SzukajSzukaj
dołącz do nas Facebook Google Linkedin Twitter

TVP ABC liderem kanałów dziecięcych. Polsat JimJam podwoił udział w rynku

We wrześniu 2016 roku liderem oglądalności w segmencie kanałów dziecięcych było TVP ABC. Największym wzrostem w zestawieniu pochwalić się mógł Polsat JimJam, a na przeciwnym biegunie znalazł się BBC Cbeebies.

Article

Średni udział liderującego w rankingu kanału TVP ABC we wrześniu 2016 roku wyniósł 1,01 proc. - wynika z danych Nielsen Audience Measurement, udostępnionych przez jednego z nadawców. W porównaniu do września 2015 roku wynik ten zwiększył się o 62,90 proc.

Drugą pozycję zajął Nickelodeon, którego udział w analizowanym okresie jednak poszedł do góry o 15,25 proc. do 0,68 proc.

Podium uzupełnia Disney Junior, którego wynik w zeszłym miesiącu zwiększył się o 12,82 proc. i uplasował się na poziomie 0,44 proc. Przed rokiem stacja ta była czwarta.

Największym wzrostem udziału pochwalić się mogła stacja Polsat JimJam, której udział się podwoił do 0,18 proc. (kanał ten awansował z miejsca 12. na 10.).

Z kolei największy spadek odnotował BBC Cbeebies, który w zestawieniu spadł z lokaty 9. na 12. W badanym okresie wynik tego kanału zmniejszył się o 36,84 proc. do 0,12 proc. udziału.

Stacja

Wszyscy 4+

Dynamika

wrzesień 2015

wrzesień 2016

SHR %

SHR %

%

TVP ABC

0,62%

1,01%

62,90%

Nickelodeon

0,59%

0,68%

15,25%

Disney Junior

0,39%

0,44%

12,82%

Nick Jr

0,33%

0,38%

15,15%

Cartoon Network

0,56%

0,36%

-35,71%

MiniMini+

0,34%

0,35%

2,94%

Disney Channel

0,31%

0,33%

6,45%

Disney XD

0,26%

0,19%

-26,92%

Nickelodeon HD

0,19%

0,19%

0,00%

Polsat JimJam

0,09%

0,18%

100,00%

Boomerang

0,17%

0,14%

-17,65%

BBC Cbeebies

0,19%

0,12%

-36,84%

teleTOON+

0,09%

0,10%

11,11%

Wśród dzieci mających od 4 do 12 lat pierwsze miejsce wśród wszystkich stacji telewizyjnych w Polsce we wrześniu 2016 roku należało do Polsatu. Udział tego kanału w rynku telewizyjnym względem września 2015 roku zmniejszył się o 10,13 proc. i wyniósł 11,44 proc.

Na drugim miejscu uplasował się TVN, którego udział zmalał o 9,23 proc. i wyniósł 9,05 proc.

Oczko niżej znalazł się kanał TVP ABC, który rok wcześniej był szósty - będący najwyżej w zestawieniu kanał dziecięcy. Jego udział wzrósł o 70,39 proc. do 7,48 proc.

Czwarte miejsce (po spadku z trzeciego) zajął Nickelodeon, jednak zyskujący 30,04 proc. do 7,23 proc.

Pierwszą piątkę uzupełnia Puls 2. Kanał ten zanotował wzrost udziału o 14,82 proc. do 5,81 proc. Puls 2 to naziemna stacja, która nadaje wielogodzinne pasmo dla dzieci.

W pierwszej dziesiątce rankingu uplasowały się jeszcze takie stacje dziecięce, jak: Cartoon Network (4,02 proc. udziału; w dół o 25,97 proc.) i Nick Jr (3,95 proc. udziału; + 40,57 proc.).

Warto dodać, że w top 25 znalazły się wszystkie kanały dziecięce dostępne na rynku.

Stacja

Wszyscy 4-12

Dynamika

wrzesień 2015

wrzesień 2016

SHR %

SHR %

%

Polsat

12,73%

11,44%

-10,13%

TVN

9,97%

9,05%

-9,23%

TVP ABC

4,39%

7,48%

70,39%

Nickelodeon

5,56%

7,23%

30,04%

Puls 2

5,06%

5,81%

14,82%

Cartoon Network

5,43%

4,02%

-25,97%

Nick Jr

2,81%

3,95%

40,57%

TVP2

4,09%

3,59%

-12,22%

TV4

3,98%

3,39%

-14,82%

TVP1

3,90%

3,16%

-18,97%

Disney Junior

2,83%

3,11%

9,89%

MiniMini+

2,63%

2,90%

10,27%

TV Puls

2,76%

2,72%

-1,45%

Disney Channel

2,54%

2,63%

3,54%

Disney XD

2,55%

2,03%

-20,39%

TVN7

1,70%

1,97%

15,88%

Nickelodeon HD

1,55%

1,84%

18,71%

Boomerang

1,57%

1,29%

-17,83%

Polsat JimJam

0,63%

1,24%

96,83%

Polsat 2

1,02%

1,15%

12,75%

TTV

0,99%

1,12%

13,13%

Polo TV

1,24%

1,09%

-12,10%

TV6

1,12%

0,99%

-11,61%

teleTOON+

0,88%

0,98%

11,36%

BBC Cbeebies

1,50%

0,68%

-54,67%

TVN Style

0,50%

0,62%

24,00%

Eska TV

0,60%

0,54%

-10,00%

TVN24

0,42%

0,51%

21,43%

TVP Seriale

0,41%

0,49%

19,51%

Fokus TV

0,28%

0,46%

64,29%

Stopklatka

0,32%

0,41%

28,13%

TVP HD

0,23%

0,39%

69,57%

TVN Turbo

0,33%

0,36%

9,09%

TVP INFO

0,62%

0,35%

-43,55%

Polsat Play

0,41%

0,34%

-17,07%

ATM Rozrywka

0,34%

0,32%

-5,88%

Polsat Sport News

0,57%

0,32%

-43,86%

Polsat Film

0,49%

0,32%

-34,69%

Discovery Channel

0,33%

0,29%

-12,12%

TVP Rozrywka

0,45%

0,28%

-37,78%

Newsletter WirtualneMedia.pl w Twojej skrzynce mailowej

Dołącz do dyskusji: TVP ABC liderem kanałów dziecięcych. Polsat JimJam podwoił udział w rynku

9 komentarze
Publikowane komentarze są prywatnymi opiniami użytkowników portalu. Wirtualnemedia.pl nie ponosi odpowiedzialności za treść opinii. Jeżeli którykolwiek z postów na forum łamie dobre obyczaje, zawiadom nas o tym redakcja@wirtualnemedia.pl
User
Marcin
Gratulacje dla TVP ABC który rozgromił swoich konkurentów dobrymi i kultowymi animacjami. Dużym plusem jest fakt że stacja nadaje w DVB-T. Świetnie tą ofertę z animacjami uzupełnia PULS 2 :)
22 9
odpowiedź
User
qq
Gratulacje dla TVP ABC który rozgromił swoich konkurentów dobrymi i kultowymi animacjami. Dużym plusem jest fakt że stacja nadaje w DVB-T. Świetnie tą ofertę z animacjami uzupełnia PULS 2

Marcin, porównaj zasięgi i to ile czasu ABC zajęło dojście do tego wyniku. Przypomnij sobie jaki był wcześniej programming (dla dzisiejszych 40latków - 5, 10, 15 i inne programy z lamusa). obecna ramówka to świnka peppa, my little pony i masza - więc kontent komercyjny.
czyli (niestety) nie kultowe polskie kreskówki ale komercha - wygrywają zasięgiem. taka prawda - nie oceniam jakościowo. pozdrawiam!
17 13
odpowiedź
User
seba
Dzięki programingowi dla 40 latków na początku działalności przyciągnęli osoby, które to pilotem władają w domu
14 9
odpowiedź
User
qq
Dzięki programingowi dla 40 latków na początku działalności przyciągnęli osoby, które to pilotem władają w domu

seba. pilotem zasadniczo władają dzieci ;-)
15 8
odpowiedź
User
Kriss
Brawo Justa! Świetna robota... :)
12 9
odpowiedź