SzukajSzukaj
dołącz do nasFacebookGoogleLinkedinTwitter

TVN Media ma już 40 proc. rynku telewizyjnego, Atmedia spadają poniżej 3 proc.

Udział w rynku oglądalności TVN Media wraz z kanałami, które od 2014 roku trafią do portfolio tego brokera przekracza już 40 proc. Natomiast wynik Atmediów, po utracie czterech grup kanałów tematycznych, spada poniżej 3 proc. - wynika z analizy Wirtualnemedia.pl.

Andrzej Karasowski, dyrektor Premium TV, fot. TVNAndrzej Karasowski, dyrektor Premium TV, fot. TVN

Z danych Nielsen Audience Measurement wynika, że w październiku br. liderem rynku oglądalności w grupie 16-49, na której planowane są kampanie reklamowe, jest TVN Media. Kanały reprezentowane przez tego brokera miały w zeszłym miesiącu 35,80 proc. udziału w rynku.

Na drugim miejscu znalazł się Polsat Media z udziałem wynoszącym 25,17 proc. Trzecia jest Telewizja Polska z wynikiem 22,58 proc. Czwarte miejsce zajmują Atmedia, których udział wynosi 7,42 proc. Broker ten od października br. stracił na rzecz TVN Media trzy kanały Disneya. Ranking zamyka firma Discovery Media z 2,76-proc. udziałem.

Biuro reklamy

Udział w rynku

TVN Media

35,80%

Polsat Media

25,17%

TVP

22,58%

Atmedia

7,42%

Discovery Media

2,76%

Jednak prawdziwe zmiany czekają rynek telewizyjny od stycznia. Wówczas Discovery przestanie obsługiwać swoje kanały. Trafią one do portfolio TVN Media, która przejmie też od Atmediów stacje FOX International Channels Poland (m.in. FOX i National Geograhic Channel, więcej na ten temat) i SPT Networks (m.in. AXN, dowiedz się więcej). Z kolei z Atmediów do Polsat Media przeniosą się stacje Universal Networks International (m.in. 13 ulica). Atmedia stracą też kanały Eska TV i Polo TV, które obsługiwać będzie IDMNet, broker kontrolującej te stacje Grupy ZPR (poznaj szczegóły).

>>> TVN i Polsat pozyskują stacje Atmediów w obronie przed spadkiem oglądalności (opinie)

Odnosząc te zmiany do danych za październik br. udział TVN Media rośnie do 40,60 proc. Polsat Media ma niewiele więcej niż obecnie, bo 25,64 proc. Nie zmienia się wynik TVP (22,58 proc.). Natomiast udział Atmedia to już jedynie 2,91 proc. (bez danych Stopklatki TV, która ma ruszyć w lutym). Nie są one jednak najmniejszym biurem reklamy, bo ostatnia pozycja należy do IDMNet z wynikiem na poziomie 2 proc. (kanał ten poza Eska TV i Polo TV ma obsługiwać też planowaną stację Fokus TV, która ruszy wiosną 2014 roku).

Biuro reklamy

Udział w rynku

TVN Media

40,60%

Polsat Media

25,64%

TVP

22,58%

Atmedia

2,91%

IDMNet

2,00%

Prezentowany podział biur reklamy oparty jest o dane Nielsen Audience Measurement za październik 2013 roku w grupie 16-49 i opiera się na podanych dotąd publicznie informacjach o planowanych od 2014 roku zmianach w portfoliach brokerów. W portfolio TVN Media ujęto wszystkie stacje Canal+.

Dołącz do dyskusji: TVN Media ma już 40 proc. rynku telewizyjnego, Atmedia spadają poniżej 3 proc.

4 komentarze
Publikowane komentarze są prywatnymi opiniami użytkowników portalu. Wirtualnemedia.pl nie ponosi odpowiedzialności za treść opinii. Jeżeli którykolwiekz postów na forum łamie dobre obyczaje, zawiadom nas o tym redakcja@wirtualnemedia.pl
User
sandii
TVN będzie miało w ATV 40% ale w GRP to już 45%. TVP+Polsat+TVN to razem ponad 95% w rynku GRP.
odpowiedź
User
Marcin Boroszko
https://www.youtube.com/watch?v=xw_OEU2U4W8
odpowiedź
User
note2.0elo
Marcin Boroszko, to wyjątkowo butny i arogancki człowiek. Jeden z swoich felietonów spuentował - parafrazując - nie boję się o przyszłość Atmediów, a piłka wciąż jest w grze. Panie Boroszko zgadzam się z tym stwierdzeniem w całej rozciągłości - z jednym tylko ale - Pan już nie gra na boisku, a nawet nie obserwuje meczu z trybun. Możesz Pan sobie co najwyżej ponarzekać w domu przed telewizorem przygryzając czipsy i popijając piwko.
odpowiedź