SzukajSzukaj
dołącz do nasFacebookGoogleLinkedinTwitter

TVN24 błędnie przypisał pilotowi Jaka-40 wypowiedź o „Smoleńsku”, stacja tłumaczy to nieuwagą dziennikarza i przeprasza (wideo)

W relacji z premiery „Smoleńska” TVN24 błędnie przypisał wypowiedź o filmie Arturowi Wosztylowi, który 10 kwietnia 2010 był pilotem Jaka-40. Po tym jak Wosztyl wyraził oburzenie tą pomyłką, stacja wyjaśniła ją nieuwagą dziennikarza i przeprosiła.

Artur Wosztyl, fot. YouTubeArticle

Krótka wypowiedź widza poniedziałkowej premiery „Smoleńska” została pokazana w TVN24 we wtorek rano. Mężczyzna, wyglądający podobnie do pilota Artura Wosztyla, który 10 kwietnia 2010 sterował Jakiem-40 lądującym w Smoleńsku przed prezydenckim tupolewem, został zapowiedziany właśnie jako Wosztyl. Skrytykował ustalenia MAK-u, że tupolew rozbił się, ponieważ zszedł za nisko i uderzył w brzozę.

W piątek wieczorem Artur Wosztyl na swoim profilu facebookowym podkreślił, że nie udzielił żadnej wypowiedzi TVN24 podczas premiery filmu, a o wyemitowanym materiale dowiedział się od znajomych. - Może dla zdezorientowanych zadam pytanie, czy ktoś wie kim jest ten Pan, bo na pewno nie Arturem Wosztylem. Poddaję w wątpliwość profesjonalizm stacji TVN! - napisał.

 

- Jestem zaskoczony brakiem profesjonalizmu mediów, które kształtują opinię publiczną. Jestem zażenowany tym, że podaje się Polakom nieprawdę. Właśnie tak wygląda manipulacja i próba przedstawiania rzeczy przez media, które sympatyzują z pewnymi siłami politycznymi, a które odrzucają kilka groszy do tego, aby dyskredytować sam film, który poruszył mnie - stwierdził Wosztyl. - Polecam uwadze ten krótki film i jednocześnie mam nadzieję, że telewizja TVN naprawi swój błąd, albo celowe działanie - dodał, zamieszczając klip z wypowiedzią widza „Smoleńska”.

O błędzie TVN24 w piątek późnym wieczorem dyskutowali dziennikarze na Twitterze, poinformowały też o nim serwisy wPolityce.pl i Niezalezna.pl, sugerując, że stacja mogła popełnić manipulację.

W sobotę rano TVN24 wyemitował wyjaśnienie i przeprosiny w tej sprawie. - TVN24 przeprasza pana Artura Wosztyla za mylne przypisanie mu autorstwa wypowiedzi widza premiery filmu „Smoleńsk”, który na naszej antenie podkreślał naukowe podstawy filmu. Błąd powstał przez nieuwagę dziennikarza, który zasugerował się podobieństwem wypowiadającej się osoby do pana Wosztyla. Za błąd serdecznie raz jeszcze przepraszamy zainteresowanego oraz widzów - stwierdziła dziennikarka prowadząca poranne pasmo. Komunikat zamieszczono też na stronie internetowej stacji.

Według danych Nielsen Audience Measurement w sierpniu br. udział TVN24 w rynku telewizyjnym wynosił 3,87 proc. Natomiast wszystkie strony internetowe Grupy TVN zanotowały 8,65 mln realnych użytkowników i 194,8 mln odsłon (według badania Gemius/PBI).

Newsletter WirtualneMedia.pl w Twojej skrzynce mailowej

Dołącz do dyskusji: TVN24 błędnie przypisał pilotowi Jaka-40 wypowiedź o „Smoleńsku”, stacja tłumaczy to nieuwagą dziennikarza i przeprasza (wideo)

20 komentarze
Publikowane komentarze są prywatnymi opiniami użytkowników portalu. Wirtualnemedia.pl nie ponosi odpowiedzialności za treść opinii. Jeżeli którykolwiekz postów na forum łamie dobre obyczaje, zawiadom nas o tym redakcja@wirtualnemedia.pl
User
ujk
Co za szczęście że: "Dwa razy mniej Polaków ufa mediom publicznym niż prywatnym."
odpowiedź
User
tak jest
Tym się różni TVN od tego prawicowego ścier..., że oni już opublikowali przeprosiny i to na głównych antenach, a te prawaki czekały by na wyrok sondu i zamieściły przeprosiny tylko tam gdzie go najmniej osób przeczyta, lub nie opublikowały wcale.
odpowiedź
User
Zgroza
No to ich mają
odpowiedź
User
Realny
To dopiero na wlasnej skorze musial sie przekonac, ze TVN klamie? Kłamstwo to ich drugie imie!
odpowiedź
User
good night left side
Dno dna. Następnym razem niech pokażą Rzeplińskiego z wizytówką Jarka Kaczyńskiego.
odpowiedź