SzukajSzukaj
dołącz do nasFacebookGoogleLinkedinTwitter

TVP o publikacji „W Sieci”: tendencyjna, podejmiemy kroki prawne

Telewizja Polska zapowiada podjęcie kroków prawnych wobec wydawcy „W Sieci” (Fratria) w związku z artykułem w najnowszym wydaniu tygodnika o kulisach pracy w redakcji „Wiadomości”. Pismo zarzuca publicznemu nadawcy „medialny zamach stanu”.

Piotr Kraśko na okładce „W Sieci” Article

Wczoraj wieczorem TVP - w komunikacie przesłanym do portalu Wirtualnemedia.pl - odniosła się do okładki „W Sieci”, na której szefa redakcji „Wiadomości” TVP1 Piotra Kraśkę przedstawiono jako prowadzącego PRL-owski „Dziennik Telewizyjny” w wojskowym mundurze. Promuje ona artykuł Marka Pyzy i Marcina Wikło zatytułowany „Cel: zabić PiS”.

 - Okładka narusza dobre imię nadawcy publicznego, a zamieszczone na niej tytuły: „Medialny zamach stanu” i „Odsłaniamy kulisy ataku TVP na rząd i prezydenta”, są formułowaną publicznie sugestią, która w żadnej mierze nie odpowiada rzeczywistości - tłumaczy biuro prasowe  TVP.

Nadawca podkreśla, że okładka narusza dobra osobiste Piotra Kraśki, który pozostaje etatowym pracownikiem Telewizji Polskiej. On sam w poniedziałek zapowiedział pozwanie wydawcy „W Sieci”.

Autorzy publikacji „W Sieci” opisują m.in. kulisy przygotowywania materiału dziennikarki „Wiadomości” Karoliny Lewickiej z 14 grudnia br., w którym podsumowała dwa weekendowe marsze - Komitetu Obrony Demokracji oraz Marszu Wolności i Solidarności. Dziennikarze sugerują, że temat zlecił Lewickiej wydawca dnia Piotr Jaźwiński, ale to nie on zaakceptował jego koncepcję. - Zielone światło na najbardziej agresywną propagandę Lewicka dostaje z wyższego poziomu, nawet Kraśko akceptuje to z automatu - czytamy w tekście.

- Sama publikacja pt. „Cel: zabić PiS” jest wybitnie tendencyjna; Telewizyjna Agencja Informacyjna jest w stanie odeprzeć każde przekłamanie i nieuprawnioną spekulację - podkreśla biuro prasowe TVP.

>>> Przeglądaj okładki „W Sieci” w naszym dziale Jedynki

Tygodnik wytknął publicznemu nadawcy m.in. to, że wystąpienie premier Beaty Szydło 17 grudnia br. nadał on w Jedynce i TVP Info dopiero po godz. 20.15 (stacje komercyjne jak TVN24 i Polsat News pokazały je zaraz po 20.00). - Jedyną przyczyną nieznacznego opóźnienia emisji specjalnego wystąpienia Pani Premier Beaty Szydło było zbyt późne dostarczenie przez KPRM linku do materiału źródłowego, który dotarł do TVP o godz. 19.56 -  wyjaśnia TVP.

Rzecznik prasowa TVP Aleksandra Gieros-Brzezińska informuje portal Wirtualnemedia.pl, że prawnicy publicznego nadawcy pracują obecnie nad krokami prawnymi, jakie zostaną podjęte w związku z okładką i publikacją „W Sieci”. Rzeczniczka nie podaje jednak, czy Telewizja Polska skieruje pozew przeciwko wydawcy ani czego będzie się domagać.

Z danych ZKDP wynika, że w październiku br. średnia sprzedaż ogółem „W Sieci” wynosiła 73 034 egz.

Newsletter WirtualneMedia.pl w Twojej skrzynce mailowej

Dołącz do dyskusji: TVP o publikacji „W Sieci”: tendencyjna, podejmiemy kroki prawne

11 komentarze
Publikowane komentarze są prywatnymi opiniami użytkowników portalu. Wirtualnemedia.pl nie ponosi odpowiedzialności za treść opinii. Jeżeli którykolwiekz postów na forum łamie dobre obyczaje, zawiadom nas o tym redakcja@wirtualnemedia.pl
User
ŁM
Fakt, przesadzili nieco, ale kiedy Lis tworzył co tydzień podobne okładki, pozwów jakoś nie było. Podwójne standardy dobrze się mają jak widzę.
odpowiedź
User
plusk
Znakomicie. Niech pismaki z tej obrzydliwej pisowskiej gadzinówki płacą za swoje kłamstwa.
odpowiedź
User
yatsu
właściwie to również minister Macierewicz powinien wystąpić z pozwem za obrazę munduru żołnierza polskiego...
odpowiedź