SzukajSzukaj
dołącz do nas Facebook Google Linkedin Twitter

TVP ABC nowym liderem kanałów dla dzieci, Disney Junior z największym spadkiem (szczegółowe dane dla grupy 4-12)

W lipcu 2016 roku na pozycję lidera oglądalności w segmencie kanałów dziecięcych awansowało TVP ABC. Największym wzrostem w zestawieniu pochwalić się mógł Polsat JimJam, a na przeciwnym biegunie znalazł się Disney Junior.

Article

Średni udział liderującego w rankingu kanału TVP ABC w lipcu 2016 roku wyniósł 0,86 proc. - wynika z danych Nielsen Audience Measurement, udostępnionych przez jednego z nadawców. W porównaniu do lipca 2015 roku wynik ten zwiększył się o 43,33 proc., a stacja ta na miejsce pierwsze awansowała z czwartego.

- Jest to efekt naszej konsekwentnej strategii programowej. Naszą ofertę formatujemy w zupełnie inny sposób niż dotychczas. Proponujemy widzom nowe atrakcyjne animacje oraz mądre i ciekawe audycje dla dzieci - mówi Justyna Karnowska, szefowa kanału TVP ABC.

Na drugą pozycję spadł Nickelodeon, którego udział w analizowanym okresie jednak poszedł do góry o 5 proc. do 0,84 proc.

Podium uzupełnia Cartoon Network, którego wynik w zeszłym miesiącu zmniejszył się o 8,20 proc. i uplasował się na poziomie 0,56 proc.

Największym wzrostem udziału, wynoszącym 46,15 proc., pochwalić się mogła stacja Polsat JimJam, której udział poszedł do góry do 0,19 proc. (kanał ten awansował z miejsca 12. na 11.).

Z kolei największy spadek odnotował Disney Junior, który w zestawieniu spadł z lokaty 2. na 4. W badanym okresie wynik tego kanału zmniejszył się o 28,13 proc. do 0,46 proc. udziału.

Stacja

Wszyscy 4+

Dynamika

lipiec 2015

lipiec 2016

SHR %

SHR %

%

TVP ABC

0,60%

0,86%

43,33%

Nickelodeon

0,80%

0,84%

5,00%

Cartoon Network

0,61%

0,56%

-8,20%

Disney Junior

0,64%

0,46%

-28,13%

Nick Jr

0,34%

0,44%

29,41%

MiniMini+

0,35%

0,42%

20,00%

Disney Channel

0,44%

0,33%

-25,00%

Disney XD

0,30%

0,23%

-23,33%

Nickelodeon HD

0,19%

0,23%

21,05%

Boomerang

0,26%

0,20%

-23,08%

Polsat JimJam

0,13%

0,19%

46,15%

BBC Cbeebies

0,19%

0,17%

-10,53%

teleTOON+

0,09%

0,10%

11,11%

Wśród dzieci mających od 4 do 12 lat pierwsze miejsce wśród wszystkich stacji telewizyjnych w Polsce w lipcu 2016 roku należało do Polsatu. Udział tego kanału w rynku telewizyjnym względem lipca 2015 roku zwiększył się o 1,55 proc. i wyniósł 9,82 proc.

Na drugim miejscu uplasował się TVN, którego udział wzrósł o 7,02 proc. i wyniósł 8,99 proc. Oczko niżej znalazł się Nickelodeon - będący najwyżej w zestawieniu kanał dziecięcy. Jego udział wzrósł o 16,47 proc. do 7,99 proc.

Czwarte miejsce (po awansie z ósmego) zajął kanał TVP ABC, zyskujący 60,22 proc. do 5,80 proc.

Pierwszą piątkę uzupełnia Puls 2, który rok wcześniej był czwarty. Kanał ten zanotował spadek udziału o 8,47 proc. do 5,73 proc. Puls 2 to naziemna stacja, która nadaje wielogodzinne pasmo dla dzieci.

W pierwszej dziesiątce rankingu uplasowały się jeszcze takie stacje dziecięce, jak: Cartoon Network (5,44 proc. udziału; do góry o 1,68 proc.), Nick Jr (4,13 proc. udziału; + 60,08 proc.) i Disney Junior (3,47 proc.; - 26,17 proc.).

Stacja

Wszyscy 4-12

Dynamika

lipiec 2015

lipiec 2016

SHR %

SHR %

%

Polsat

9,67%

9,82%

1,55%

TVN

8,40%

8,99%

7,02%

Nickelodeon

6,86%

7,99%

16,47%

TVP ABC

3,62%

5,80%

60,22%

Puls 2

6,26%

5,73%

-8,47%

Cartoon Network

5,35%

5,44%

1,68%

Nick Jr

2,58%

4,13%

60,08%

TV4

3,51%

3,62%

3,13%

Disney Junior

4,70%

3,47%

-26,17%

TVP1

3,69%

3,11%

-15,72%

MiniMini+

2,72%

3,07%

12,87%

TVP2

2,71%

2,55%

-5,90%

Disney Channel

3,38%

2,28%

-32,54%

Nickelodeon HD

1,50%

2,13%

42,00%

TV Puls

2,33%

2,11%

-9,44%

Disney XD

2,69%

2,05%

-23,79%

TVN7

1,48%

1,88%

27,03%

Boomerang

2,23%

1,87%

-16,14%

TTV

1,31%

1,25%

-4,58%

BBC Cbeebies

1,39%

1,18%

-15,11%

TV6

1,56%

1,14%

-26,92%

Polsat 2

0,95%

1,10%

15,79%

Polo TV

1,57%

1,03%

-34,39%

TVP INFO

0,71%

0,88%

23,94%

Polsat JimJam

0,62%

0,87%

40,32%

Eska TV

1,06%

0,81%

-23,58%

teleTOON+

0,87%

0,69%

-20,69%

TVP Seriale

0,39%

0,69%

76,92%

TVN24

0,55%

0,60%

9,09%

Polsat News

0,31%

0,46%

48,39%

TVN Style

0,52%

0,46%

-11,54%

ATM Rozrywka

0,62%

0,45%

-27,42%

Polsat Play

0,52%

0,45%

-13,46%

Fokus TV

0,42%

0,42%

0,00%

Stopklatka

0,57%

0,37%

-35,09%

TVN Turbo

0,41%

0,35%

-14,63%

Polsat Film

0,53%

0,33%

-37,74%

Discovery Channel

0,33%

0,32%

-3,03%

TVP Rozrywka

0,60%

0,32%

-46,67%

4FunTV

0,29%

0,31%

6,90%

 

Newsletter WirtualneMedia.pl w Twojej skrzynce mailowej

Dołącz do dyskusji: TVP ABC nowym liderem kanałów dla dzieci, Disney Junior z największym spadkiem (szczegółowe dane dla grupy 4-12)

6 komentarze
Publikowane komentarze są prywatnymi opiniami użytkowników portalu. Wirtualnemedia.pl nie ponosi odpowiedzialności za treść opinii. Jeżeli którykolwiek z postów na forum łamie dobre obyczaje, zawiadom nas o tym redakcja@wirtualnemedia.pl
User
ja
Tvp abc dostępne za darmo na stronie lub w polsacie,na taki art.czekam.NO ale to żeby był,to decyzja być musiiiiiiiii.
13 8
odpowiedź
User
fun_abc
jak sie masze i niedźiedzia puszcza, to widownia rośnie, a i stary się uchaha, bo to rewelacyjna bajka
13 8
odpowiedź
User
Mefista
Gołym okiem widać, że liderem jest Nickelodeon- numer jeden w grupie dzieciecej. Warto też nie pokazywać wyników na all day tylko w realnym czasie oglądania programów przez dzieci. Przekombinowane.
17 8
odpowiedź
User
widzka
I co z tego, że oglądalność tvp abc rośnie, jak pod auspicjami Karnowskiej od komercyjności aż kapie? Mierzejewska puszczała stare, sprawdzone programy z lat 90-tych i kilka udanych nowości takich jak "abc wszystko wie", które przez Karnowską zostały ubite. Porównać ABC Karnowskiej do ABC Mierzejewskiej, to jak fast fooda z Mc Donalds do smacznego domowego kotleta.
13 14
odpowiedź
User
TVP ABC
zobaczymy jak będzie z oglądalnością jak dzieciaki wrócą z kwater nad morzem, gdzie głównie jest TV naziemna,
8 10
odpowiedź