SzukajSzukaj
dołącz do nas Facebook Google Linkedin Twitter

TVN liderem oglądalności w prime-time, Polsat przed TVP2 i TVP1

Pozycję lidera oglądalności rynku telewizyjnego w prime-time w marcu 2018 roku zajął TVN. Dalsze miejsca należały odpowiednio do: Polsatu, TVP2 i TVP1 - raport portalu Wirtualnemedia.pl.

fot. Shutterstock.com Article

W marcu 2018 roku pozycję lidera rynku telewizyjnego wśród wszystkich widzów oglądających telewizję w prime-time (czyli od godz. 19.00 do 23.00) zajął TVN. Średni dobowy udział tego kanału wyniósł 12,76 proc. W porównaniu do marca 2017 roku zwiększył się on o 0,47 proc. - wynika z danych Nielsen Audience Measurement, udostępnionych portalowi Wirtualnemedia.pl przez jednego z nadawców.

Wiceliderem był Polsat, którego udział w analizowanym okresie wyniósł 11,91 proc. (przed rokiem było to również 11,91 proc.).

Podium uzupełnia TVP2. Średni dobowy wynik tej stacji zwiększył się o 0,17 proc. do 11,82 proc.

Na czwartej lokacie znalazła się TVP1, której udział wyniósł 10,52 proc., po spadku o 0,38 proc.

Łączny udział czterech głównych stacji w kwietniu br. wyniósł 47,01 proc., podczas gdy rok wcześniej było to 46,97 proc. Dla porównania dobowy sumaryczny udział tzw. „wielkiej czwórki” wyniósł w zeszłym miesiącu 41,01 proc. (po wzroście z 41,02 proc.). Oznacza to, że w paśmie wieczornym główne kanały mają silniejszą pozycję w rynku, niż w ujęciu całodobowym.

W grupie komercyjnej 16-49 liderem też był TVN. Średni udział tej stacji zanotował wzrost wynoszący 0,57 proc. do 15,93 proc.

Wynik drugiego Polsatu zmalał o 0,07 proc. do 13,35 proc.

Trzecia była tutaj Dwójka (do góry o 0,60 proc. do 10,11 proc. udziału), a czwarta - Jedynka (strata o 0,58 proc. do 6,84 proc.).

Wśród widzów w grupie komercyjnej i mieszkających w dużych miastach liczących powyżej 100 tys. mieszkańców swoją i tak już silną pozycję umocnił TVN (do góry o 0,95 proc. do 20,13 proc.). Jeszcze bardziej wzrósł wynik tego kanału wśród widzów w grupie komercyjnej z dużych miast cechujących się wysokimi dochodami w swoich gospodarstwach domowych, które przekraczają 4,5 tys. zł netto (+ 1,81 proc. do 20,24 proc.).

Newsletter WirtualneMedia.pl w Twojej skrzynce mailowej

Dołącz do dyskusji: TVN liderem oglądalności w prime-time, Polsat przed TVP2 i TVP1

4 komentarze
Publikowane komentarze są prywatnymi opiniami użytkowników portalu. Wirtualnemedia.pl nie ponosi odpowiedzialności za treść opinii. Jeżeli którykolwiek z postów na forum łamie dobre obyczaje, zawiadom nas o tym redakcja@wirtualnemedia.pl
User
widz
No i SUPER 👌.. Świetnie TVN, tak trzymać.
18 19
odpowiedź
User
Fcb
Uuuuuuuu kurwskiemu piana z pyska pójdzie.
15 17
odpowiedź
User
ann
I co Jacuś,coś ci nie idzie ......i super !!!!!! TAK TRZYMAĆ TVN !!!!!!!
15 17
odpowiedź
User
tinktank
Kibice TVN u - tak was wtchowała ta wspaniała stacja. Knajactwo to komplement?
11 13
odpowiedź