SzukajSzukaj
dołącz do nasFacebookGoogleLinkedinTwitter

TVN i RMF FM najsilniejszymi markami medialnymi

Telewizja TVN i radio RMF FM są najsilniejszymi w Polsce markamimedialnymi - wynika z badania przeprowadzonego przez Millward BrownSMG/KRC na zlecenie Presspublica. W czołowej dziesiątce zestawieniajest tylko jeden tytuł prasowy - "Gazeta Wyborcza", a najwyżejnotowany serwis internetowy - Onet.pl - zajmuje dopiero 23.miejsce.

TVN okazała się najsilniejszą w Polsce marką medialną,wyprzedzając ubiegłorocznego lidera - radio RMF FM, które zajęło wzestawieniu drugie miejsce. Oprócz tego w pierwszej dziesiątceznalazły się związane z tą telewizją stacje TVN24 i TVN7. TVNokazała się bezkonkurencyjna pod względem wartości postrzeganejprzez respondentów, natomiast świadomość tej stacji jest nadalniższa od dłużej obecnych na rynku TVP1, TVP2 i Polsatu.

smgkrc

Ogółem w czołowej dziesiątce rankingu najsilniejszych polskichmarek medialnych znalazło się sześć stacji telewizyjnych, trzyrozgłośnie radiowe i tylko jeden tytuł prasowy - "Gazeta Wyborcza".Tygodnikiem, którego marka ma największą moc, jest "Tele Tydzień"(11. miejsce, 580 pkt), natomiast osiągający największą sprzedaż"Fakt" jest w rankingu dopiero 22. (500 pkt) - niżej niż"Rzeczpospolita", "Dziennik" i "Gazeta Prawna" (odpowiednio: 15.,16., i 17. pozycja). Najsilniejszą markę wśród tygodników opinii ma"Wprost" (14. miejsce, 531 pkt), a wśród czasopism dla kobiet -"Claudia" (19. miejsce, 523 pkt). Najwyżej notowany brandinternetowy - Onet.pl - zajął dopiero 23. miejsce (499 pkt), cowynika z relatywnie niskiego poziomu dostępu do sieci w Polsce.

W przeprowadzonym przez Millward Brown SMG/KRC na zleceniePresspublica badaniu mocy polskich marek medialnych wzięło udział1200 osób powyżej 15 roku życia. Respondenci nie tylko ocenialifirmy z tej branży w sześciu kategoriach uwzględnionych w powyższejtabeli, lecz także odpowiadali, czy sami korzystają z danej marki,polecają ją innym i planują jej zakup.

Dołącz do dyskusji: TVN i RMF FM najsilniejszymi markami medialnymi

0 komentarze
Publikowane komentarze są prywatnymi opiniami użytkowników portalu. Wirtualnemedia.pl nie ponosi odpowiedzialności za treść opinii. Jeżeli którykolwiekz postów na forum łamie dobre obyczaje, zawiadom nas o tym redakcja@wirtualnemedia.pl