SzukajSzukaj
dołącz do nas Facebook Google Linkedin Twitter

TVP ABC ogląda 49 tys. widzów, a Stopklatkę TV - 36 tys.

W ostatnich tygodniach telewizja naziemna poszerzyła swoją ofertę o dwa nowe kanały: dziecięcą stację TVP ABC i filmową Stopklatkę TV. Z raportu portalu Wirtualnemedia.pl wynika, iż większą popularnością cieszy się TVP ABC.

Article

Średnia widownia kanału TVP ABC w okresie od 1 marca do 16 kwietnia 2014 roku wyniosła 49 tys. osób. Przełożyło się to na 0,75 proc. udziału w rynku telewizyjnym wśród wszystkich widzów oraz 4,94 proc. w grupie 4-12 - wynika z danych Nielsen Audience Measurement przygotowanych dla zlecenie portalu Wirtualnemedia.pl. Kanał TVP ABC nadaje od 15 lutego br., ale NAM oficjalnie jego oglądalność mierzy od 1 marca br.

W analizowanym okresie najwięcej widzów na antenie stacji oglądało „Pszczółkę Maję”. Jeden z odcinków tejże animacji przyciągnął przed telewizory 467 tys. oglądających. Wszystkie wśród trzech topowych pozycji programowych TVP ABC wyemitowano 2 marca br. w ramach „Wieczorynki”.

Trzy topowe programy na antenie TVP ABC

TOP programy w TVP ABC

Data

Start

Wszyscy 4+

Tytuł

AMR

SHR %

PSZCZOLKA MAJA /SER.ANIM.DLA DZIECI/

02-03-2014

19:22

467 337

2,78%

SMURFS /SER. ANIM./

02-03-2014

19:00

456 964

2,78%

WIECZORYNKA LOGO

02-03-2014

18:59

411 018

2,55%

Z kolei Stopklatka TV nadaje od 15 marca br., ale monitoringiem NAM objęta została od 17 marca br. Z danych telemetrycznych za okres od tego dnia do 16 kwietna br. wynika, że filmowa stacja miała średnio 36 tys. widzów w każdej minucie. Przełożyło się to odpowiednio na 0,57 proc. oraz 0,56 proc. udziału.

Do tej pory największą widownię na antenie stacji zgromadził film „Krzyżacy” (wyemitowany 23 marca br.), który przyciągnął uwagę 227 tys. osób.

Trzy topowe programy na antenie Stopklatki TV

Wirtualnemedia.pl

TOP programy w Stopklatce TV

Data

Start

Wszyscy 4+

Tytuł

AMR

SHR %

KRZYZACY /FILM FAB.HIST.POL./

23-03-2014

12:50

227 342

1,92%

TAXI II /FILM KOM.FRANC./

28-03-2014

20:15

221 289

1,40%

ROBINSON CRUSOE /FILM PRZYG.USA/

30-03-2014

14:25

177 097

2,12%

Również i w marcu 2014 roku wyższe wyniki oglądalności notowała stacja TVP ABC. W trzecim miesiącu br. jej udział w grupie 4+ wyniósł 0,78 proc., a w 16-49 - 0,67 proc. (wśród dzieci w wieku od 4 do 12 lat było to 5,22 proc.) Natomiast udziały Stopklatki TV w badanym miesiącu (dane od 17 marca br.) wynosiły odpowiednio 0,56 proc. oraz 0,53 proc.

Natomiast wśród widzów naziemnej telewizji cyfrowej udziały TVP ABC w marcu br. wynosiły 2,01 proc. w 4+ i 2,02 proc. w 16-49, a w przypadku Stopklatki TV (dane od 17 marca br.) było to odpowiednio 1,35 proc. oraz 1,38 proc. (więcej na ten temat).

Newsletter WirtualneMedia.pl w Twojej skrzynce mailowej

Dołącz do dyskusji: TVP ABC ogląda 49 tys. widzów, a Stopklatkę TV - 36 tys.

9 komentarze
Publikowane komentarze są prywatnymi opiniami użytkowników portalu. Wirtualnemedia.pl nie ponosi odpowiedzialności za treść opinii. Jeżeli którykolwiek z postów na forum łamie dobre obyczaje, zawiadom nas o tym redakcja@wirtualnemedia.pl
User
qq
no to na razie z cyferków wynika, że ABC to mała wtopa a STopklatka to duża wtopa.. co sądzicie?
11 25
odpowiedź
User
Rumaczek
Sądzimy, że jesteś idiotą, który nie ma pojęcia o kanałach tematycznych. Jak na sytuację krótko po starcie oba mają niezłe pozycje, przede wszystkim ABC, której w dodatku nadal nie ma w nc+ i Cyfrowym Polsacie (co skądinąd jest samo w sobie skandalem i czynem nieuczciwej konkurencji...).
29 11
odpowiedź
User
draco_san
Raczej to duży sukces dla obu nadawców. NTC robi swoje zasięgiem i łatwością odbioru. Sporo kanałów kodowanych istniejących od lat ma dużo gorszą oglądalność. A to dopiero początek. Oba kanały są nowością i jeszcze nie dotarły do świadomości wszystkich. Myślę, że w kolejnych mięsiącach oglądalność będzie im rosła. :P
22 11
odpowiedź
User
beti
I tak pada mit wymagającego repertuaru na który czekają miliony widzów, z różnych propozycji ambitnego kina światowego ludzie najchętniej oglądają Krzyżaków, Taxi i Robinsona Crusoe:)
19 11
odpowiedź
User
SimonRuler
Wtopa to są kanały na NTC Solorza (TV4, TV6, ATM Rozrywka) ITI (TVN7, TTV) PULSu i Pulsu2 gdzie lecą odgrzewane kotlety. Dla tych programów KRRTV powinna zrobić ponowny przetarg i wymagać bardziej ambitnych program, tak jak wymaga tego od Stopklatki.tv. Po przetargach na nowe kanały widać, że jest wielu europejskich graczy, którzy chcieliby wejść na NTC w Polsce.
Szansą na jeszcze większy wzrost oglądalności (kosztem dużych stacji TVP, Polsat, TVN) małych kanałów telewizyjnych jest nadawanie w jakości HD. Dzięki temu jeszcze bardziej wzrosłaby fragmentaryczność rynku.
22 13
odpowiedź