SzukajSzukaj
dołącz do nasFacebookGoogleLinkedinTwitter

TVN wyprzedził Polsat na początku letniej ramówki. Mecz Polska-Grecja hitem tygodnia

W minionym tygodniu pozycja lidera oglądalności w rynku telewizyjnym należała do TVP1. Z kolei wśród widzów w grupie komercyjnej na pierwsze miejsce awansował TVN. Szczegóły w tradycyjnym podsumowaniu tygodnia.

Article

Udział liderującej TVP1 w okresie od 15 do 21 czerwca 2015 roku zmniejszył się o 1,34 pkt. proc. do 11,75 proc. - wynika z danych Nielsen Audience Measurement przygotowanych na zlecenie portalu Wirtualnemedia.pl.

Z trzeciej na drugą lokatę awansował TVN, którego udział w analizowanym okresie wzrósł o 0,63 pkt. proc. i wyniósł 10,39 proc. Na ostatniej pozycji podium uplasował się Polsat, który tydzień wcześniej był drugi. Wynik tej stacji to 10,26 proc., po spadku o 0,79 pkt. proc. Natomiast czwarte miejsce przypadło TVP2 (7,26 proc.; w dół o 1,69 pkt. proc.).

Wysokimi udziałami w rynku telewizyjnym w zeszłym tygodniu (na tle ostatnich paru tygodni) w zestawieniu top 20 pochwalić się mogły takie stacje jak: TVP Info (3,67 proc.; bez zmian), TV Puls (3,28 proc.; bez zmian), TVN7 (3,27 proc.; + 0,35 pkt. proc.), TV4 (3,25 proc.; + 0,25 pkt. proc.), Polsat 2 (1,62 proc.; + 0,26 pkt. proc.), Puls 2 (1,61 proc.; + 0,05 pkt. proc.), TTV (1,60 proc.; + 0,12 pkt. proc.), Polsat Sport (1,39 proc.; + 0,68 pkt. proc.), Polsat Sport News (1,38 proc.; + 0,58 pkt. proc.), TV6 (1,30 proc.; + 0,09 pkt. proc.), TVP Regionalna (1,18 proc.; + 0,09 pkt. proc.) i Polo TV (1,06 proc.; + 0,07 pkt. proc.).

Warto również zwrócić uwagę na fakt, że po raz pierwszy w historii prowadzenia badań telemetrycznych, wszystkie spośród dwudziestu czołowych stacji tygodniowego rankingu, przekroczyły 1 proc. udziału w rynku telewizyjnym.

Wszyscy 4+

08.06 - 14.06.2015 r.

15.06 - 21.06.2015 r.

Lp.

Stacja

AMR

SHR %

AMR

SHR %

1

TVP1

759 261

13,09%

712 670

11,75%

2

TVN

566 273

9,76%

630 283

10,39%

3

Polsat

640 701

11,05%

622 263

10,26%

4

TVP2

519 389

8,95%

440 393

7,26%

5

TVP INFO

212 601

3,67%

222 608

3,67%

6

TV PULS

190 071

3,28%

198 709

3,28%

7

TVN7

169 477

2,92%

198 426

3,27%

8

TV4

174 268

3,00%

196 896

3,25%

9

TVN24

194 535

3,35%

195 735

3,23%

10

Polsat2

78 855

1,36%

98 106

1,62%

11

Puls 2

90 259

1,56%

97 770

1,61%

12

TTV - Twoja Telewizja

85 967

1,48%

97 100

1,60%

13

TVP Seriale

83 522

1,44%

85 917

1,42%

14

Polsat Sport

41 259

0,71%

84 609

1,39%

15

Polsat Sport News

46 360

0,80%

83 499

1,38%

16

TV6

70 023

1,21%

78 756

1,30%

17

TVP Regionalna

63 192

1,09%

71 679

1,18%

18

TVP Rozrywka

58 546

1,01%

67 566

1,11%

19

Polsat News

71 398

1,23%

65 971

1,09%

20

Polo TV

57 248

0,99%

64 613

1,06%

W grupie 16-49 (docelowej dla stacji komercyjnych) z miejsca drugiego na pozycję lidera awansował TVN. Stacja ta zanotowała wzrost o 0,46 pkt. proc. do 11,89 proc. udziału. Na drugie miejsce spadł Polsat, którego udział zmniejszył się o 1,35 pkt. proc. do 11,60 proc.

Ostatnią pozycję podium zajęła Jedynka - udział tej stacji, po spadku o 0,54 proc., wyniósł 8,23 proc. Zaś czwartą lokatę zajęła Dwójka (w dół o 1,17 pkt. proc. do 6,65 proc.).

Wszyscy 16-49

08.06 - 14.06.2015 r.

15.06 - 21.06.2015 r.

Lp.

Stacja

AMR

SHR %

AMR

SHR %

1

TVN

262 754

11,43%

291 242

11,89%

2

Polsat

297 639

12,95%

284 253

11,60%

3

TVP1

201 521

8,77%

201 736

8,23%

4

TVP2

179 663

7,82%

163 045

6,65%

5

TV PULS

87 790

3,82%

97 847

3,99%

6

TV4

71 436

3,11%

88 169

3,60%

7

TVN7

69 010

3,00%

82 174

3,35%

8

TVN24

64 040

2,79%

62 026

2,53%

9

TTV - Twoja Telewizja

43 305

1,88%

49 522

2,02%

10

Puls 2

42 666

1,86%

45 400

1,85%

11

TV6

35 513

1,55%

41 479

1,69%

12

Polsat2

31 243

1,36%

39 121

1,60%

13

Polo TV

37 944

1,65%

38 901

1,59%

14

TVP Seriale

37 937

1,65%

35 729

1,46%

15

TVP INFO

32 281

1,40%

35 245

1,44%

16

Polsat Sport

11 857

0,52%

29 077

1,19%

17

Polsat Sport News

13 625

0,59%

27 523

1,12%

18

TVP Rozrywka

24 617

1,07%

26 221

1,07%

19

ATM Rozrywka

23 230

1,01%

25 497

1,04%

20

Eska TV

19 866

0,86%

23 012

0,94%

Newsletter WirtualneMedia.pl w Twojej skrzynce mailowej

Dołącz do dyskusji: TVN wyprzedził Polsat na początku letniej ramówki. Mecz Polska-Grecja hitem tygodnia

9 komentarze
Publikowane komentarze są prywatnymi opiniami użytkowników portalu. Wirtualnemedia.pl nie ponosi odpowiedzialności za treść opinii. Jeżeli którykolwiekz postów na forum łamie dobre obyczaje, zawiadom nas o tym redakcja@wirtualnemedia.pl
User
Telenowela
polsat ma aż 7 kanałów w pierwszej 20 :)
odpowiedź
User
Ws
Jeżeli pierwsza jest TVP 1 to trochę dziwny tytuł szczerze mówiąc
odpowiedź
User
nnnnnnnnnnnnnnnnn
nigdypisowcow w tv
odpowiedź
User
Marian
Ciekawe rozbieżności między tekstem, a tabelką.
"W grupie 16-49 (docelowej dla stacji komercyjnych) z miejsca drugiego na pozycję lidera awansował Polsat. Stacja ta zanotowała wzrost o 0,46 pkt. proc. do 11,89 proc. udziału. Na drugie miejsce spadł TVN, którego udział zmniejszył się o 1,35 pkt. proc. do 11,60 proc."
W tabelce dane są odwrotne.
Niech ktoś czasem z redakcji poczyta materiały, które są publikowane, bo w wielu znajdują się takie perełki :)
odpowiedź
User
janusz
Rzeczywiście są rozbieżności w treści artykułu i tabeli. Pozycja Polsatu jako lidera w ogóle by mnie nie zdziwiła, to jednak niezwykle popularna stacja, z ciekawą ofertą, dopasowaną do potrzeb przeciętnego Kowalskiego, więc chętnie oglądana. Polsat zresztą zwykle przoduje w takich rankingach.
odpowiedź