SzukajSzukaj
dołącz do nasFacebookGoogleLinkedinTwitter

TVP 2 więcej z reklam, Polsat i TVP 1 - mniej

W lipcu br. polskie stacje telewizyjne cennikowo zarobiły z reklam ponad 5 proc. mniej niż rok wcześniej. Spore spadki wpływów reklamowych zanotowały TVP 1i Polsat, za to wzrost osiągnęła TVP 2.

Z danychKantar Media (wcześniej Expert Monitor) przygotowanych dla portalu Wirtualnemedia.pl wynika, że cennikowe przychody reklamowe polskich stacji telewizyjnych bez autopromocji były w lipcu o 5,2 proc. niższe niż rok wcześniej. Przy uwzględnieniu autopromocji ten spadek był minimalnie większy, ponieważ wydatki na autopromocję zmniejszyły się w skali roku o 16,7 proc.

>>> Reklama radiowa o jedną trzecią w górę. Jedynka i Trójka dwa razy więcej

Wśród czołowych stacji minimalnie więcej niż rok wcześniej zarobiła z reklam TVN. Z kolei wpływy reklamowe TVP 2 były o 4,7 proc. wyższe. Za to Polsat zarobił na reklamach 10,1 proc. mniej niż w lipcu ub.r., a TVP 1 - 10,2 proc. mniej.

>>> Duży spadek TVN 24 i Polsat News, TVP 2 odrabia straty

Jeszcze większy spadek cennikowych wpływów reklamowych - 26,7 proc. - w skali roku zanotował AXN. Z kolei TV Puls w lipcu br. zarobiła z reklam tylko 40,8 proc. tego co rok wcześniej, a 4FunTv - jedynie 16,8 proc. W efekcie obie stacje wypadły z czołowej dziesiątki zestawienia.

>>> Reklama w I półroczu: Polsat i TVN więcej, TVP - mniej

 Z drugiej strony wpływy reklamowe TV 4 wzrosły w skali roku o 34,9 proc. Natomiast TVN 24 zarobiła z reklam o 8,8 proc. więcej niż w lipcu ub.r.

Cennikowe wpływy reklamowe stacji telewizyjnych (bez autopromocji)
 VII.2011VII.2010
Polsat142 595 956 zł158 648 490 zł
TVN129 637 629 zł129 455 496 zł
TVP 1111 669 726 zł124 411 154 zł
TVP 284 443 306 zł80 617 277 zł
Viva Polska33 495 460 zł34 663 030 zł
Discovery Channel25 699 450 zł27 027 820 zł
TVN 2424 585 306 zł22 598 681 zł
AXN21 179 517 zł28 895 796 zł
TV 418 103 319 zł13 424 556 zł
TVP Info13 775 869 zł13 865 794 zł
monitorowane tytuły razem765 732 249 zł807 443 768 zł
 
monitorowane stacje razem - z autopromocją770 761 042 zł813 481 904 zł
monitorowane tytuły razem - autopromocja5 028 793 zł6 038 136 zł


 

Dołącz do dyskusji: TVP 2 więcej z reklam, Polsat i TVP 1 - mniej

0 komentarze
Publikowane komentarze są prywatnymi opiniami użytkowników portalu. Wirtualnemedia.pl nie ponosi odpowiedzialności za treść opinii. Jeżeli którykolwiekz postów na forum łamie dobre obyczaje, zawiadom nas o tym redakcja@wirtualnemedia.pl