SzukajSzukaj
dołącz do nas Facebook Google Linkedin Twitter

W TVP1 pomylono youtubera z dziennikarzem, który odmówił wypowiedzi. Redakcja katolicka przeprasza

W ostatnim wydaniu „Między Ziemią a Niebem” w TVP1 youtubera Bartłomieja Czukiewskiego błędnie podpisano jako dziennikarza Tomasza Surdela. Ten drugi jest oburzony tym bardziej, że odmówił wypowiedzi do programu. Redakcja katolicka przeprosiła za pomyłkę.

Ujęcie z błędnym podpisem w "Między Ziemią a Niebem", fot. twitter.com/TomekSurdel Article

W „Między Ziemią a Niebem” pokazano ujęcia z materiałów zrealizowanych w Wenezueli przez Bartłomieja Czukiewskiego, autora kanału youtube’owego Bez Planu. Czukiewski został błędnie podpisany jako Tomasz Surdel, dziennikarz i podróżnik żyjący w Ameryce Południowej, który relacjonował m.in. kryzys gospodarczy w Wenezueli.

Surdel w poniedziałek opisał na Twitterze, że w zeszłym tygodniu dostałem prośbę od Caritas Polska, żeby wystąpił w programie redakcji katolickiej TVP o pomocy tej organizacji dla uchodźców z Wenezueli.

- I muszę przyznać, że miałem sporą rozkminę. Bo z jednej strony uważam, że TVP na tyle już odbiega od (nigdy w Polsce zbytnio wygórowanych) standardów publicznego medium i dziennikarstwa w ogóle, ze porządni ludzie raczej nie powinni się tam pokazywać. Z drugiej jednak... chodziło o jakże bliską mojemu sercu #Wenezuela... Wahałem się. Ale koniec końców niechęć do występowania w propagandowym ramieniu władzy przeważyła. Ale nie chciałem robić z tego manifestu. Po prostu dyplomatycznie przemilczaniem maila z @CaritasPolska - wyjaśnił Tomasz Surdel.

„Nie dość że ukradli, to jeszcze nie potrafili porządnie podpisać”

O tym, że jego imieniem i nazwiskiem podpisano Bartłomieja Czukiewskiego, Surdel dowiedział się od znajomych. - W TVP jak widać wszystko możliwe. Telewizja najzwyczajniej w świecie ukradła (bo inaczej, w świetle prawa autorskiego, nie można nazwać użycia czyjegoś materiału bez jego zgody) fragmenty vloga o Wenezueli mojego kumpla Barta z #BezPlanu - stwierdził.

- Ale to nie wszystko. Bo nie dość że ukradli, to jeszcze nie potrafili porządnie podpisać... Bo to wcale nie jestem ja, tylko właśnie Bart... I to wszystko, przypomnijmy, za 2 miliardy rocznie z naszych podatków - podkreślił Surdel.

Redakcja katolicka TVP przeprasza

Krótko po ujawnieniu tej sprawy odniosła się do niej redakcja programów katolickich Telewizji Polskiej. - Przepraszamy Pana Tomasza Surdela @TomekSurdel oraz Pana Bartka Czukiewskiego za niewłaściwe wykorzystanie materiału i błędne podanie danych związanych z pomocą dla uchodźców z Wenezueli - napisała.

- Materiał nie został umieszczony na #TVPVOD i trwają pracę nad jego poprawą. Będziemy dokładać wszelkich starań, aby unikać takich sytuacji - dodała.

Według danych Nielsen Audience Measurement w styczniu br. średnia widownia minutowa TVP1 wynosiła 765 981 osób, a udział w rynku oglądalności - 10,7 proc., po wzroście rok do roku o 1,4 proc.

Newsletter WirtualneMedia.pl w Twojej skrzynce mailowej

Dołącz do dyskusji: W TVP1 pomylono youtubera z dziennikarzem, który odmówił wypowiedzi. Redakcja katolicka przeprasza

6 komentarze
Publikowane komentarze są prywatnymi opiniami użytkowników portalu. Wirtualnemedia.pl nie ponosi odpowiedzialności za treść opinii. Jeżeli którykolwiek z postów na forum łamie dobre obyczaje, zawiadom nas o tym redakcja@wirtualnemedia.pl
User
Tobiaszek
dobrze nie oglądam TVP bo się zle patrzy same kłamstwaaa
11 6
odpowiedź
User
gość
Ależ to strasznie ważna wiadomość, a Pan dziennikarz doznał strasznego uszczerbku.
7 22
odpowiedź
User
bbb
jest różnica między Bartłomiejem, Bartkiem i Bartoszem, naprawdę.
8 0
odpowiedź