SzukajSzukaj
dołącz do nas Facebook Google Linkedin Twitter

TVP 1 liderem - rośnie rynek reklamy telewizyjnej

W lutym 2010 roku liderem wpływów reklamowych była TVP 1. Stacja zarobiła cennikowo 171 mln zł, drugie miejsce przypadło Polsatowi. Wśród stacji tematycznych na pierwszym miejscu znalazła się VIVA. Najwięcej na reklamę wydały Unilever, Polkomtel i Nestle.

TVP 1 liderem - rośnie rynek reklamy telewizyjnej

Wpływy z reklam TVP 1 w lutym 2010 r. wyniosły 171 mln zł i były o 43 proc. wyższe niż w analogicznym okresie zeszłego roku - pokazują przygotowane dla Wirtualnemedia.pl dane TNS OBOP, które powstały na podstawie oficjalnych cenników i nie obejmują rabatów.

Na drugim miejscu w zestawieniu znalazła się Telewizja Polsat, która zanotowała przychody reklamowe na poziomie 167  mln zł (o 16 proc. więcej niż w 2009 roku).

Na trzeciej pozycji uplasowała się TVN z kwotą 151 mln zł, czyli o 13,9 proc. wyższą niż rok wcześniej. Natomiast TVP 2 odnotowała wzrost wpływów z reklam o 21 proc. do poziomu 96 mln zł.

Piątą lokatę zajęła stacja VIVA Polska, która była jednocześnie liderem kanałów tematycznych. Jej przychody wyniosły 42 mln zł i były o 59 proc. wyższe niż rok temu.

  II 2010 ZMIANA
TVP1 171 250 562 zł 43,3%
Polsat 167 778 780 zł 16,1%
TVN 151 673 944 zł 13,9%
TVP2 96 220 864 zł 21,5%
VIVA Polska 41 979 735 zł 59,1%
TV Puls 40 014 817 zł 150,1%
AXN 39 678 095 zł 69,7%
4fun TV 31 891 745 zł 524,9%
MTV Polska 25 246 265 zł 79,9%
TVN 24 19 462 248 zł 63,2%
Discovery 18 767 450 zł 103,8%
TV4 15 828 766 zł -13,0%
TVN Siedem 13 463 320 zł 29,6%
TVP INFO 11 796 438 zł 36,9%
Jetix 11 056 070 zł 103,9%
VH1 Polska 9 327 500 zł 55,6%
TVN Style 8 847 405 zł 74,5%
Animal Planet 8 670 695 zł 112,4%
National Geographic Channel 7 933 895 zł 48,7%
Hallmark 7 625 310 zł 16,5%

 

  II 2009
Polsat 144 451 212 zł
TVN 133 158 731 zł
TVP1 119 474 566 zł
TVP2 79 223 485 zł
VIVA Polska 26 383 855 zł
AXN 23 384 553 zł
TV4 18 197 416 zł
TV Puls 15 997 687 zł
MTV Polska 14 031 645 zł
TVN 24 11 923 638 zł
TVN Siedem 10 385 078 zł
Discovery 9 209 450 zł
TVP INFO 8 619 390 zł
Hallmark 6 547 260 zł
Tele 5 6 240 184 zł
VH1 Polska 5 995 850 zł
Jetix 5 423 040 zł
National Geographic Channel 5 337 105 zł
4fun TV 5 103 173 zł
TVN Style 5 071 232 zł


Unilever obronił pozycję lidera
Najwięcej na reklamę w telewizji wydały w lutym 2010 r. firmy Unilever, Polkomtel, Nestle, Danone i Ferrero.

  II 2010
UNILEVER POLSKA 51 354 499 zł
POLKOMTEL 41 316 917 zł
NESTLE POLSKA 29 337 279 zł
DANONE 27 142 523 zł
FERRERO POLSKA 27 073 018 zł
PTK CENTERTEL 24 986 627 zł
US PHARMACIA 22 667 582 zł
L'OREAL POLSKA 19 205 894 zł
PROCTER AND GAMBLE OPERATIONS POLS 19 119 128 zł
POLSKA TELEFONIA CYFROWA 18 848 328 zł
AFLOFARM 17 511 263 zł
TELEKOMUNIKACJA POLSKA 16 664 362 zł
GLAXOSMITHKLINE CONSUMER HEALTHCAR 15 487 019 zł
HENKEL 14 373 313 zł
P4 12 045 708 zł
DR. OETKER 10 775 391 zł
NOVARTIS POLAND 9 839 356 zł
RECKITT BENCKISER HEALTHCARE 9 749 259 zł
KRAFT FOODS 8 878 292 zł
ALTANA PHARMA 8 731 726 zł
   
  II 2009
UNILEVER POLSKA 30 883 426 zł
NESTLE POLSKA 29 313 926 zł
PROCTER AND GAMBLE OPERATIONS POLS 23 200 556 zł
POLKOMTEL 18 316 242 zł
L'OREAL POLSKA 16 126 817 zł
DANONE 15 588 055 zł
FERRERO POLSKA 15 524 565 zł
GLAXOSMITHKLINE 14 127 927 zł
POLSKA TELEFONIA CYFROWA 12 510 140 zł
US PHARMACIA 12 436 941 zł
PTK CENTERTEL 12 043 645 zł
RECKITT BENCKISER 11 590 665 zł
HENKEL 11 048 115 zł
MARS POLSKA 10 427 115 zł
RECKITT BENCKISER HEALTHCARE 9 204 885 zł
NIVEA POLSKA 8 925 292 zł
NOVARTIS POLAND 6 723 889 zł
ING BANK ŚLĄSKI 6 421 961 zł
KRAFT FOODS 5 977 625 zł
LEK POLSKA 5 898 809 zł


 

Newsletter WirtualneMedia.pl w Twojej skrzynce mailowej

Dołącz do dyskusji: TVP 1 liderem - rośnie rynek reklamy telewizyjnej

8 komentarze
Publikowane komentarze są prywatnymi opiniami użytkowników portalu. Wirtualnemedia.pl nie ponosi odpowiedzialności za treść opinii. Jeżeli którykolwiek z postów na forum łamie dobre obyczaje, zawiadom nas o tym redakcja@wirtualnemedia.pl
User
wyrek
co za bzdury, TV Puls, kodowany AXN zarabia z reklam wiecej niz TVN 24, czy tv4??? Po co podawac dane oparte o cenniki? a gdzie 90 % rabaty?
8 8
odpowiedź
User
Prasoznawca
Hm, czy to ta sama TVP, która płacze, że potrzebuje wsparcia z abonamentu ?
8 8
odpowiedź
User
olo
TVN24 jest tak samo kodowany jak AXN i inne tematyki. Same spece tu jak widze :)
8 8
odpowiedź
User
olo
TVN24 jest tak samo kodowany jak AXN i inne tematyki. Same spece tu jak widze :)
8 8
odpowiedź
User
k
zaczne płacic abonament tv jesli tvp zrezygnuje z reklam. nie da sie tego ogladac... 10min reklam pomiedzy programami...
8 8
odpowiedź