SzukajSzukaj
dołącz do nasFacebookGoogleLinkedinTwitter

TVN: "Szpieg" przegrał z konkurencją

Wyemitowany przez TVN sześcioodcinkowy serial Bogdana Rymanowskiego"Szpieg" miał mniej widzów niż programy pokazywane w tym samymczasie przez konkurencyjne stacje.

TVN:

Średnia oglądalność emitowanego we czwartki o 21.30 serialuwyniosła 1,57 mln widzów - wynika z danych AGB Nielsen MediaResearch przygotowanych dla Wirtualnemedia.pl. TVN w czasienadawania produkcji miał 11,98 proc. udziału w grupie 4+ i 10,17proc. w grupie 16-49. Rok wcześniej TVN w tym paśmie oglądało 2,28mln widzów, co dawało kanałowi odpowiednio 18,16 proc. i 17,78proc. udziału.

Wszyscy4+
16-49
DataAMRSHR %SHR %
19-06-20081 590 69112,05%9,14%
12-06-2008636 1663,89%2,08%
29-05-20081 656 26313,13%12,52%
22-05-20081 575 87712,67%10,97%
15-05-20081 738 78814,82%14,07%
08-05-20082 241 21318,02%15,58%
średnia1 572 71911,98%10,17%


Podczas nadawania "Szpiega" TVN była dopiero czwartą stacją podwzględem gromadzonej widowni. Liderem pasma z oglądalnościąwynoszącą 4,28 mln osób był Polsat. Stacja emitowała wtedy główniefilmy fabularne, ale tak wysoki wynik dały jej pokazywane w dwaostatnie czwartki mecze Euro 2008, w tym spotkanie Polski z Austriątransmitowane 12 czerwca (wtedy "Szpieg" miał tylko 640 tys.,widzów, a mecz w Polsacie - 10,59 mln). Na drugim miejscu w tympaśmie znalazła się TVP 1 (2,33 mln, filmy i "Sprawa dlareportera), a na trzecim - TVP 2 (1,79 mln; gł. "Rodzina Trendych","Dr. House" i "Warto rozmawiać").


Wszyscy4+
StacjaAMRSHR %
Polsat4 281 69432,78%
TVP 12 332 80617,86%
TVP 21 789 96913,70%
TVN -Szpieg1 572 71911,98%


Przedstawiciele TVN przed wprowadzeniem "Szpiega" do emisjideklarowali, że produkcja została zrealizowana nie dla czystegozysku, ale dla idei. - To nie jest projekt na komercyjną antenę,ale jeśli TVP nie realizuje podobnych produkcji, musimy czasemprzejmować jej misję - tłumaczył wtedy Edward Miszczak, dyrektorprogramowy kanału.

Misyjność serialu Rymanowskiego dostrzec można także analizującprofil widowni produkcji. Najchętniej "Szpiega" oglądali bowiemmieszkańcy średnich i dużych miast oraz osoby ze średnim i wyższymwykształceniem. Poza tym wśród widzów dominowały kobiety i ludzieod 40. do 44. roku życia i powyżej pięćdziesiątki.



AFFADH %
PłećMężczyźni8339,94%

Kobiety11660,06%
Wiek4- 9120,74%

10-15322,46%

16 - 19332,07%

20 - 24322,84%

25 - 29655,54%

30 - 34907,09%

35 - 39835,59%

40 - 441207,85%

45 - 49947,25%

50 - 5413010,72%

55 - 5922215,99%

60+17431,87%
Wlk.miastaWieś6123,58%

< 50 tys.9121,72%

50-100 tys.11710,53%

100-200 tys.14511,58%

> 200 tys.15632,59%
ZawódTop management1159,53%

Pracownicyszczebla średniego12416,62%

Pracownicyfizyczni i rolnicy8316,21%

Emeryci17444,95%

Inne3912,69%
WykształceniePodstawowe9441,52%

Średnie13139,48%

Wyższe13215,79%

Inne233,20%


Na reklamach nadawanych wokół serialu TVN zarobiła 7,75 mln zł(dane cennikowe bez rabatów).

-
-
Newsletter WirtualneMedia.pl w Twojej skrzynce mailowej

Dołącz do dyskusji: TVN: "Szpieg" przegrał z konkurencją

0 komentarze
Publikowane komentarze są prywatnymi opiniami użytkowników portalu. Wirtualnemedia.pl nie ponosi odpowiedzialności za treść opinii. Jeżeli którykolwiekz postów na forum łamie dobre obyczaje, zawiadom nas o tym redakcja@wirtualnemedia.pl