smartfonów. Spada popularność telewizji (wideo)

4 komentarze
Publikowane komentarze są prywatnymi opiniami użytkowników portalu. Wirtualnemedia.pl nie ponosi odpowiedzialności za treść opinii. Jeżeli którykolwiekz postów na forum łamie dobre obyczaje, zawiadom nas o tym redakcja@wirtualnemedia.pl
User
Celna ocena
Nooo brawo, w końcu jakiś obiektywny artykuł o faktycznym stanie tzw. wielkich mediów. Tak, tak młode pokolenie od dawna nie sięga po prasę , nie słucha radia a i telewizja jest oglądana sporadycznie. Niestety, ale tzw. czwarta władza sama do takiego stanu doprowadziła :)
odpowiedź
User
seba
zapomniano dodać, że dzieci do lat 18.

Telewizje jak nie wprowadzą możliwości oglądania wszystkiego przez "smartfona" w dłuższej perspektywie polegną.

Siostra swego czasu puszczała dzieciom bajki z youtube ale zaczeli ładować tam tyle reklam, że postawiła na netflixa.

Włączając tv dla dorosłych znaczy się informacyjne to bloki reklamowe przerywane informacjami i pogodą.
Włączając radio atakują nas tabletki i upławy
odpowiedź
User
Azolt
Leśne dziadki rządzą telewizjami i nie rozumieją co się dzieje. Widz wychowany na smartfonie nie wróci. Żeby skompensować straty ładują coraz więcej reklam, to powoduje odpływ widza, oni znowu jeszcze więcej reklam i znowu mniej widza i koło się zamyka
odpowiedź