SzukajSzukaj
dołącz do nas Facebook Google RSS Twitter

TVN zwrócił żonie Urbana pieniądze z licytacji występu w „Szkle kontaktowym”. „Nie możemy służyć jako słup ogłoszeniowy”

W styczniu br. redakcja „Szkła kontaktowego” TVN24 prowadziła licytację występu w programie. Licytację zakończono wynikiem 30 800 zł, a cały dochód trafił na konto WOŚP. Występ wylicytowała Małgorzata Daniszewska, żona redaktora naczelnego tygodnika „Nie” Jerzego Urbana, która jednak nie pojawi się w „Szkle”. - Wszystkie pieniądze, które wpłacili zostały im zwrócone. Nie każdy potrafi się bawić, a my nie możemy oddawać naszych łamów po to, żeby ktoś reklamował swoje pismo - stwierdził Tomasz Sianecki.

Article

Licytacja była prowadzona za pośrednictwem Allegro Charytatywni. Do wylicytowania był jednorazowy występ w charakterze komentatora politycznego w programie „Szkło kontaktowe” w TVN24. Zwycięzca miał poprowadzić program z wybranym przez siebie prowadzącym - Tomaszem Sianeckim, Wojciechem Zimińskim lub Grzegorzem Markowskim. W ten sposób redakcja „Szkła” wsparła tegoroczną edycję Wielkiej Orkiestry Świątecznej Pomocy, ponieważ cały dochód wpłynął na konto Fundacji.

Aukcja zakończyła się wynikiem 30,8 tys. zł, a warunkiem wzięcia udziału w programie było wpłacenie wylicytowanej kwoty. Od połowy stycznia, kiedy rozstrzygnięto licytację, w „Szkle” nie pojawił się komentator, który przekazał pieniądze na WOŚP. Wywołało to zapytania od widzów.

Okazało się, że występ w odcinku wylicytowała Małgorzata Daniszewska, żona redaktora naczelnego tygodnika „Nie” Jerzego Urbana, która opłaciła aukcję. Jednak nie pojawi się ona w programie, ponieważ - jak poinformował w zeszły piątek prowadzący „Szkło kontaktowe” Tomasz Sianecki - jej mąż oczekiwał od redakcji zareklamowania tygodnika „Nie”.

- Wszystkie pieniądze, które wpłacili zostały im zwrócone. Nie każdy potrafi się bawić, a my nie możemy oddawać naszych łamów po to, żeby ktoś reklamował swoje pismo - stwierdził Tomasz Sianecki.

- Fantastyczny wynik, byliśmy z tego bardzo dumni. Do czasu, bo okazało się, że udział w programie wylicytowała pani Małgorzata Daniszewska, żona Jerzego Urbana - i nie ma w tym nic nadzwyczajnego, każdy mógł brać udział w licytacji. Niestety, teraz pan Urban oskarża nas o różne niecne rzeczy. Natomiast sytuacja jest następująca i chcielibyśmy to jak najkrócej powiedzieć, żeby się nie rozwodzić: „Szkło kontaktowe” jest programem publicystycznym, mamy nadzieję z lekką nutką ironii, ale nie jest programem reklamowym, nie możemy służyć jako słup ogłoszeniowy, a do tego mieliśmy się sprowadzać - podkreślał prowadzący.

Jerzy Urban napisał w „Nie” dwa tygodnie temu, że Tomasz Sianecki i Dominika Sekielska spotkali się z Małgorzatą Daniszewską w siedzibie TVN i zaproponowali wcześniejsze nagranie odcinka, a nie jej obecność w studiu na żywo. Według relacji naczelnego „Nie”, kobieta nie zgodziła się na to, więc Sianecki i Sekielska zapowiedzieli rozmowę z zarządem TVN.

Emisję programu pierwotnie zaplanowano na 8 marca. Małgorzata Daniszewska została poinformowana, że zarząd wyraził zgodę na występ na żywo, ale po podpisaniu odpowiednich dokumentów. Zobowiązywano ją m.in. do „niepropagowania działań sprzecznych z prawem, z polską racją stanu oraz postaw i poglądów sprzecznych z moralnością i dobrem społecznym; powstrzymania się od wypowiedzi, które zawierają treści nawołujące do nienawiści lub są dyskryminujące ze względu na rasę, niepełnosprawność, płeć, wyznanie lub narodowość, obrażające uczucia religijne, popierające radykalne postawy społeczne lub głoszące takie poglądy; nie podejmowania działań lub nie używania słów (lub gestów) powszechnie uznawanych za obraźliwe; nie prowadzenia jakiejkolwiek działalności kryptoreklamowej, komercyjnej, promocyjnej”.

Dodatkowo Daniszewska została poinformowana przez TVN, że nie zastosowanie się do powyższych zakazów spowoduje przerwanie audycji realizowanej na żywo. Niektórzy widzowie dzwonili do „Szkła” i dopytywali o finał sprawy.

Newsletter WirtualneMedia.pl w Twojej skrzynce mailowej

Dołącz do dyskusji: TVN zwrócił żonie Urbana pieniądze z licytacji występu w „Szkle kontaktowym”. „Nie możemy służyć jako słup ogłoszeniowy”

38 komentarze
Publikowane komentarze są prywatnymi opiniami użytkowników portalu. Wirtualnemedia.pl nie ponosi odpowiedzialności za treść opinii. Jeżeli którykolwiek z postów na forum łamie dobre obyczaje, zawiadom nas o tym redakcja@wirtualnemedia.pl
User
bolec
oj tam, troche reklamy nie szkodzi
24 25
odpowiedź
User
Polones Copue
Trochę reklamy, za trochę kasy. Za więcej kasy, może być trochę więcej.
No dobra, ale co z Owsiakiem - dostał te 30 tys. zł -> TVN, pokrył to z własnej kieszeni?
Czy też była licytacja, nie będzie kasy dla WOSP?
50 5
odpowiedź
User
ace
„zobowiązano do niepropagowania działań sprzecznych z prawem, z polską racją stanu". Przecież działania i fake newsy sprzeczne z polską racja stanu są chlebem powszednim tej telewizji.
91 51
odpowiedź
User
giez
Do pięt nie dorastają tej pani. Pętaki i tyle.
84 56
odpowiedź
User
Neo
Po co w ogóle wystawili na licytację udział w programie! Teraz wyszła prawda na jaw, jak TV manipuluje i oszukuje widza. Nie tylko TVN. Nie ma już miejsca na odważne poglądy w tej staroświeckiej skrzynce, która lata świetności ma już za sobą! Liczą się układy biznesowo-towarzyskie wzajemnej adoracji. Teraz autorzy i spikerzy Szkła kontaktowego sami stali się tematem do ironii i sarkazmu!
odpowiedź
User
Solar
W sumie czy to NIE czy TVN to żadna różnica...
60 61
odpowiedź
User
ogladacz
niech dadza swoim pracownikom takie cos do podpisania
52 44
odpowiedź
User
turbo
Hm , przeca mógł np.Suski wylicytować ? Wtopa TVN , powinni przewidzieć różne warianty. Obecnie się trochę mętnie zachowują....
63 4
odpowiedź
User
Gino
W całej sprawie nie chodzi o pieniądze, bo TVN zwrócił je pani Daniszewskiej ze swoich funduszy, więc WOŚP też nic nie stracił.
Chodzi o zasady, konsekwencję w działaniu i wiarygodność. Uważam, że Szklarze dużo stracili, zwłaszcza tej ostatniej. Tłumaczenie Red. Sianeckiego jest, moim zdaniem, słabiutkie. Piszę to jako fan Szklarzy. Zastanawiam się tylko, czy były, po tej sprawie. Myślałem, że takie rzeczy to zdarzają się tylko w kurwizji.
62 12
odpowiedź
User
on
„zobowiązano do niepropagowania działań sprzecznych z prawem, z polską racją stanu". Przecież działania i fake newsy sprzeczne z polską racja stanu są chlebem powszednim tej telewizji.

Podaj konkretne przykłady z minionego tygodnia. Czekam.....
19 22
odpowiedź
Zobacz więcej w kategorii: Reklamy / Marketing