SzukajSzukaj
dołącz do nas Facebook Google Linkedin Twitter

TVN postawi na produkcję programów do internetu

Markus Tellenbach, prezes Grupy TVN, zapowiada, że stacja postawi na produkcję programów do emisji tylko w internecie. Pierwsze z nich zobaczymy już jesienią br.

Markus Tellenbach, prezes zarządu i dyrektor generalny TVN (fot. TVN / Krzysztof Dubiel) Article

- Widzimy, że użytkownicy internetu mają inne oczekiwania od widzów telewizji linearnej. Naszym zadaniem będzie znaleźć na tym wczesnym etapie sposób na ekonomiczne produkowanie programów tylko do oglądania online - mówi Markus Tellenbach pytany o plany firmy dotyczące wideo w sieci. Zapowiedział, że jeszcze w tym roku spółka zrealizuje w tym obszarze pierwsze projekty.

TVN w ostatnich latach produkował już programy do emisji tylko w sieci, ale były to głównie spin-offy produkcji z głównej anteny jak np. „Kuchenne rewolucje - powroty” nawiązujące do „Kuchennych rewolucji” Magdy Gessler, „Lekarze po godzinach”, powiązani z serialem „Lekarze”, czy serial „Julia 2”, będący kontynuacją telenoweli „Julia”.

Nad rozwojem kontentu do sieci pracuje departament digital & e-commerce TVN, który w ostatnim czasie został znacznie rozbudowany i jest obecnie oczkiem w głowie kierownictwa firmy. W poniedziałek jego dyrektor Christian Anting został powołany do zarządu TVN.

Grupa TVN poza Player.pl materiały wideo udostępnia też w serwisie tvn.pl, portalu tvn24.pl i witrynach innych kanałów, dodatkowo materiały newsowe są dystrybuowane przez Agencję TVN na strony innych wydawców. Z raportu finansowego spółki wynika, że liczba materiałów odtworzonych w ramach oferty online TVN w I półroczu br. wyniosła 600 mln, co oznacza wzrost aż o 63 proc. względem I półrocza ub.r. Przychody TVN z usług online wideo w tym okresie wzrosły o 9 proc.

Z danych stacji wynika, że wiosną użytkownicy serwisu Player.pl korzystali z niego średnio miesięcznie przez osiem godzin. 50 proc. ruchu na stronach TVN z materiałami wideo pochodziło z przeglądarek, 30 proc. z telewizorów Smart TV, a 20 proc. z urządzeń mobilnych.

W maju br. serwisy internetowe Grupy TVN zanotowały łącznie 7,17 mln użytkowników i 207,8 mln odsłon krajowych, a sam Player.pl - 2,1 mln użytkowników i 43,4 mln odsłon krajowych (według Megapanelu PBI/Gemius - zobacz jego pełne wyniki).

Newsletter WirtualneMedia.pl w Twojej skrzynce mailowej

Dołącz do dyskusji: TVN postawi na produkcję programów do internetu

5 komentarze
Publikowane komentarze są prywatnymi opiniami użytkowników portalu. Wirtualnemedia.pl nie ponosi odpowiedzialności za treść opinii. Jeżeli którykolwiek z postów na forum łamie dobre obyczaje, zawiadom nas o tym redakcja@wirtualnemedia.pl
User
ekspert
No to jak Christian idzie do góry to starzy "enkowicze " razem z nim ....
15 8
odpowiedź
User
toni
Kto jeszcze ogląda rozczorchany łeb gessler?
10 17
odpowiedź
User
Bob
Hmm... Pamiętam, że serial "Julia" cieszył się większą popularnością w sieci niż TV. Player.pl zyskuje na popularności, jeżeli zainwestują w wysokobudżetowe produkcje w internecie, to przyszłość należy do nich.
15 10
odpowiedź
User
lradio
Prezentacja jesiennej ramówki była okropnie niestrawna. Edward Miszczak zarzucił widzów liczbami. Pojawiły się elementy telewizyjnego żargonu łączone na przemian ze słownictwem "pokolenia tabletów i smartfonów". Każdy mówca (a zakładam, że takim powinien być Miszczak) powinien wiedzieć, że o wiele lepiej zabrzmi: "Do naszych dorosłych widzów dołączyli również młodsi, zapewne to rodzice z dziećmi", albo "Nasi widzowie są z nami codziennie tyle ile trwają dwa średniej długości filmy" Usłyszeliśmy za to o udziałach w rynku w grupach wiekowych, wzroście czasu oglądalności w relacji z analogicznym okresem sprzed 4,5 lat... Kompletny brak przygotowania.
19 8
odpowiedź
User
Misia
Ja bym chciała wiedzieć ile procent czasu obejrzanych programów w playerze stanowią bajki. Domyślam się tylko, z doświadczeń własnych i znajomych, że jakieś 50% :)
8 8
odpowiedź