SzukajSzukaj
dołącz do nasFacebookGoogleLinkedinTwitter

TVL i Telewizja Echo mogą trafić na multipleks naziemny

Kanały TVL i Telewizja Dolnośląska Echo złożyły oferty w konkursie na operatora pięciu lokalnych multipleksów w woj. dolnośląskim i lubuskim - podał Urząd Komunikacji Elektronicznej.

TVL i Telewizja Echo mogą trafić na multipleks naziemny

TVL to lokalna stacja z Legnicko-Głogowskiego Okręgu Miedziowego. Z kolei Telewizja Dolnośląska Echo jest kontrolowana przez ATM Grupę i była w przeszłości producentem nadającej w tych regionach Telewizji Odra (należy ona obecnie do Cyfrowego Polsatu).

Konkurs został ogłoszony przez prezesa UKE 29 sierpnia br. Dotyczy rezerwacji częstotliwości z zakresu 470 - 790 MHz wykorzystywanych do emisji naziemnej telewizji cyfrowej na takich obszarach rezerwacji jak Świdnica/Wrocław (MUX L4), Gorzów Wlkp. 2 (MUX L5), Zielona Góra 1 (MUX L6), Głogów/Legnica/Lubin (MUX L7) oraz Jelenia Góra 1 (MUX L8).

W przeszłości na tych terenach w analogu nadawała Telewizja Odra. Zgodnie z warunkami konkursu będzie musiała ona emitować tam program do czasu wygaśnięcia jej koncesji analogowej. (do kwietnia 2015 roku). Telewizja Polsat nie zdecydowała się na wzięcie udziału w konkursie.

Dotąd uruchomiono w Polsce trzy lokalne multipleksy. MUX L3 zarządzany przez NTL Radomsko nadaje w Częstochowie, Kamieńsku i Tomaszowie Mazowieckim, MUX L2, zarządzany przez TVT - w Rybniku i Ornontowicach, zaś MUX L1, którego operatorem jest Telewizja Łużyce, emituje sygnał z nadajnika w miejscowości Nowa Karczma koło Lubania.

Newsletter WirtualneMedia.pl w Twojej skrzynce mailowej

Dołącz do dyskusji: TVL i Telewizja Echo mogą trafić na multipleks naziemny

1 komentarze
Publikowane komentarze są prywatnymi opiniami użytkowników portalu. Wirtualnemedia.pl nie ponosi odpowiedzialności za treść opinii. Jeżeli którykolwiekz postów na forum łamie dobre obyczaje, zawiadom nas o tym redakcja@wirtualnemedia.pl
User
swordfish
Telewizja Dolnośląska Echo? Ciekawe, czy o prawa do nazwy nie będzie upominać się Polcast, który był właśnie właścicielem TV Echo.
odpowiedź