TumbIr będzie usuwał z serwisu materiały erotyczne i pornograficzne

Serwis TumbIr zapowiedział, że od 17 grudnia 2018 roku będzie usuwał ze swojej platformy wszystkie treści o charakterze erotycznym i pornograficznym. Wcześniej pojawiły się oskarżenia o publikowanie w serwisie dziecięcej pornografii, a aplikacja TumbIra została usunięta ze sklepu App Store.

Udostępnij artykuł:

TumbIr to platforma mikroblogowa uruchomiona w 2007 r. przez Amerykanina Davida Karpa. Serwis pozwala na zamieszczanie m.in. tekstów, grafik oraz klipów wideo.

W 2013 r. TumbIr został kupiony za kwotę 1,1 mld dol. przez koncern Yahoo, z kolei po przejęciu Yahoo przez Verizon przeszedł na własność tej ostatniej spółki w ramach utworzonej wówczas firmy o nazwie Oath.

TumbIr od wielu lat był kojarzony przez internautów jako jedno ze źródeł materiałów o charakterze erotycznym i pornograficznym. Część użytkowników krytykowała serwis, który przymykał oczy na często brutalne treści przeznaczone dla dorosłych. Związany z tym kryzys przyszedł pod koniec listopada br., gdy po oskarżeniach o tolerowanie pornografii dziecięcej aplikacja TumbIra została usunięta z należącego do Apple internetowego sklepu App Store.

Teraz Jeff D'Onofrio, który po odejściu Davida Karpa, założyciela TumbIra został szefem serwisu zapowiedział, że począwszy od 17 grudnia br. treści o charakterze pornograficznym będę usuwane z platformy.

Według zapowiedzi rozpoznawaniem materiałów przeznaczonych dla dorosłych będzie się zajmował specjalny algorytm, który najpierw oflaguje zabroniony wpis, a następnie ukryje go przed użytkownikami serwisu. TumbIr zapowiada, że każdy internauta mający wątpliwości czy jego materiał został usunięty z słusznych powodów będzie miał możliwości odwołania się od tej decyzji.

W komunikacie Jeff D'Onofrio wyjaśnił, że amatorzy pornografii mogą znaleźć odpowiednie dla siebie treści w bardzo wielu miejscach w internecie i TumbIr nie musi być jednym z nich. Menedżer zapowiedział że platforma ma rozwijać się w innym niż dotąd kierunku stanowiąc źródło różnorodnych, wysokiej jakości treści przeznaczonych dla szerokiego grona odbiorców.

PRACA.WIRTUALNEMEDIA.PL

NAJNOWSZE WIADOMOŚCI

Tak zarabia Kanał Zero. O połowę więcej z reklam

Tak zarabia Kanał Zero. O połowę więcej z reklam

Chiński e-commerce wart już ponad 11 mld zł w Polsce. Rząd mówi o nierównej konkurencji

Chiński e-commerce wart już ponad 11 mld zł w Polsce. Rząd mówi o nierównej konkurencji

"Zaufany ekspert" Meta pomógł reporterowi Reutera uruchomić fałszywe reklamy

"Zaufany ekspert" Meta pomógł reporterowi Reutera uruchomić fałszywe reklamy

WPP Media wykorzystuje dane z YouTube do rozwoju marketingu influencerów

WPP Media wykorzystuje dane z YouTube do rozwoju marketingu influencerów

Hipercholesterolemia: przyczyny, objawy, leczenie
Materiał reklamowy

Hipercholesterolemia: przyczyny, objawy, leczenie

Ruszyła zimowa kampania promująca Południowy Tyrol

Ruszyła zimowa kampania promująca Południowy Tyrol