SzukajSzukaj
dołącz do nasFacebookGoogleLinkedinTwitter

TVN liderem, ostro w dół TVP - zyskuje Puls i AXN

W maju br. największe wpływy z reklam wśród stacji telewizyjnychmiała TVN, która wyprzedziła Polsat. Na czele kanałów tematycznychznalazł się AXN (ostro w dół Polsat Sport), a stacja którazanotowała największy wzrost to TV Puls. Reklamodawcą numer byłUnilever.

Cennikowe wpływy z reklam TVN-u w maju br. wyniosły 291,7 mln złi były o 36,5 proc. wyższe niż w analogicznym miesiącu zeszłegoroku. Pozwoliło to stacji awansować na pierwszą pozycję w rankingunajlepiej zarabiających z reklamy telewizyjnej - wynika z danychTNS OBOP przygotowanych dla Wirtualnemedia.pl (dane powstały napodstawie oficjalnych cenników, nie obejmują rabatów).

Na drugim miejscu w zestawieniu znalazła się Telewizja Polsat,która zanotowała przychody reklamowe na poziomie 288,4 mln zł (o22,4 proc. więcej niż w maju 2007 roku).

Na trzeciej pozycji uplasowała się TVP 1 z kwotą 141,5 mln zł,czyli o 14,5 proc. niższą niż rok wcześniej.

Natomiast TVP 2 - czwarta w rankingu - odnotowała spadek wpływówz reklam z poziomu 119,9 mln zł do 93,3 mln zł.

Na piątym miejscu uplasował się kanał AXN z kwotą 31,5 mln zł.Stacja ta zyskał w maju br. aż 109,7 proc. w porównaniu do maja ub.r. i została nowym liderem wśród kanałów tematycznych.

AXN zdetronizował telewizję Polsat Sport, która spadła z piątejlokaty aż na siedemnastą, zanotowała bowiem zmniejszenie wpływów o64 proc. do 10,02 mln zł.

Największy relatywny wzrost przychodów reklamowych odnotowałaznajdująca się na siódmym miejscu w zestawieniu TV Puls, którejwpływy w maju br. wyniosły 26 mln zł, czyli o 303, 1 proc. więcejniż przed rokiem.


V 2008ZMIANA
TVN291 685 003 zł36,5%
Polsat288 372 924 zł22,4%
TVP1141 490 268 zł-14,5%
TVP293 259 863 zł-22,2%
AXN31 475 335 zł109,7%
TV427 623 215 zł41,8%
TVPuls26 543 398 zł303,1%
TVN 2421 906 185 zł20,4%
Jetix17 202 805 zł58,2%
TVN Siedem16 632 024 zł66,4%
4fun TV14 620 094 zł66,6%
Cartoon Network14 504 860 zł29,7%
Discovery13 288 785 zł50,4%
VIVA Polska12 855 500 zł-8,6%
MTV Polska12 687 735 zł-26,7%
TVP INFO10 367 230 zł3,8%
Polsat Sport10 029 945 zł-64,6%
Tele 510 006 767 zł-15,2%
National Geographic Channel8 553 500 zł102,0%
Hallmark8 343 295 zł159,9%

V 2007
Polsat235 619 847 zł
TVN213 684 277 zł
TVP1165 396 175 zł
TVP2119 866 870 zł
Polsat Sport28 348 400 zł
TV419 481 342 zł
TVN 2418 189 353 zł
MTV Polska17 299 855 zł
AXN15 009 906 zł
VIVA Polska14 065 050 zł
Tele 511 794 960 zł
Cartoon Network11 186 880 zł
Jetix10 871 867 zł
TVN Siedem9 996 383 zł
TVP INFO9 987 020 zł
Discovery8 833 845 zł
4fun TV8 775 920 zł
Polsat Zdrowie i Uroda7 605 811 zł
TVPuls6 585 587 zł
VH1 Polska6 402 725 zł


Top 20 reklamodawców
Unilever Polska, Procter and Gamble Operations Polska i L'orealPolska to firmy, które przeznaczyły najwięcej na reklamę wtelewizji w kwietniu br.


V 2008
UNILEVER POLSKA67 613 327 zł
PROCTER AND GAMBLE OPERATIONS POLS51 607 401 zł
L`OREAL POLSKA24 701 861 zł
POLSKA TELEFONIA CYFROWA23 612 236 zł
NESTLE POLSKA23 465 337 zł
DANONE21 522 825 zł
RECKITT BENCKISER20 211 960 zł
PTK CENTERTEL20 051 377 zł
COCA-COLA POLAND SERVICES18 658 875 zł
MASPEX WADOWICE17 501 540 zł
GRUPA ŻYWIEC16 645 707 zł
COLGATE - PALMOLIVE16 437 240 zł
POLKOMTEL14 774 266 zł
HENKEL14 683 803 zł
NIVEA POLSKA13 292 622 zł
P413 231 041 zł
AXA UBEZPIECZENIA - AVANSSUR12 961 227 zł
FRITO LAY POLSKA12 924 970 zł
WRIGLEY'S11 602 425 zł
USPHARMACIA11 429 595 zł

V 2007
UNILEVER - BESTFOODS62 450 319 zł
POLKOMTEL33 319 607 zł
PTK CENTERTEL27 463 046 zł
POLSKA TELEFONIA CYFROWA26 910 465 zł
NESTLE POLSKA26 697 935 zł
DANONE23 767 896 zł
PROCTER AND GAMBLE OPERATIONS POLS19 959 667 zł
GRUPA ŻYWIEC18 295 108 zł
L`OREAL POLSKA17 795 254 zł
HENKEL16 195 362 zł
MASTER FOODS POLSKA15 517 115 zł
KOMPANIA PIWOWARSKA14 766 825 zł
USPHARMACIA14 593 016 zł
ZBYSZKO14 119 585 zł
NIVEA POLSKA12 542 821 zł
GILLETTE POLAND11 908 294 zł
COCA - COLA COMPANY11 493 315 zł
AGORA S.A.9 990 142 zł
P49 842 921 zł
RECKITT BENCKISER9 767 520 zł

Dołącz do dyskusji: TVN liderem, ostro w dół TVP - zyskuje Puls i AXN

0 komentarze
Publikowane komentarze są prywatnymi opiniami użytkowników portalu. Wirtualnemedia.pl nie ponosi odpowiedzialności za treść opinii. Jeżeli którykolwiekz postów na forum łamie dobre obyczaje, zawiadom nas o tym redakcja@wirtualnemedia.pl