TVP Polonia znów dostępna w Ameryce Północnej i Południowej dzięki umowie z nowym operatorem

Od 15 lipca TVP Polonia ponownie jest dostępna w dystrybucji satelitarnej w Ameryce Północnej i Południowej, Telewizja Polska podpisała umowę z operatorem DISH Network. Ponadto na platformie internetowej Sling TV można oglądać TVP Polonia i TVP Wilno.

tw
tw
Udostępnij artykuł:

- Powrót TVP Polonia do USA zapełni lukę, jaka powstała pod koniec 2019 roku, po zaprzestaniu dystrybucji kanału w tym kraju. Rodacy ponownie zyskają dostęp do najlepszej oferty programów przygotowywanych z myślą właśnie o nich. Zróżnicowana oferta TVP Polonia umożliwi Polonii w USA kontakt z krajem ojczystym, jego tradycją i kulturą, pozwoli być na bieżąco i poznawać polski punkt widzenia - komentuje Mateusz Matyszkowicz, członek zarządu Telewizji Polskiej.

TVP Polonia jest dostępna w dystrybucji satelitarnej w Ameryce Północnej i Południowej od 15 lipca w ramach umowy Telewizji Polskiej z operatorem satelitarnym DISH Network. Z kolei na platformie internetowej Sling TV pojawiły się TVP Polonia i TVP Wilno.

- Konsekwentnie pracujemy nad rozwojem dystrybucji programów TVP poza granicami Polski. Wprowadzenie TVP Polonia do sieci DISH Network oraz w serwisie IPTV/OTT Sling TV jest kolejnym krokiem w docieraniu z naszą ofertą do Polonii mieszkającej w Stanach Zjednoczonych. Mamy w planach także dalsze rozszerzanie oferty programowej Telewizji Polskiej, wykorzystując zarówno zasoby archiwalne, jak i najnowsze produkcje, tak aby stale pielęgnować i wzmacniać łączność z polską kulturą i językiem ojczystym - zapowiada Marcin Klepacki, dyrektor biura dystrybucji TVP.

##NEWS https://www.wirtualnemedia.pl/tvp-platforma-cyfrowa-naziemna-telewizja-jak-odbierac-jacek-kurski,7170153987810945a ##

Wprowadzenie TVP Polonia i TVP Wilno do dystrybucji w telewizji satelitarnej i IPTV w USA będzie wspierane kampanią informacyjną w mediach polonijnych: prasie, radiu i internecie.

Spór TVP ze Spanski Enterprises

TVP Polonia zniknęła z dystrybucji satelitarnej w Ameryce Północnej i Południowej w połowie grudnia 2019 roku wraz z wygaśnięciem obowiązującej od 1994 roku umowy publicznego nadawcy z kanadyjską spółką Spanski Enterprises.

Twierdziła ona, że ma prawo wydłużyć tę umowę, dającą wyłączność w zakresie dystrybucji satelitarnej TVP Polonia w obu Amerykach, na kolejny okres. Telewizja Polska skierowała pozew do nowojorskiego sądu, który w lutym br. wydał korzystne dla niej orzeczenie.

##NEWS https://www.wirtualnemedia.pl/telewizja-polska-obligacje-pozyczka-rekompensata-abonamentowa-2021-r,7170154852558465a ##

TVP z rekordową rekompensatą abonamentową

W ub.r. Telewizja Polska osiągnęła wzrost przychodów o 330 mln zł do 3,04 mld zł, a koszty jej działalności zwiększyły się o 120 mln zł do 2,82 mld zł. Wpływy nadawcy z reklam i sponsoringu zmalały o 12 proc. do 740 mln zł, natomiast z abonamentu rtv i zeszłorocznej rekompensaty wyniosły 2,04 mld zł (to 584 mln zł więcej niż w 2019 roku).

W sprawozdaniu abonamentowym Telewizja Polska podała, że w ub.r. uzyskała 1,71 mld zł z rekompensaty abonamentowej i 331,4 mln zł z opłacania abonamenty rtv.

##NEWS https://www.wirtualnemedia.pl/tvp-i-polskie-radio-rekompensata-abonament-obligacje-skarbowe-2021,7170201457080449a ##

To rekordowo dużo w historii TVP. Jeszcze w latach 2014-2016, przed otrzymaniem pierwszej rekompensaty, nadawca miał od 366 do 444 mln zł rocznie z samego abonamentu. Natomiast w latach 2010-2013 było to poniżej 300 mln zł rocznie.

Nowelizację ustawy o abonamencie w marcu ub.r. podpisał prezydent Andrzej Duda. Na jej mocy w kwietniu minister finansów przekazał Telewizji Polskiej i Polskiemu Radiu obligacje skarbowe o wartości 1,95 mld zł. 5 maja zostały one zasymilowany z inną serią obligacji, żeby minister finansów mógł je wykupić.

grafika

Mniej z reklam, 64 proc. budżetu ze środków publicznych

Przychody Telewizji Polskiej z reklam i sponsoringu zmalały w ub.r. o 12 proc. do 740 mln zł. Nadawca tłumaczy to spadkami na rynku reklamowym po wybuchu epidemii - według danych Publicis Groupe wartości polskiego rynku reklamy tv spadła o 443,1 mln zł, czyli 10,1 proc. https://www.wirtualnemedia.pl/wydatki-reklamowe-w-polsce-w-2020-roku,7170368839665281a

Wpływy reklamowo-sponsoringowe TVP były najniższe od 2009 roku. Poprzednio poniżej 800 mln zł zmalały tylko raz, w 2017 roku.

grafika

Duży wzrost przychodów abonamentowych i spadek wpływów z reklam i sponsoringu sprawiły, że mocno zwiększyły się udział tych pierwszych w budżecie Telewizji Polskiej. W ub.r. stanowiły już 64 proc. łącznych wpływów nadawcy, wobec 55 proc. w 2019 roku i 46 proc. w 2018 roku.

Natomiast w latach 2015-2016 abonament rtv zapewnił 25 proc. przychodów TVP, a w latach 2010-2011 jedyne 13 proc.

grafika

Telewizja Polska podała, że w ub.r. na realizację misji nadawcy publicznego przeznaczyła 2,44 mld zł, z czego 77 proc. zapewniły środki z abonamentu i rekompensaty. W 2019 roku wydatki w tym zakresie wyniosły 2,33 mld zł, a udział abonamentu i rekompensaty - 60,3 proc.

1,71 mld zł z rekompensaty dla TVP w br.

Na mocy tegorocznej ustawy budżetowej rekompensata abonamentowa dla TVP, Polskiego Radia i regionalnych rozgłośni publicznych może wynieść do 1,95 mld zł. Środki mogą zostać przeznaczone przez nadawców wyłącznie na realizację misji publicznej.

W styczniu br. ustawę budżetową z przyjął Sejm, uchylając większość poprawek Senatu, m.in. wykreślenie zapisu o rekompensacie abonamentowej. Pod koniec miesiąca ustawa została podpisana przez prezydenta Andrzeja Dudę.

Krajowa Rada Radiofonii i Telewizji zdecydowała, że z tegorocznej rekompensaty Telewizja Polska otrzyma w formie obligacji skarbowych 1,71 mld zł (minimalnie mniej niż przed rokiem), Polskie Radio - 125,91 mln zł (6,7 mln zł więcej niż w ub.r.), a rozgłośnie regionalne - 112,66 mln zł (6,6 mln zł mniej).

4 maja zarejestrowano kolejną transzę obligacji skarbowych, o wartości 350 mln zł, na potrzeby rekompensaty abonamentowej dla Telewizji Polskiej i Polskiego Radia. W połowie marca wyemitowano w tym celu papiery za 650 mln zł.

PRACA.WIRTUALNEMEDIA.PL

NAJNOWSZE WIADOMOŚCI

"Rzeczpospolita" tuż przed zmianą właściciela. Znika węgierski miliarder

"Rzeczpospolita" tuż przed zmianą właściciela. Znika węgierski miliarder

Były dziennikarz dalej na czele komisji kultury. Tak poseł PiS nazwał innych

Były dziennikarz dalej na czele komisji kultury. Tak poseł PiS nazwał innych

Konkurent Netfliksa nie odpuszcza. Będzie wrogie przejęcia właściciela TVN?

Konkurent Netfliksa nie odpuszcza. Będzie wrogie przejęcia właściciela TVN?

Nowa audycja muzyczna w Radiu 357. Autorem lider Riverside

Nowa audycja muzyczna w Radiu 357. Autorem lider Riverside

Elastyczny harmonogram płatności - maksymalny komfort przy zakupie nieruchomości
Materiał reklamowy

Elastyczny harmonogram płatności - maksymalny komfort przy zakupie nieruchomości

Pod prąd. Jak Trojmiasto.pl robi media po swojemu

Pod prąd. Jak Trojmiasto.pl robi media po swojemu