TVN24 w grudniu najbardziej opiniotwórczym medium w Polsce. Wirtualnemedia.pl w TOP3 w swojej kategorii

Stacja TVN24 zajęła pierwsze miejsce w grudniowej odsłonie rankingu IMM „Najbardziej opiniotwórcze media w Polsce”. Po raz pierwszy w ścisłej czołówce najczęściej cytowanych redakcji internetowych znalazły się Wirtualnemedia.pl.

jd
jd
Udostępnij artykuł:
TVN24 w grudniu najbardziej opiniotwórczym medium w Polsce. Wirtualnemedia.pl w TOP3 w swojej kategorii

W grudniu pozycję lidera rankingu najbardziej opiniotwórczych mediów trzeci raz z rzędu zajmuje TVN24 z wynikiem przeszło 4,2 tys. wzmianek. Na drugim miejscu podium znajduje się Onet, który awansował aż o cztery pozycje i uzyskał 3,6 tys. cytowań. Trzecie miejsce należy do “Gazety Wyborczej”, do informacji której inne media odnosiły się ponad 3,4 tys. razy.

##NEWS http://www.wirtualnemedia.pl/artykul/wirtualnemedia-pl-najbardziej-opiniotworcze-media-w-polsce-2023-roku-rzeczpospolita-wirtualna-polska ##

Historycznie wysokie, jedenaste miejsce (wzrost o trzy pozycje) w zestawieniu odnotowują Wirtualnemedia.pl, które w grudniu cytowano ponad 1,8 tys. razy. Nasz portal szeroko i na bieżąca relacjonował zmiany w mediach publicznych. Jako pierwszy podaliśmy m.in. informację, że Michał Rachoń, wcześniej związany z TVP, objął stanowisko dyrektora programowego Telewizji Republika. 

grafika

Wirtualnemedia.pl w TOP3 mediów internetowych

W grudniu Wirtualnemedia.pl po raz pierwszy znalazły się na podium najczęściej cytowanych mediów internetowych, z wynikiem 1847 cytowań. Wyprzedzają nas jedynie Onet i Wirtualna Polska.

grafika

Najbardziej opiniotwórcze media drukowane - „Gazeta Wyborcza”, „Rzeczpospolita” i „Fakt”  Pierwsze miejsce wśród najbardziej opiniotwórczych tytułów prasowych w grudniu zajmuje „Gazeta Wyborcza”, którą cytowano ponad 3,4 tys. razy. Na drugiej pozycji z wynikiem ponad 3,2 tys. powołań znajduje się Rzeczpospolita. Trzecią pozycję – z liczbą 2,2 tys. wzmianek – zajmuje „Fakt”.

grafika

W kategorii tygodników i dwutygodników miejsce pierwsze w grudniu zajęła „Viva” z liczbą 485 odwołań. Drugie miejsce w związku z awansem o dwie pozycje zajmuje „Do Rzeczy”.  Podium  zamyka „Wprost”, do informacji którego odnoszono się 370 razy.  

Pierwszą trójkę miesięczników i dwumiesięczników tworzą „Forbes”, „Press” i „Twój Styl”. 

Najbardziej opiniotwórcze telewizje i stacje radiowe TVN24 dzięki przeszło 4,2 tys. odwołaniom w innych mediach utrzymuje pozycję lidera wśród stacji telewizyjnych. Drugie miejsce należy do Polsat News z liczbą ponad 2,6 tys. powołań. Na trzecim miejscu – z liczbą ponad 2,1 tys. cytowań – znajduje się TVP Info.

grafika

Liderem stacji radiowych w rankingu IMM w grudniu było Radio ZET.  Drugie miejsce należy do RMF FM, na które inne media powoływały się ponad 2,3 tys. razy. Na trzeciej pozycji znajduje się natomiast Program I Polskiego Radia, który cytowano przeszło 1,2 tys. razy.

Business Insider i „Rzeczpospolita” na czele mediów o  profilu ekonomiczno–biznesowymBusiness Insider z liczbą 751 cytowań zajmuje pierwsze miejsce w rankingu portali biznesowych. Druga pozycja należy do Money, do którego odwoływano się 585 razy. Trzecia miejsce – z liczbą 158 cytowań – zajmuje Bankier.

grafika

Na czołowym miejscu podium najbardziej opiniotwórczych tytułów prasowych o profilu ekonomiczno–biznesowym pozostaje „Rzeczpospolita”, która wyprzedza „Dziennik Gazetę Prawną” oraz „Forbes”.

grafika

Media tematyczne w grudniu

Na czołowej pozycji rankingu mediów o tematyce zdrowotnej utrzymuje się Rynek Zdrowia, przed Medonetem i „Pulsem Medycyny”.

grafika

Grudzień to kolejny miesiąc, w którym TVP Sport znajduje się na pierwszej pozycji wśród najbardziej opiniotwórczych mediów sportowych. Kolejne miejsca na podium zajmują „Przegląd Sportowy” – 840 powołań i Meczyki – 813 cytowań.

grafika

Gazeta Krakowska liderem zestawienia mediów regionalnych W grudniu liderem wśród mediów regionalnych zostaje „Gazeta Krakowska”, która uzyskała 164 odwołania i tym samym awansowała z drugiej pozycji na pierwszą. Aż o cztery miejsca w górę przesunął się natomiast „Głos Wielkopolski” z 95 cytatami. Na trzeciej pozycji rankingu plasuje się „Gazeta Wrocławska” z liczbą 84 cytowań.

grafika

Ringier Axel Springer liderem wydawnictw  Pierwsze miejsce w rankingu najbardziej opiniotwórczych wydawnictw zajmuje grupa Ringier Axel Springer. Na drugim miejscu znajduje się Agora z liczbą ponad 7,8 tys. wzmianek. Ostatnie miejsce podium należy do Cyfrowego Polsatu z liczbą niespełna 5,8 tys. odwołań.

grafika

Analizę częstotliwości cytowań poszczególnych mediów przez inne media przeprowadzono na podstawie 57 828 przekazów pochodzących z monitoringu prasy, radia i telewizji oraz portali internetowych, w których pojawiały się cytowania ze wskazaniem nazwy mediów prasowych, serwisów internetowych, stacji radiowych i telewizyjnych lub tytuły ich programów.

PRACA.WIRTUALNEMEDIA.PL

NAJNOWSZE WIADOMOŚCI

Jakub Bujnik odchodzi z Wirtualnej Polski

Jakub Bujnik odchodzi z Wirtualnej Polski

X notuje pierwszy wyraźny wzrost przychodów za kadencji Muska. Strata wciąż obciąża wyniki

X notuje pierwszy wyraźny wzrost przychodów za kadencji Muska. Strata wciąż obciąża wyniki

Płatna telewizja wraca do łask? Pierwszy wzrost liczby abonentów od ośmiu lat

Płatna telewizja wraca do łask? Pierwszy wzrost liczby abonentów od ośmiu lat

Influencerom spadają zasięgi. To skutek nowego prawa

Influencerom spadają zasięgi. To skutek nowego prawa

CyberRescue pomoże klientom Banku Pekao uniknąć cyberoszustwa przed świętami
Materiał reklamowy

CyberRescue pomoże klientom Banku Pekao uniknąć cyberoszustwa przed świętami

Zbigniew Parafianowicz w Wirtualnej Polsce. Koniec współpracy z Onetem

Zbigniew Parafianowicz w Wirtualnej Polsce. Koniec współpracy z Onetem