SzukajSzukaj
dołącz do nasFacebookGoogleLinkedinTwitter

TVP 1 liderem - rośnie rynek reklamy telewizyjnej

W lutym 2010 roku liderem wpływów reklamowych była TVP 1. Stacja zarobiła cennikowo 171 mln zł, drugie miejsce przypadło Polsatowi. Wśród stacji tematycznych na pierwszym miejscu znalazła się VIVA. Najwięcej na reklamę wydały Unilever, Polkomtel i Nestle.

Wpływy z reklam TVP 1 w lutym 2010 r. wyniosły 171 mln zł i były o 43 proc. wyższe niż w analogicznym okresie zeszłego roku - pokazują przygotowane dla Wirtualnemedia.pl dane TNS OBOP, które powstały na podstawie oficjalnych cenników i nie obejmują rabatów.

Na drugim miejscu w zestawieniu znalazła się Telewizja Polsat, która zanotowała przychody reklamowe na poziomie 167  mln zł (o 16 proc. więcej niż w 2009 roku).

Na trzeciej pozycji uplasowała się TVN z kwotą 151 mln zł, czyli o 13,9 proc. wyższą niż rok wcześniej. Natomiast TVP 2 odnotowała wzrost wpływów z reklam o 21 proc. do poziomu 96 mln zł.

Piątą lokatę zajęła stacja VIVA Polska, która była jednocześnie liderem kanałów tematycznych. Jej przychody wyniosły 42 mln zł i były o 59 proc. wyższe niż rok temu.

 II 2010ZMIANA
TVP1171 250 562 zł43,3%
Polsat167 778 780 zł16,1%
TVN151 673 944 zł13,9%
TVP296 220 864 zł21,5%
VIVA Polska41 979 735 zł59,1%
TV Puls40 014 817 zł150,1%
AXN39 678 095 zł69,7%
4fun TV31 891 745 zł524,9%
MTV Polska25 246 265 zł79,9%
TVN 2419 462 248 zł63,2%
Discovery18 767 450 zł103,8%
TV415 828 766 zł-13,0%
TVN Siedem13 463 320 zł29,6%
TVP INFO11 796 438 zł36,9%
Jetix11 056 070 zł103,9%
VH1 Polska9 327 500 zł55,6%
TVN Style8 847 405 zł74,5%
Animal Planet8 670 695 zł112,4%
National Geographic Channel7 933 895 zł48,7%
Hallmark7 625 310 zł16,5%

 

 II 2009
Polsat144 451 212 zł
TVN133 158 731 zł
TVP1119 474 566 zł
TVP279 223 485 zł
VIVA Polska26 383 855 zł
AXN23 384 553 zł
TV418 197 416 zł
TV Puls15 997 687 zł
MTV Polska14 031 645 zł
TVN 2411 923 638 zł
TVN Siedem10 385 078 zł
Discovery9 209 450 zł
TVP INFO8 619 390 zł
Hallmark6 547 260 zł
Tele 56 240 184 zł
VH1 Polska5 995 850 zł
Jetix5 423 040 zł
National Geographic Channel5 337 105 zł
4fun TV5 103 173 zł
TVN Style5 071 232 zł


Unilever obronił pozycję lidera
Najwięcej na reklamę w telewizji wydały w lutym 2010 r. firmy Unilever, Polkomtel, Nestle, Danone i Ferrero.

 II 2010
UNILEVER POLSKA51 354 499 zł
POLKOMTEL41 316 917 zł
NESTLE POLSKA29 337 279 zł
DANONE27 142 523 zł
FERRERO POLSKA27 073 018 zł
PTK CENTERTEL24 986 627 zł
US PHARMACIA22 667 582 zł
L'OREAL POLSKA19 205 894 zł
PROCTER AND GAMBLE OPERATIONS POLS19 119 128 zł
POLSKA TELEFONIA CYFROWA18 848 328 zł
AFLOFARM17 511 263 zł
TELEKOMUNIKACJA POLSKA16 664 362 zł
GLAXOSMITHKLINE CONSUMER HEALTHCAR15 487 019 zł
HENKEL14 373 313 zł
P412 045 708 zł
DR. OETKER10 775 391 zł
NOVARTIS POLAND9 839 356 zł
RECKITT BENCKISER HEALTHCARE9 749 259 zł
KRAFT FOODS8 878 292 zł
ALTANA PHARMA8 731 726 zł
  
 II 2009
UNILEVER POLSKA30 883 426 zł
NESTLE POLSKA29 313 926 zł
PROCTER AND GAMBLE OPERATIONS POLS23 200 556 zł
POLKOMTEL18 316 242 zł
L'OREAL POLSKA16 126 817 zł
DANONE15 588 055 zł
FERRERO POLSKA15 524 565 zł
GLAXOSMITHKLINE14 127 927 zł
POLSKA TELEFONIA CYFROWA12 510 140 zł
US PHARMACIA12 436 941 zł
PTK CENTERTEL12 043 645 zł
RECKITT BENCKISER11 590 665 zł
HENKEL11 048 115 zł
MARS POLSKA10 427 115 zł
RECKITT BENCKISER HEALTHCARE9 204 885 zł
NIVEA POLSKA8 925 292 zł
NOVARTIS POLAND6 723 889 zł
ING BANK ŚLĄSKI6 421 961 zł
KRAFT FOODS5 977 625 zł
LEK POLSKA5 898 809 zł


 

Dołącz do dyskusji: TVP 1 liderem - rośnie rynek reklamy telewizyjnej

8 komentarze
Publikowane komentarze są prywatnymi opiniami użytkowników portalu. Wirtualnemedia.pl nie ponosi odpowiedzialności za treść opinii. Jeżeli którykolwiekz postów na forum łamie dobre obyczaje, zawiadom nas o tym redakcja@wirtualnemedia.pl
User
wyrek
co za bzdury, TV Puls, kodowany AXN zarabia z reklam wiecej niz TVN 24, czy tv4??? Po co podawac dane oparte o cenniki? a gdzie 90 % rabaty?
odpowiedź
User
Prasoznawca
Hm, czy to ta sama TVP, która płacze, że potrzebuje wsparcia z abonamentu ?
odpowiedź
User
olo
TVN24 jest tak samo kodowany jak AXN i inne tematyki. Same spece tu jak widze :)
odpowiedź